بررسی درآمدهای غیرشفاف در بودجه ۱۴۰۱ اصفهان/ به قول تحقق «شهرداری پاک» عمل می‌کنیم

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این کمیسیون تا پایان سال‌جاری به برخی بخش‌های درآمدی شهرداری و روندهایی که شفافیت لازم را ندارد، ورود پیدا خواهد کرد.

احمدرضا مصور در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در صدد هستیم در این دوره مدیریت شهری، کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر بیشتر به فرایندهای انجام امور بپردازد.

وی با بیان اینکه یکی از اقدامات کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات طی سه ماه اخیر، در فرایند املاک، درآمدهای مختلف شهرداری و شهرسازی بوده است، افزود: در این مدت ضمن انجام آسیب‌شناسی‌ها، توجه ویژه به هوشمندسازی حوزه شهرسازی در زمینه صدور پروانه ساختمانی، درآمدها، محاسبات و عوارض داشته و تلاش کردیم منافذی که می‌تواند منجر به فساد و رانت شود را شناسایی و برای آن راه حل پیدا کنیم.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: معاونت شهرسازی شهرداری ۱۸ مورد که باعث فساد و رانت در این حوزه می‌شد را احصا و برای بعضی از آنها با راه حل‌های کوتاه مدت اصلاحات لازم انجام شد، همچنین حل شدن بعضی دیگر از موارد فرایند طولانی‌تری نیاز دارد و زمان‌بر است، اما کمیسیون همچنان پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهد که بی‌شک در صورت تداوم اقدامات، نتایج خوبی حاصل خواهد شد.

وی تصریح کرد: از معاونت‌های مختلف شهرداری درخواست شده فرآیندها را بررسی کرده و مواردی که برای تسهیل امور مردم نیاز به اصلاح دارد اعلام شود تا چنانچه نیاز به مصوبه جدید داشت کمیسیون پایش با همکاری شهرداری تنظیم و پس از تبدیل شدن به لایحه یا طرح، در شورای اسلامی شهر به تصویب برسد.

مصور تاکید کرد: سعی کردیم با ارتباط مناسب و پویا آسیب‌شناسی انجام داده و بلافاصله راه‌حل‌های مناسب را طراحی کنیم.

وی با بیان اینکه کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورا تا پایان سال جاری به برخی بخش‌های درآمدی شهرداری و روندهایی که شفافیت لازم را ندارد ورود پیدا خواهد کرد، گفت: از سوی دیگر نیروهای شهرداری که قبلاً به‌کارگیری شده‌اند، نیروهایی که مازاد بر نیاز جذب شده یا درجای مناسب حضور نداشته‌اند، سعی شد در چارچوب منطقی و درست با همکاری شهرداری گنجانده شوند.

رئیس کمیسیون پایش و نظارت بر مصوبات شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به راه‌اندازی سامانه سوت‌زنی شورا، خاطرنشان کرد: این سامانه در حال حاضر در سایت شورا قابل دسترسی است و شهروندان با استفاده از آن می‌توانند چنانچه اطلاعاتی راجع به وجود فساد یا سوءجریان در شهرداری مناطق یا سازمان‌ها مشاهده می‌کنند، به کمیسیون پایش اعلام کنند تا بررسی و پیگیری لازم انجام شود.

وی با بیان اینکه این گزارش‌ها به اداره حراست و بازرسی شهرداری منتقل می‌شود که می‌تواند در شفاف‌سازی فعالیت‌ها گام مؤثری باشد، گفت: باید پاکسازی مناسب در فرآیندها داشته باشیم و اگر جایی سوءجریانی وجود دارد با آن مقابله کنیم تا به شهرداری پاک بر اساس آنچه قول داده شده، دست یابیم.

کد خبر 541139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.