طرح جامع شهر تصویب شود

عضو شورای اسلامی شهر همدان گفت: از مدیریت ارشد استان و همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری درخواست دارم تا در تصویب طرح جامع، نواقص کارشناسی و دغدغه شهروندان همدانی مورد توجه قرار گیرد تا ایرادات مورد نظر برطرف شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی نجات در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"همچنان طرح جامع، موضوع داغ مدیریت‌شهری همدان است. با توجه به اینکه در گزارش قبلی اشاره کردم، شورای شهر همدان، طرح جامع را رد کرد؛ پس از آن، واکنش‌های مختلفی را شاهد بودیم.

یک نامه از سوی معاون شهرسازی وزیر راه و شهرسازی (فرزانه صادق مالواجرد) و دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری دریافت کردیم. طی استعلامی که استاندار همدان از وزیر راه داشتند، ایشان در پاسخ به اینکه آیا شورای شهر مرجع تصویب یا رد طرح جامع است؟، به استعلام حقوقی از دیوان عدالت اداری اشاره کرده بود مبنی بر اینکه «برای تصویب طرح جامع از سوی شورای شهر، ضرورتی وجود ندارد.»

تفسیر دبیرخانه شورای عالی شهرسازی و معماری از استعلام موجود بر این است که «استاندار پس از طرح موضوع طرح جامع شهر همدان در شورای برنامه‌ریزی استان و تصویب آن، می‌تواند این طرح را به‌منظور تصویب نهایی به شورای عالی شهرسازی و معماری کشور ارسال کند.»

از سوی دیگر نامه‌ای از سوی دادستان همدان در فضای مجازی منتشر شده بود؛ شخصیتی که تخصص بسیار خوبی در حوزه مدیریت شهری به‌ویژه در برهه زمانی حضور وی در هیأت تطبیق، دارد.

دادستان همدان، تفسیری از بند ۳۴ ماده ۸۰ قانون شوراها ارائه کرده بود، مبنی بر اینکه «شورای شهر نمی‌تواند طرح جامع را به صورت کامل رد کند و باید اصلاحات و پیشنهادات مورد نظر خود را برای استانداری ارسال می‌کرد.»

تمامی این مباحث را در گزارش قبلی اشاره کردم و معتقدم که ایراداتی به طرح جامع وارد است؛ اما باید این ایرادات در قالب یک نامه مجدداً پس از بررسی کامل در شورا به استانداری ارسال می‌شد تا اعمال شود.

در حال حاضر بر اساس وضعیت امروز شهر، متأسفانه نگاهِ مسئولان استانی نسبت به شورای شهر بر این محور بوده که سیاسی‌کاری شورای شهر نسبت به طرح جامع مشهود است، این امر موجب شد که اظهارنظر و انتقادات به‌جا و به‌حق برخی از اعضای شورای شهر هم شنیده نشود و تنها مسبب آن، خود اعضای شورای شهر هستند. هرچند بهتر بود مباحث طرح جامع در یک فضای کارشناسی مطرح می‌شد، قطعاً مورد پذیرش مسئولان امر قرار می‌گرفت، اما با این تفاسیر، از مدیریت ارشد استان و همچنین شورای عالی شهرسازی و معماری درخواست دارم تا در خصوص تصویب طرح، نواقصی کارشناسی و دغدغه شهروندان همدانی مورد توجه قرار گیرد تا ایرادات مورد نظر برطرف شود."

طرح جامع شهر تصویب شود

طرح جامع شهر تصویب شود

کد خبر 541092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.