ناکافی بودن منابع موجود برای بیماران اس‌ام‌ای

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت: اس‌ام‌ای جزو بیماری‌های نادر است و منابع آن مستقیما در ردیف خاصی توسط وزارت بهداشت تحت پوشش قرار گرفته است و با توجه به تورم‌ها و هزینه‌های سنگین این بیماری، وزارت بهداشت معتقد است منابع موجود برای پاسخگویی به نیازهای این بیماری کافی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی رضایی امروز _ چهارشنبه، ۱۷ آذرماه_ در نشست خبری بیمه سلامت در خصوص زیرساخت‌های نسخه‌های الکترونیک، اظهار کرد: از نظر زیرساختی برای ارائه خدمات الکترونیک همه موارد آماده است تا بیمه شدگان بتوانند در بستر الکترونیک خدمات بگیرند. لازم است همه افراد در حوزه سلامت از جمله ارائه‌دهندگان خدمت در بخش دولتی و خصوصی از قانون تمکین کنند.

معاون بیمه و خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، افزود: از تاریخ یکم دی‌ماه بر اساس ضوابط مشخص شده قانونی، بیمه به جز روش الکترونیک افراد را پذیرش نمی‌کند. زیرساخت‌های لازم برای ارائه دهندگان خدمت مهیا شده است و سامانه‌ها برای تمام بخش‌های دولتی و خصوصی استقرار پیدا کرده و در دسترس آن‌هاست که تنها نیاز به اراده و تصمیم برای اقدام دارد.

وی افزود: اس‌ام‌ای جزو بیماری‌های نادر است و تاکنون منابع آن مستقیماً تحت ردیف خاصی توسط وزارت بهداشت تحت پوشش قرار گرفته است و از پوشش مستقیم بیمه‌ها خارج است که با اختصاص دادن منابع، تحت پوشش بیمه‌ها قرار می‌گیرد. با توجه به تورم‌ها و هزینه‌های سنگین این بیماری، وزارت بهداشت معتقد است منابع موجود برای پاسخگویی به نیازهای این بیماری کافی نیست.

فرانشیز صفر بیمه سلامت برای بیماران خاص

حسین بانک، مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان در خصوص آمار بیماران خاص تحت پوشش بیمه سلامت استان، اظهار کرد: آمار بیماران خاص بیمه سلامت استان اصفهان چهار هزار و ۹۲۱ نفر است که آمار بسیار بالایی نسبت به کل کشور است که این افراد به صورت رایگان بیمه می‌شوند. حتی فرانشیز داروهای مربوط به بیماری و خدماتی که می‌گیرند صفر است.

وی افزود: در یکی دو سال گذشته به صورت سالانه، برای هر یک از بیماران هموفیلی بدون اینکه فرانشیزی پرداخت کنند حدود یک میلیارد و ۵۰۰ هزار ریال هزینه دارویی شده است. پوشش بیمه سلامت در ارتباط با بیماران خاص بسیار مناسب است و اکثر داروها در تعهد این بیمه هستند.

کد خبر 540588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.