جلوگیری از توسعه حاشیه‌نشینی/ توانمندسازی افراد در کنار توزیع خدمات شهری

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از جایگاه مطالبه‌گری نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر، تلاش کردیم سایر دستگاه‌های متولی را برای اشتغال‌زایی همراه کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی در یک برنامه زنده رادیویی، اظهار کرد: در دوره ششم شورای شهر چند موضوع محوری در مناطق کم برخوردار در نظر گرفته شده تا منابع و خدمات شهری عادلانه در این مناطق توزیع شود در این راستا سعی خواهیم کرد از ظرفیت مردم برای همگرایی و هم‌افزایی سایر نهادها و مجموعه‌هایی که نسبت به این مناطق مسئولیت دارند، استفاده کنیم تا بخش حاشیه‌ای شهر ادامه پیدا نکند.

وی با بیان اینکه درصدد توانمندسازی افراد در کنار توزیع خدمات در مناطق کم برخوردار هستیم، افزود: باید با ایجاد خط محدوده شهر از توسعه حاشیه‌نشینی و افزایش جمعیت حاشیه‌نشین جلوگیری کنیم.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: فعال شدن ظرفیت‌های موجود مناطق در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی باعث می‌شود خود افراد ادامه دهنده بالندگی در مناطق کم‌برخوردار باشند؛ در این صورت حتی اگر کمک‌های دولت و شهرداری به این مناطق تعلق نگرفت، خود افراد پرچم‌دار پیشرفت محله خود می‌شوند.

وی ادامه داد: به منظور ارتقا کیفیت زندگی در مناطق کم برخوردار در گام نخست نارسایی‌های توزیع خدمات در مناطق کم برخوردار و مسیرهایی که در توزیع منابع به دقت رعایت نشده و در گام دوم آسیب‌های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی این مناطق بررسی شد؛ در این آسیب‌شناسی‌ها مشخص شد که شهروندان ساکن در مناطق کم برخوردار نیاز به آموزش مهارت دارند تا پل‌هایی برای رسیدن به ثمر دهی در حوزه‌های مختلف فراهم شود.

صالحی تاکید کرد: با توجه به آسیب‌شناسی انجام شده و تجارب فعالان بومی مناطق کم‌برخوردار، مناطق ۱۰ و ۱۴ شهرداری به عنوان مناطق آغاز حوزه توانمندسازی انتخاب شدند؛ همچنین در حوزه اقتصادی و فرهنگی، محور توانمندسازی جوانان برای ایجاد کسب و کارهای خانگی و کسب و کار کوچک به طور جدی در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه بازارچه‌ای برای بانوان شاغل در چهارباغ نظر گرفته شده است، افزود: در فرهنگسرای شریعت نیز تعدادی از جوانان تحت آموزش کسب و کار در حوزه صنایع دستی، مشاوره و حمایت از کسب و کارهای موجود و خانگی قرار گرفتند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه وظایف قانونی مجموعه شهرداری‌ها در حوزه آسیب اجتماعی و حوزه آموزشی و فرهنگی است، بخش توانمندسازی را معطوف به وظایف قانونی کردیم، اما از جایگاه مطالبه‌گری نمایندگان مردم در شورای شهر، تلاش کردیم سایر دستگاه‌های متولی را برای اشتغالزایی همراه کنیم.

کد خبر 541239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.