منشور شورای ششم مبنای تصمیم‌گیری بودجه ۱۴۰۱/ رسیدگی به مناطق کمتربرخوردار با برش عدالت

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: منشور شورای ششم در حال تنظیم است که پس از تصویب مبنای تصمیم‌گیری‌ها برای بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری اصفهان خواهد بود.

عباس حاج رسولی‌ها در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در مجموعه‌ای که تحت عنوان «منشور شورای ششم» تهیه و تنظیم می‌شود، عمده خواسته‌ها، نظرات و آرمان‌های شورای ششم برای شهر تشریح شده که به زودی رونمایی خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری بر اساس منشور شورای ششم و بودجه متناسب را تهیه و به شورای اسلامی شهر ارسال می‌کند و شورا نیز با توجه به این منشور بودجه ۱۴۰۱ را به تصویب می‌رساند که امیدواریم سال آینده پروژه‌ها به موقع عملیاتی شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مدیریت شهری اصفهان بر تسریع در عملیات اجرای پروژه‌های بزرگی همچون خط دوم مترو و رینگ چهارم تاکید ویژه دارد، افزود: باید به محلات محروم و کمتر برخوردار شهر توجه ویژه شود همچنین شهرداری برای احداث خیابان‌هایی تعریف شده در طرح تفصیلی شهر باید اعتبارات لازم را در نظر بگیرد.

وی با تاکید بر اینکه با «برش عدالت» به مناطق کمتر برخوردار شهر رسیدگی لازم انجام خواهد شد، تصریح کرد: با اجرای پروژه‌های محله محور اتفاقات خوبی برای شهر و شهروندان رقم خواهیم زد.

حاج رسولی‌ها ادامه داد: در مباحث درآمدی نیز سعی می‌کنیم ارزش افزوده را متناسب با وضعیت مناطق در نظر گرفته و توجه ویژه به محلات مناطق کمتر برخوردار شهر داشته باشیم.

وی با اشاره به سیاست گذاری‌های اصفهان در حوزه گردشگری، گفت: «اشتغال» در شهر اصفهان موضوع جدی است، دولتمردان باید برای اشتغال‌زایی برنامه داشته باشند، معتقدیم اگر گردشگری فعال شود درصدی از دغدغه اشتغال مردم رفع می‌شود.

لزوم چشم‌انداز گردشگری برای اصفهان

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه این کلانشهر ظرفیت‌های لازم برای جذب گردشگران را دارد، گفت: توجه به صنعت پاک گردشگری، اقتصاد شهر را به حرکت در می‌آورد و بسیاری از فعالیت‌ها در شهر رونق می‌گیرد.

وی تصریح کرد: اصفهان به لحاظ تاریخی و فرهنگی جزو ۱۰ شهر مطرح دنیا است و باید بیش از پیش مورد استفاده و جذب گردشگران داخلی و خارجی قرار گیرد تا همه از زیبایی‌های این شهر بهره‌مند شود.

حاج رسولی‌ها با اشاره به لزوم چشم‌انداز گردشگری برای اصفهان، تصریح کرد: در حال حاضر خواهرخواندگی‌ها ظرفیت بزرگی برای اصفهان به شمار می‌رود و مدیریت شهری اصفهان نیز با نظر وزارت امور خارجه، آمادگی دارد بر تعداد خواهرخوانده‌های این شهر بیفزاید تا در مباحث گردشگری و رونق اقتصاد شهرها توسعه چشمگیری را شاهد باشیم.

وی خاطرنشان کرد: باید از ظرفیت‌های توریستی شهر اصفهان برای ایجاد تحول اقتصادی در شهر استفاده کنیم.

کد خبر 540479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.