از نمایش «پُک» تا داوری «جشنواره شعر و داستان شهر من»

سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در بسته خبری خود به نمایش «پُک» و «داوری سومین جشنواره شعر و داستان شهر من» پرداخته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، این هفته، نمایش «پُک» توجه عموم مردم را به خود جلب کرده است که در تالار هنر اصفهان به روی صحنه رفته است. همچنین داوری سومین جشنواره شعر و داستان شهر من نیز به پایان رسید که مخاطب اصلی آن را شاعران و نویسندگان حوزه کودک تشکیل می‌داد.

"پُک" روایت گمشدگی هویت افراد در دنیای مدرن

احسان فاضلی، کارگردان این نمایش اظهار کرد: نمایش پُک، سعی دارد روایت از هم پاشیدگی و گمشدگی هویت افراد را در دنیای مدرن امروز که می‌تواند فاجعه‌ای جدید بیافریند، نشان دهد.

وی افزود: نمایشنامه پُک، داستان سه دوست به نام‌های کاوه، سیاوش و لیلا در دوران دانشجویی است که یکی از آن‌ها با لیلا ازدواج می‌کند و دچار چالش‌هایی می‌شوند.

این کارگردان ادامه داد: نمایش پُک بین خیال و واقعیت توأمان در حرکت است و این فضای سیال ذهن تا پایان نمایش تماشاگر را درگیر می‌کند تا مرز بین خیال و واقعیت را رمزگشایی کند و همزمان لذت ببرد.

فاضلی گفت: جنس بازی‌ها در این نمایش به صورت رئال پیش می‌رود، اما در یک فضای رئالیسم جادویی در ذهن تماشاگر نقش می‌بندد که از سایه بر روی کرکره‌ها استفاده شده است و بازی با نور به فضای بین واقعیت و خیال در این نمایش دامن می‌زند.

وی خاطرنشان کرد: نمایشنامه پُک نوشته خانم فاطمه مکاری است که پیش از این دو نمایشنامه دیگر به نام‌های آوانگارد و خیال بی خیال از ایشان کارگردانی کرده‌ام.

نمایش "پُک" تا ۲۸ آذرماه ساعت ۱۹ در سالن تماشا تالار هنر به روی صحنه می‌رود که علاقه‌مندان برای تهیه بلیت می‌توانند به سایت www.tiwall.ir مراجعه کنند.

مرحله اول داوری سومین جشنواره " شهر من" به پایان رسید

فراخوان سومین جشنواره شعر و داستان "شهر من" تیرماه امسال از سوی اداره توسعه فرهنگ شهروندی اعلام و در سه بخش شعر و داستان و آثار ترجمه شده با موضوعاتی نظیر آتش‌نشانی و حوادث ایمنی، پسماند و بازیافت، اورژانس، اخلاق شهروندی و موارد دیگر برگزار شد.

مهلت ارسال آثار تا شهریورماه بود که پس از دریافت آثار، طی جلسه‌ای با حضور داوران تعداد ۱۹۳ اثر در بخش شعر، ۱۲۲ اثر در بخش داستان و ۱۴ اثر در بخش آثار ترجمه شده مورد ارزیابی و داوری قرار گرفتند و تعدادی از آثار بر اساس شاخص و ملاک‌های مدنظر داوران، انتخاب و شایسته حضور در مرحله نهایی تشخیص داده شدند.

احمدرضا خان احمد، عابد کریمی، زهرا وثوقی، بهزاد دانشگر و سعید محسنی داوری آثار در این مرحله را برعهده داشتند.

جشنواره "شهر من" محصول محور بوده به این معنا که به دنبال شعر و داستان تأثیرگذار، مفید و متناسب با رده سنی کودکان و نوجوانان است، بنابراین مخاطب اصلی آن در ابتدا شاعران و نویسندگان حوزه کودک هستند.

کد خبر 541545

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.