پربازدیدترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته‌ای که گذشت

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا؛ "ورود به پنجمین ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان" "چگونه می‌توان شهرهایی سبز برای آینده ایجاد کرد؟ " "احیای محله احمدیه اصفهان با رویکرد اسلامی-ایرانی " "ادامه احداث رینگ چهارم در دستور کار بودجه سال ۱۴۰۱" "نماد سرو در رهنان اصفهان رونمایی شد " "سطح عالی مشارکت پذیری مردم را دنبال می‌کنیم" "شهر سقف بی خانمان‌ها می‌شود " "راه اندازی دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در شهرداری / ‏از‬ ظرفیت معلولان شهر استفاده می‌کنیم" "بدترین شهرهای جهان برای زندگی " " همه مشکلات انبوه سازان مربوط به شهرداری نیست / ‏تاکید‬ بر تکریم مردم و کار جهادی "۱۰ خبر اولی است که در صدر اخبار پربازدید سرویس کلان شهر ایمنا در هفته‌ای که گذشت، قرار گرفته که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

ورود به پنجمین ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان

"ورود به پنجمین ایستگاه خط ۲ متروی اصفهان " در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت.

محمدرضا بنکدار هاشمی، مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان، اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده، دستگاه حفار (تی بی ام) تونل شرقی خط دو قطار شهری اصفهان از جبهه شمال شرقی با حفاری حدود هشت و نیم کیلومتر به ایستگاه لاله رسید.

چگونه می‌توان شهرهایی سبز برای آینده ایجاد کرد؟

"چگونه می‌توان شهرهایی سبز برای آینده ایجاد کرد؟ " از جمله خبرهای پرمخاطب در کلانشهرهای ایمنا بود.

با توجه افزایش کنونی جمعیت شهرهای جهان، بسیاری از محققان پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۵۰ حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون نفر از مردم حومه‌ها و روستاها به سمت شهرها برای سکونت دائمی مهاجرت کنند. اگرچه این رویداد می‌تواند مزایای زیادی را در پی داشته باشد با این حال، بدون شک مشکلات سلامت و زیست‌محیطی بی‌شماری را نیز از سوی ساکنان پیش رو خواهد داشت که البته از طریق پیاده‌سازی تدابیر درست مدیران تا حد زیادی قابل پیشگیری است. بسیاری از منتقدان چنین پیش‌بینی کرده‌اند که تا سال ۲۰۱۹ تنها پیوند انسان با دنیای طبیعی به ویژه درختان می‌تواند او را از تبعات منفی زیست‌محیطی ناشی از افزایش جمعیت نجات دهد و سلامت را برای او به ارمغان آورد.

احیای محله احمدیه اصفهان با رویکرد اسلامی-ایرانی

"احیای محله احمدیه اصفهان با رویکرد اسلامی-ایرانی " نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان ایمنا قرار گرفت.

احسان خیام‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون بخش زیادی از بافت فرسوده محدوده محله احمدیه توسط شهرداری منطقه شش آزادسازی شده است و در حال حاضر RFP طراحی فازهای یک و دو این پروژه بر روی سایت معاونت شهرسازی و معماری شهرداری اصفهان قرار داده شده است و مشاوران و متخصصان علاقه‌مند به این موضوع می‌توانند با دریافت فرم‌های مربوطه از سایت و ارائه پیشنهادهای خود به صورت کتبی و در مهلت مقرر در این فراخوان شرکت کنند.

ادامه احداث رینگ چهارم در دستور کار بودجه سال ۱۴۰۱

" ادامه احداث رینگ چهارم در دستور کار بودجه سال ۱۴۰۱ " نیز از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته پیش بود.

علی قاسم زاده شهردار اصفهان، اظهار کرد: در ادامه سلسله برنامه‌های حضور در محل پروژه‌های بزرگ شهر، این هفته برای ادامه پروژه رینگ چهارم جلسه‌ای برگزار کردیم که در این جلسه کیلومتر ۴۵ تا ۶۳ این پروژه بررسی شد.

نماد سرو در رهنان اصفهان رونمایی شد

"نماد سرو در رهنان اصفهان رونمایی شد" نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

آئین رونمایی از نماد سرو ساخته استاد مرتضی نعمت‌اللهی _یک‌شنبه ۱۴ آذرماه_ در بوستان شهدای مدافع حرم رهنان برگزار شد.

سطح عالی مشارکت پذیری مردم را دنبال می‌کنیم

"سطح عالی مشارکت پذیری مردم را دنبال می‌کنیم " هم نظر مخاطبان ایمنا را به خود جلب کرد.

علی قاسم‌زاده با بیان اینکه همگرایی یکی از کلیدواژه‌های محوری است که آن را در مناطق تکرار می‌کنم، زیرا برای ما اهمیت بسیاری دارد، اظهار کرد: این همگرایی ابتدا باید در بین مدیران منطقه، سپس بین مردم و در ادامه بین منطقه و سایر دستگاه‌ها اتفاق بیفتد.

شهر سقف بی خانمان‌ها می‌شود

"شهر سقف بی خانمان‌ها می‌شود" نیز از پربازدید ترین‌های کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته بود.

شهرداری اصفهان نیز امسال عزم خود را جزم کرده تا پدیده کارتن خوابی را در شهر به صفر برساند. در این رابطه علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان در ابتدای فعالیت خود اعلام کرد که تمرکز مدیریت شهری روی رفع مسئله کارتن خوابی و معضلات حاشیه شهر است تا در پاییز و زمستان امسال شاهد شهر بدون کارتن‌خواب باشیم.

راه اندازی دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در شهرداری / ‏از‬ ظرفیت معلولان شهر استفاده می‌کنیم

"راه اندازی دبیرخانه فرهنگی زاینده رود در شهرداری / ‏از‬ ظرفیت معلولان شهر استفاده می‌کنیم" هم مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

شهردار اصفهان با اشاره به راه اندازی «دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود» در شهرداری گفت: این دبیرخانه وظیفه دارد نگاه مردم و جامعه ملی و حساسیت پیش آمده بین اصفهان و سایر شهرها را از مسیر فرهنگی اصلاح کند.

بدترین شهرهای جهان برای زندگی

"بدترین شهرهای جهان برای زندگی" نیز از پرمخاطب‌ترین اخبار کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته بود.

جهان سرشار از شهرهایی بسیار زیبا و امن برای زندگی است با این حال، نقاط مختلفی نیز در سراسر آن وجود دارد که به طور باور نکردنی زندگی را برای ساکنان غیر قابل تحمل کرده است. جالب است بدانید با وجود اینکه بسیاری از مردم جهان و حتی منتقدان، فقر را عامل اصلی کاهش کیفیت زندگی در یک منطقه می‌دانند اما همه شهرهای جهان در لیست نقاط کم‌درآمد یا فقیر قرار ندارد.

همه مشکلات انبوه سازان مربوط به شهرداری نیست / ‏تاکید‬ بر تکریم مردم و کار جهادی

"همه مشکلات انبوه سازان مربوط به شهرداری نیست / ‏تاکید‬ بر تکریم مردم و کار جهادی" هم نظر بازدیدکنندگان ایمنا را به خود جلب کرد.

علی قاسم‌زاده در جمع سرمایه‌گذاران و انبوه‌سازان شهر اصفهان در قالب نشست هم اندیشی با بیان اینکه معتقدیم بدون کمک انبوه سازان هیچ اتفاق خوبی در شهر نخواهد افتاد، اظهار کرد: دو تصور عمده در میان خدمتگزاران به مردم وجود دارد، گروهی اعتقاد دارند که باید شبانه روز به مردم خدمت کنیم و گروه دوم معتقدند در کنار کار جهادی، فهم، ارتباط، درک و گفت‌وگو با مردم باید وجود داشته باشد.

کد خبر 540906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.