از ساماندهی دست‌فروشان تا بررسی حساب‌های شهرداری بندرعباس

عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: وجود دست‌فروشان در شهر بندرعباس معضل و مشکلاتی را به وجود آورده است که ساماندهی و نظارت بر آن همکاری مرکز بهداشت و سایر ادارات ذی‌ربط را می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، فریده عامری در نشست هم‌اندیشی رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار با فرماندار بندرعباس که در محل سالن کنفرانس فرمانداری برگزار شد، اظهار کرد: سازمان میادین شهرداری باید به موضوع فعالیت دست‌فروشان ۲۲ بهمن ورود کند و کانکس و دکه‌های سطح شهر و شهرک پیامبر اعظم (ص) با در نظر گرفتن بحث اشتغال ساماندهی شوند.

وی تصریح کرد: نظارت بر مغازه‌های سطح شهر و قیمت‌ها و ساماندهی کارگران فصلی و جمع‌آوری متکدیان و معتادان متجاهر از دیگر مواردی است که انتظار می‌رود فرمانداری نسبت به آن توجه ویژه داشته باشد.

حجت الاسلام عبدالرضا حیدری سراجی، عضو دیگر شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز در این نشست با بیان اینکه ساماندهی دست‌فروشان باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: نباید کاربری‌های فضای سبز را تغییر داد زیرا باعث نگرانی مردم خواهد شد و اگر مدیران در این زمینه و سایر کارهای مربوط با حوزه شهری کوتاهی کنند، بلافاصله مطرح خواهیم کرد.

در ادامه عیسی عباسی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: خودروهایی در اکثر نقاط شهر میوه عرضه می‌کنند که چهره شهر را نازیبا ساخته و بعضی از آنها حتی اقدام به گران‌فروشی می‌کنند ضمن ضرورت انجام نظارت‌های لازم، ساماندهی این موضوع نیاز به کمک فرماندار دارد.

وی تصریح کرد: در نشست هفته گذشته با استاندار هرمزگان وجود ایست بازرسی ابتدای شهر در جاده به سمت میناب مطرح و بلافاصله با پیگیری استاندار جمع‌آوری شد، البته از فرماندار درخواست داریم برای ترافیک گلوگاه شهید میرزایی نیز چاره‌اندیشی کند.

حسن سالاری، دیگر عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس گفت: بیشتر مراجعه کنندگان شورا به دنبال کار و اشتغال هستند، اما این موضوع در حیطه کاری شورا و شهرداری نیست و با اینکه کمیسیون‌های متفاوتی در شورا تشکیل و تقسیم کار انجام شده، مراجعات بسیاری در حوزه‌های مختلف داریم که اگر مشکلات موجود برداشته شود کار مردم با سرعت بیشتری پیش خواهد رفت؛ همچنین ایجاد یک معاونت فرهنگی برای شهرداری مرکزی از ضروریات است.

در این نشست اسماعیل رئیسی، دیگر عضو شورا با قدردانی از اقدامات فرماندار بندرعباس در راستای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا که نتایج مطلوبی به همراه داشته، تصریح کرد: وجود دست‌فروشان در سطح شهر معضلاتی به وجود آورده که کلیه دستگاه‌های مرتبط باید به این موضوع ورود پیدا کنند.

احمد کناری‌نژاد، عضو شورای اسلامی شهر بندرعباس نیز اظهار کرد: شهرداری بندرعباس در انجام کارهای حوزه شهری تنها است و دستگاه‌های ذی‌ربط برای کمک و همراهی شانه خالی کرده‌اند؛ بی‌شک اگر کمک و همراهی از سوی آنها صورت نگیرد پیشرفت و توسعه در شهر نخواهیم داشت.

در ادامه یعقوب دبیری‌نژاد، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر بندرعباس اظهار کرد: در زلزله اخیر تعدادی از منازل در محلات بافت فرسوده شهر آسیب جدی دید که تا این لحظه برای بازسازی و نوسازی آن‌ها اقدامی صورت نگرفته است و اگر مجدد این زلزله تکرار شود، قطعاً خسارات جانی و تخریب کامل این منازل را به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه اگر مشکل اسناد و در نهایت پروانه ساختمانی این منازل با توجه به وضعیت مالی ضعیف اهالی این محلات صادر شود، در سرعت نوسازی و بازسازی منازل آنها تأثیر فراوانی خواهد داشت، افزود: در ارتباط با سرقت اموال عمومی از قبیل کابل برق و تابلوی علائم راهنمایی و رانندگی که ریشه آن در انبارهای ضایعاتی است و آلودگی‌هایی نیز به وجود آورده است، فرماندار باید دستور اثرگذاری را صادر کنند.

در ابتدای این جلسه عزیزاله کناری، فرماندار شهرستان بندرعباس گفت: باید با راهکارهای لازم و ظرفیتی که در شهرستان وجود دارد برای تسریع و تسهیل در انجام امور شهر بکوشیم تا مشکلات موجود مرتفع شود.

وی با بیان اینکه علی‌رغم مساعد شدن وضعیت بیماری کرونا در شهرستان بندرعباس همچنان رعایت نکات بهداشتی و استفاده از ماسک لازم است تا وارد پیک جدید نشویم، تصریح کرد: مشاهده پشه آئدس در شهر بندرعباس نگران کننده است که باید برای پیشگیری از آن، شهرداری و ادارات ذی‌ربط کمک کنند.

فرماندار شهرستان بندرعباس ادامه داد: در نقاط زیادی از سطح شهر دست‌فروشان فعالیت دارند که شهرداری باید برای ساماندهی آنها اقدام کند.

مهدی نوبانی، شهردار بندرعباس نیز در این نشست اظهار کرد: مسدود شدن حساب شهرداری مشکلاتی به وجود آورده که درخواست می‌شود فرماندار به این موضوع مهم ورود کند تا بتوانیم کارهای حوزه شهری را به‌نحو مطلوب پیش ببریم.

وی افزود: جانمایی برای احداث یک شهربازی صورت گرفته است که به زودی مراحل ساخت آن آغاز خواهد شد.

کد خبر 540498

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.