گردشگری بخش جدایی ناپذیر شهرهای امروزی است

یک کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: گردشگری شهری که امروزه با هویت شهرها پیوند خورده است، به علت نزدیکی با مقوله شهر و زندگی جوامع بشری، علاوه بر اهمیت از حساسیت بالایی برخوردار است.

عبدالمطلب کریم‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: گردشگری شهری به عنوان یکی از انواع گردشگری در راستای توسعه شهرها و علاقه‌مندی گردشگران به جاذبه‌های شهری با شتابی فزاینده در حال تقویت و گسترش است.

وی افزود: اینکه چرا گردشگران متوجه شهرها می‌شوند و نقاط شهری را برای دیدن انتخاب می‌کنند، آغازی برای درک این پدیده است.

این کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری خاطرنشان کرد: توجیه انگیزه گردشگران در بازدید مکان‌های خاص یک تحلیل روانشناسی اجتماعی از رفتار و انگیزه‌های گردشگری لازم دارد اما در یک مقیاس کلی می‌توان گفت که گردشگر جذب شهرها می‌شود زیرا در این مکان‌ها عملکرد خاصی ارائه و دامنه گسترده‌ای از خدمات فراهم است.

کریم‌زاده تصریح کرد: از آنجا که گردشگری شهری با نیازهای فراغتی در درون و محیط پیرامون شهر به صورت مستمر و پایدار در ارتباط است، بخش جدایی ناپذیر خدمات شهری چندوجهی نیاز شهروندان دائم و غیر دائم شهر را تشکیل می‌دهد و علاوه بر اینکه با ارزش‌های محیطی، میراث فرهنگی و تاریخی هر شهر ارتباطی تنگاتنگ دارد، توجه به استقلال این امر در طرح‌های توسعه و عمران شهری ضروری به نظر می‌رسد.

وی تاکید کرد: گردشگری شهری که امروزه با هویت شهرها پیوند خورده است، به علت نزدیکی با مقوله شهر و زندگی جوامع بشری، علاوه بر اهمیت از حساسیت بالایی برخوردار است و از این رو نیازمند راهبردها و رویکردی است که بتواند از بیشترین ظرفیت آن استفاده کند و این صنعت را در رسیدن به اهداف خود یاری رساند.

این کارشناس ارشد جغرافیا و برنامه‌ریزی شهری گفت: گردشگری زمانی موفق خواهد بود که بتواند در عرصه‌های مناسب به مقوله شناخت و درک منجر شود و مفاهیم و عناصر شهر را به گردشگران بشناساند تا آن‌ها درک درستی از شهر به دست آورند.

کد خبر 541513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.