دز تقویت کننده واسکن فایزر برای نوجوانان تایید شد

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) تزریق دز سوم واکسن فایزر را برای نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله تایید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های در آمریکا (CDC) اعلام کرده است که نوجوانان ۱۶ و ۱۷ ساله می‌توانند دز تقویت کننده واکسن فایزر را دریافت کنند؛ سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) نیز تزریق این واکسن به گروه سنی ذکر شده را حداقل ۶ ماه پس از دریافت دز دوم توصیه کرده است. در این صورت افراد بیشتری در برابر گونه‌های جدید ویروس کرونا در امان خواهند بود.

محققان معتقدند حتی در صورتی که گونه‌های جدید ویروس کرونا مانند اومیکرون پدیدار شود و در برابر سیستم ایمنی رفتار متفاوتی داشته باشد نیز واکسن‌ها می‌تواند میزان مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا (CDC) اعلام کرده است افرادی که واکسینه نشده‌اند ۶ برابر بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ قرار دارند. خطر مرگ و میر ناشی از بیماری کووید -۱۹ نیز در میان افراد واکسینه نشده ۱۴ برابر بیشتر از دیگران است.

تزریق دز سوم واکسن کرونا برای نوجوانان ۱۶ ساله و بالاتر مورد تأیید سازمان‌های مربوطه قرار گرفته است؛ هنوز مشخص نشده است که دز تقویت کننده چه زمانی برای کودکان و نوجوانان کم سن‌تر تأیید خواهد شد. دو واکسن دیگر مدرنا و جانسون اند جانسون نیز هم اکنون برای افراد بالای ۱۸ سال مجاز است، دز تقویت کننده آن‌ها نیز برای همه بزرگسالان توصیه شده است.

کد خبر 541066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.