ایجاد نخستین استخر مسافت کوتاه ایران در اصفهان/ استخرها بسته بماند دیگر ملی‌پوش نداریم

رئیس هیئت شنا، شیرجه و واترپلوی استان گفت: با ایجاد شاخصه‌های لازم نخستین استخر مسافت کوتاه ایران را در پایگاه ملی شنای اصفهان راه‌اندازی کردیم.

پیمان گرامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص نخستین استخر مسافت کوتاه استاندارد ایران که در اصفهان ساخته و تجهیز شده است، اظهار کرد: پایگاه مسافت بلند ما در مرکز استان اصفهان است، اما با کمک اسپانسر شنای استان، استخر جدیدی با عنوان پایگاه ملی مسافت کوتاه برای استفاده شناگران در پایگاه ملی شنای اصفهان و کشور آماده و با امکانات روز تجهیز کرده‌ایم.

وی درباره دلیل ایجاد این مکان گفت: یک‌ماه گذشته که بچه‌ها به مسابقات جهانی قطر رفتند؛ به‌دلیل نداشتن استخر اختصاصی مسافت کوتاه رکوردهایشان تحت‌تأثیر قرار گرفت و نتیجه آن‌طور که باید، نشد.

استخر حرفه‌ای با به‌روزترین استانداردها

رئیس هیئت شنای استان با اشاره به امکانات این استخر خاطرنشان کرد: لاین‌بندی این استخر ۲۵ متری براساس استاندارد جهانی است، سکوهای استاندارد و دستگاه‌های نیمه‌اتوماتیک را در این استخر اضافه و آن را به استخرهای استاندارد مسابقات جهانی شبیه‌سازی کرده‌ایم، عمق این استخر تماماً دو متر است و شاخصه‌های لازم برای استفاده هرچه بهتر شناگران به آن اضافه شده است؛ بقیه استانداردهای جهانی را هم در مرحله بعد اضافه خواهیم کرد.

نماینده اصفهان در مسابقات جهانی ابوظبی

گرامی با اشاره به حضور یک شناگر اعزامی از اصفهان به مسابقات جهانی در روزهای آتی، ادامه داد: امروز نخستین اردوی شناگران ملی‌پوش در این پایگاه ملی مسافت کوتاه آغاز شد و پس از آماده‌سازی به مسابقات قهرمانی جهان عازم شوند؛ از اصفهان "مهرشاد افقری" برای کسب افتخاری جدید به آب می‌زند.

حال شنای اصفهان نسبتاً خوب است

وی در پاسخ به این سوال که شرایط شناگران اصفهانی در سنین مختلف و دستاوردهایشان چگونه است؟ اظهار کرد: مهرشاد افقری دو ورودی قهرمانی جهان زده و دو شناگر دیگر نیز رکوردهایشان به ورودی قهرمانی جهان نزدیک شده است. رده‌های بالای ۱۵ سال خیلی خوب هستند و تا یکی دو سال آینده افراد جدیدی مانند افقری و سهران به شنای اصفهان معرفی می‌شوند، اما رده‌های پایین‌تر از ۱۵ سال به‌خاطر کرونا خیلی آسیب دید، البته با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام دادیم تلاش می‌کنیم آن‌ها را نیز به سطح خوبی برسانیم.

لطفاً دستور بازگشایی استخرها را بدهید

رئیس هیئت شنای استان ضمن گلایه از بسته‌ماندن استخرها در طول ماه‌های اخیر خواهان تجدیدنظر در خصوص بسته‌ماندن اماکن ورزشی شد و تصریح کرد: مشکل اصلی ما ماده ۸۸ است که در مجلس تصویب شده و متأسفانه قولی که برای حل کردن مشکلات این ماده به ما دادند هنوز عملی نشده، تمامی استخرها تعطیل است و فقط عده‌ای خاص می‌توانند تمرین کنند، اما پایگاه‌های دیگر استان و شهرستان‌های اصفهان گدای استخر هستند، خواهشمندیم با برطرف کردن مشکل قانون بازگشایی، اماکن قهرمانی دوباره به جریان بیفتد، اگر پایگاه‌های استانی و استعدادیابی فعال نشود این پایگاه ملی نیز خالی خواهد ماند.

گرامی در ادامه تاکید کرد: ۵۳ مدرسه شنا در اصفهان وجود دارد که بیشترین تعداد مدرسه شنا در کشور است اما از طرفی باید بتوانیم از آن‌ها حمایت کنیم، فقط در ۶ مدرسه استخرها را با هزینه خودشان برقرار کرده‌ایم اما بقیه مدرسه‌ها منتظر هستند که مشکل بازگشایی حل شود.

وی خبر از برگزاری المپیاد استعدادیابی در اصفهان داد و گفت: از چند ماه دیگر المپیاد استعدادهای برتر استان اصفهان را در ۴۳ مرحله برگزار خواهیم کرد تا هزاران نفری که قبل از کرونا به شنا روی آورده بودند دوباره به سمت شنا برگردند.

کد خبر 541293

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.