تمرکز «خندستان» بر دو حوزه نمایشنامه و اجرا

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان از برگزاری جشنواره خندستان به صورت یک سال در میان در قالب نمایشنامه نویسی کمدی و اجرای نمایش‌های کمدی خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از ستاد خبری سومین جشنواره ملی نمایشنامه نویسی کمدی خندستان، علی عطریان با اعلام این خبر گفت: شهر اصفهان در حوزه نمایش و تئاتر به ویژه در زمینه کمدی سابقه‌ای طولانی دارد. از سوی دیگر بذله گویی و طنازی اصفهانی‌ها در لهجه و در آداب و سنن موید این است که شهر اصفهان پایگاه اصلی برای کمدی به ویژه در حوزه نمایشنامه و تئاتر کشور است.

وی افزود: جشنواره خندستان نیز با این رویکرد آغاز شد تا بتوانیم این پایگاه را در سطح ملی معرفی و جایگاه شهر اصفهان را به عنوان مرکز نمایش‌های کمدی در کشور تثبیت کنیم.

عطریان اضافه کرد: تصمیم داریم جشنواره خندستان را به صورت یک سال در میان در قالب نمایشنامه نویسی و اجرای نمایش‌های کمدی برگزار کنیم که امسال بخش نمایشنامه به پایان می‌رسد و امیدواریم سال آینده با حل شدن مسئله کرونا نمایش‌های صحنه‌ای خندستان به اجرا برسند.

رئیس اداره هنری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه امسال دستمایه ارزشمندی از نمایشنامه‌های کمدی در سومین جشنواره خندستان فراهم آمده، تاکید کرد: سال آینده آثار خوبی در حوزه نمایش کمدی به صحنه خواهد رفت.

عطریان خاطرنشان کرد: همچنین بعد از معرفی آثار برگزیده، نمایشنامه‌های برتر در قالب کتاب چاپ می‌شوند و به دست کارگردان‌ها و گروه‌های نمایشی می‌رسند و کارهای خوبی برای سال آتی جشنواره فراهم می‌شود.

وی گفت: تالار هنر دفتر تخصصی هنرهای نمایشی شهرداری اصفهان است؛ اتفاقاتی هم که در سال جاری در حوزه نمایش در اصفهان رخ داد عملاً محصول همین دفتر بوده و آثاری که روی صحنه رفته به همت این مرکز بوده است. سال آینده هم این جشنواره با همین رویکرد ادامه پیدا می‌کند و در کنار همه فعالیت‌های تالار هنر، جشنواره خندستان هم به صورت سالیانه فعالیت خود را ادامه می‌دهد.

کد خبر 540782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.