قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ۱۴ سال بر زمین مانده است

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور گفت: در بخش تعرفه گذاری خدمات پرستاری یک قانون به زمین مانده ۱۴ ساله وجود دارد که از مصوبات مجلس شورای اسلامی است، اما متأسفانه اجرایی نشده است، امیدواریم با توجه به بحران کووید ۱۹ و ایثارگری پرستاران در دو سال اخیر حداقل این قانون اجرایی شود.

احمدرضا یزدان نیک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن تبریک روز پرستار به جامعه پرستاران کشور در خصوص موانع خدمتی پرستاران، اظهار کرد: چهار محور اساسی و مانع برای نظام پرستاری در ایران وجود دارد که در این چهار محور شورای عالی نظام پرستاری همه تمام تلاش خود را به کار بسته است تا این موانع برطرف شود و پرستاران بتوانند خدمت بهتر و با کیفیت‌تری به مردم ارائه دهند.

کمبود نیرو و فرسودگی پرستاران

وی اضافه کرد: محور اول برای رفع کمبود نیروی پرستاری در کشور استخدام پرستاران است، در واقع موردی که تصویب شده است اینکه نیروی پرستاری یک سوم استاندارد جهانی و تقریباً یک دوم استاندار ملی است و این اتفاق باعث فرسودگی پرستاران، اضافه کار اجباری و مشکلات عدیده‌ای برای مردم شده است.

عضو شورای عالی نظام پرستاری کشور تاکید کرد: مردم ممکن است خدمات مناسب پرستاری را دریافت نکنند، بنابراین امیدواریم که مسئولان در این خصوص به وعده‌های خود عمل کنند، مجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص وارد شده است که امیدواریم نتیجه بخش باشد.

بی‌انگیزه بودن پرستاران با اجرایی نشدن قانون تعرفه‌گذاری

یزدان نیک تصریح کرد: محور دوم تبدیل وضعیت نیروهای پرستاری است، تعداد زیادی از پرستاران شرکتی، طرحی و تبصره‌ای هستند و امنیت شغلی مناسبی ندارند، امیدواریم با تبدیل وضعیت این پرستاران امنیت شغلی برقرار شود و بتوانند تا به نحو بهتری به جامعه خدمت کنند.

وی خاطرنشان کرد: محور بعدی تعرفه گذاری خدمات پرستاری است و یک قانون به زمین مانده ۱۴ ساله در این بخش وجود دارد که از مصوبات مجلس شورای اسلامی است، اما متأسفانه اجرایی نشده است، امیدواریم که با توجه به بحران کووید ۱۹ و ایثارگری و جانفشانی پرستاران در این دو سال اخیر حداقل این قانون پیاده شود تا پرستاران با انگیزه بیشتری بتوانند به مردم خدمات رسانی کنند.

کد خبر 540866

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.