آلمان واکسیناسیون کودکان را آغاز کرد

آلمان با هدف کاهش سرعت شیوع کرونا در مدارس و تشویق حضور کودکان در مدارس، روند واکسیناسیون ۵ تا ۱۱ ساله‌ها را آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپین واکسیناسیون کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال در آلمان از این هفته آغاز می‌شود و هر ایالت فدرال دارای جدول زمانی متفاوت است؛ به عنوان مثال، برلین از ۱۵ دسامبر این فرآیند را آغاز خواهد کرد.

مقامات ۲.۲ میلیون دوز واکسن فایزر–بیواِن‌تِک BioNTech / Pfizer را در مراکز بهداشتی توزیع خواهند کرد، زیرا طبق گفته انجمن اطفال آلمان، احتمال بسیار زیادی برای استقبال از واکسیناسیون وجود دارد. پیش از این، کمپین واکسیناسیون برای نوجوانان در آلمان در ماه سپتامبر آغاز شد و تاکنون به نرخ ۵۰ درصدی دست یافته است.

کمیسیون دائمی واکسیناسیون آلمان (STIKO) دستورالعمل‌هایی را در مورد اینکه کدام کودکان باید واکسن بزنند صادر کرده است. گروه اول کودکانی هستند که بیماری زمینه‌ای دارند چرا که احتمال ابتلاء به کووید -۱۹ شدید برای آن‌ها بیشتر می‌شود.

آلمان واکسیناسیون کودکان را آغاز کرد

همین امر در مورد فرزندان خانواده‌هایی با والدین و بستگانی که بیماری زمینه‌ای دارند نیز صدق می‌کند. منطق پشت این توصیه این است که تا حد امکان بسیاری از بچه‌ها باید بتوانند حضوری به مدرسه بروند.

برای کودکان سالم در خانواده‌های کم خطر، STIKO مشاوره فردی با پزشکان اطفال را توصیه می‌کند. علاوه بر این، کودکان بین ۵ تا ۱۱ سال دوز کمتری از واکسن BioNTech / Pfizer دریافت خواهند کرد. طبق اعلام STIKO، دوزهای واکسن mRNA باید در فواصل سه تا شش هفته تجویز شود.

در حال حاضر، بسیاری از ایالت‌های فدرال ایجاد روش‌های واکسیناسیون جداگانه برای کودکان را انتخاب کرده‌اند. در حالی که بزرگسالان هنوز واکسن‌های خود را عمدتاً در مراکز واکسیناسیون دریافت می‌کنند، کودکان می‌توانند طی ویزیت پزشک اطفال در فضاهای جداگانه در مراکز واکسیناسیون واکسن‌های خود را دریافت کنند.

رئیس انجمن فدرال پزشکان خدمات بهداشت عمومی در این رابطه توضیح داد که یک استراتژی بلند مدت خوب برای کودکان، تزریق واکسن بوستر در مهدکودک‌ها و مدارس است.

آلمان واکسیناسیون کودکان را آغاز کرد

کد خبر 541643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.