۱۶ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵
رشد ۳.۹۴ درصدی قیمت بیت کوین

بیت کوین در محدوده ۵۰ هزار دلار حمایت خود را مجدد به دست می‌آورد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ سه‌شنبه ۱۶ آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبیت‌کوین ۵۱ هزار و ۲۰۳ دلار

·:ETHرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناتریوم چهار هزار و ۳۶۴ دلار

· BNBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبایننس‌کوین ۵۹۱ دلار و ۵۶ سنت

· ADAرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینکاردانو یک دلار و ۴۵ سنت

· DOGEرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویندوج‌کوین ۱۷ سنت

· XRPرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینریپل ۸۳ سنت

· DOTرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینپولکادات ۲۸ دلار و ۴۹ سنت

· SOLرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینسولنا ۱۹۶ دلار و ۶۷ سنت

· SHIBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۳۸ دلار

· Avalancheکاهش ۶.۱۶ درصدی قیمت بیت کوین: اوالانچ ۹۶ دلار و ۱۹ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)‌، یو اس دی کوین(Usd coin) و بایننس یواس‌دی (Binance usd) استیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است‌:

رشد ۳.۹۴ درصدی قیمت بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۳.۹۴ درصدی قیمت بیت کوین

بیت کوین در محدوده ۵۰ هزار دلار حمایت خود را مجدد به دست می‌آورد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست)

شاخص ترس و طمع بیت کوین امروز: ۲۵ واحد

رشد ۳.۹۴ درصدی قیمت بیت کوین

دامیننس

رشد ۳.۹۴ درصدی قیمت بیت کوین

منظور از دامیننس یک ارز دیجیتال، درصد سهم ارزش دلاری آن ارز در مقایسه با ارزش دلاری کل ارزهای دیجیتال در دنیاست. یعنی یک ارز دیجیتال چه میزان از سهم بازار را به خود اختصاص داده است، با توجه به این تعریف، دامیننس بیت کوین، به معنای میزان تسلط آن است. شاخص دامیننس بیت کوین یکی از معیارهایی است که بسیاری از تحلیلگران در حال حاضر از آن برای تصمیم‌گیری جهت خرید و فروش کمک می‌گیرند. البته دامیننس به تنهایی نمی‌تواند ابزار تحلیل کاملی به حساب بیاید و در کنار دیگر ابزارهای کمکی می‌توان به تحلیل بهتری رسید. مهم‌ترین نکته در مورد دامیننس بیت کوین این است که کمک می‌کند بفهمید آلت کوین‌ها در برابر BTC در روند نزولی هستند یا صعودی.

اخبار مهم

افزایش هش ریت شبکه بیت کوین علی رغم افت شدید قیمت

پس از افت قیمت تا منطقه ۵۰ هزار دلاری، هش ریت بیت کوین (BTC) همچنان در سطح بالا باقی مانده و طی هفته گذشته بیش از هفت درصد افزایش یافته است. در زمان نگارش این مطلب، هش ریت شبکه 181.59 EH/s و قدرت پردازش شبکه به بالاترین حد روزانه خود رسیده است.

آمار سه ماهه حاکی از آن است که هش ریت بیت کوین روز جمعه، ۳ دسامبر (۱۲ آذر) به 190 EH/s رسیده است. معیارها نشان می‌دهند که هش ریت شبکه روز ۹ می ۲۰۲۱ (۱۹ اردیبهشت) با رقم 191.42 EH/s به بالاترین حد خود رسیده است. یکی از دلایل بالا بودن هش ریت شبکه علیرغم افت اخیر قیمت، این است که سختی استخراج شبکه در آخرین تغییر سختی روز ۲۸ نوامبر (هفتم آذر) کاهش یافت.

تغییر سختی در آن روز، اولین کاهش سختی استخراج از ۱۷ جولای (۲۶ تیر) بود. این سختی هفت روز پیش کاهش یافت و باعث شد استخراج بیت کوین ۱.۴۹ درصد سخت‌تر شود. سختی فعلی شبکه معادل ۲۲.۳۴ تریلیون است و با نرخ فعلی قدرت پردازش، سختی بعدی با ۱.۱۷٪ افزایش احتمالاً به ۲۲.۶ تریلیون افزایش می‌یابد.

گفتنی است که استخر Antpool متعلق به شرکت Bitmain اکنون ۱۷.۹۴ درصد (30.28 EH/s) از هش ریت شبکه را در اختیار داشته و بزرگترین ماینر از نظر هش ریت شبکه محسوب می‌شود.

از اواسط اکتبر (اواخر مهر) تاکنون، تعداد زیاد ماینرهای مخفی و ناشناخته در شبکه بسیار برجسته بوده‌است. به مدت ۵۰ روز متوالی هش ریتی ناشناس تعداد زیادی از بلوک‌های BTC را مصرف کرده است. از سال ۲۰۰۹ تاکنون، ماینرهای مخفی ۲۲۶۰۰۰ پاداش بلوک BTC دریافت کرده اند و در طول شش ماه گذشته ۱۹۵۷ بلوک با هش ریت ناشناخته شناسایی شده است. ناگفته نماند که هش ریت شبکه بیت کوین بیشتر از کشورهایی مانند ایالات متحده، قزاقستان، روسیه، کانادا، ایرلند، مالزی، آلمان و ایران سرچشمه می‌گیرد.

ورود رمزارزها به شبه جزیره بالکان: بزرگترین سوپرمارکت کرواسی اکنون رمزارزها را می‌پذیرد

بزرگترین تولیدکننده و مرکز خرده‌فروشی مواد غذایی در منطقه بالکان غربی یعنی کونزوم (Konzum) اولین زنجیره خرده‌فروشی در کرواسی است که به مشتریان خود اجازه می‌دهد با دارایی‌های دیجیتال هزینه خرید خود را پرداخت کنند. هرچند در حال حاضر، امکان چنین تراکنش‌هایی فقط در فروشگاه‌های اینترنتی آن در دسترس است، اما این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک این سرویس را در سراسر سوپرمارکت‌های خود معرفی کند.

کونزوم بزرگترین سوپرمارکت زنجیره‌ای کرواسی با بیش از ۱۰۰۰۰ کارمند اعلام کرده است که با پذیرش چندین دارایی دیجیتال به عنوان یک گزینه پرداخت به صنعت ارزهای دیجیتال وارد خواهد شد. این رمزارزها عبارتند از بیت کوین (BTC)، اتر (ETH)، بیت کوین کش (BCH)، ریپل (XRP)، استلار (XLM)، دای (DAI)، ایاس (EOS)، تتر (USDT) و یواس دی کوین (USDC).

برای فعال کردن قابلیت این پرداخت‌ها، کونزوم با شرکت فین‌تک داخلی Electrocoin و سیستم PayCek همکاری کرده است که به عنوان اولین پردازشگر پرداخت کریپتوکارنسی در کرواسی شناخته می‌شود. به دلیل نوسانات زیاد ارزهای دیجیتالی، نرخ ارز ثابتی در شروع تراکنش به خریدار تضمین داده می‌شود و زمان کافی برای اجرای موفقیت آمیز تراکنش در نظر گرفته می‌شود. گفتنی است که کونزوم نه تنها یک سوپرمارکت زنجیره‌ای پیشرو در کرواسی بلکه بزرگترین سوپرمارکت در منطقه بالکان غربی به شمار می‌رود که به غیر از کشور خود، در دو کشور دیگر بوسنی و هرزگوین و صربستان شعبه دارد. این غول خرده فروشی هر روز به بیش از ۶۵۰۰۰۰ مشتری در بیش از ۷۰۰ فروشگاه خود خدمات رسانی می‌کند.

حجم معاملات تجمیع کننده صرافی غیرمتمرکز به بالاترین حد خود رسیده است

حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) طی چند هفته گذشته به بالاترین حد خود رسیده است.

تجمیع کننده‌های صرافی غیرمتمرکز راهی را برای معامله گران فراهم می‌کند تا چندین پلتفرم DEX را اسکن کنند تا بهترین نرخ را در آن زمان دریافت کنند، بر اساس تجزیه و تحلیل Dune، تجمیع کننده‌های محبوب DEX مانند 1inch، 0x و Paraswap شاهد افزایش حجم در طول ماه گذشته بوده‌اند. مجموع حجم این سه مورد در هفته گذشته به بالاترین سطح هفتگی ۶ میلیارد دلاری رسید که از ابتدای نوامبر (اواسط آبان) حدود ۵۰ درصد افزایش یافته است.

1inch از نظر سهم بازار فعلی با ۵۳ درصد پیشتاز است، اما 0x با ۴۲ درصد ثبت شده در ماه دسامبر (اواسط آذر) تاکنون به سرعت در حال افزایش است. هفته گذشته، 1inch یک سری سرمایه گذاری به نام سری B به رهبری Amber Group را اعلام کرد که ۱۷۵ میلیون دلار جمع آوری کرد.

در پنجم دسامبر (۱۴ آذر)، 0x از نظر سهم حجم روزانه با ۴۹ درصد در مقایسه با ۴۳.۷ درصد، در واقع از 1inch پیشی گرفت. طبق 0xTracker، تجمیع کننده‌های DEX در ۷ روز گذشته ۳ میلیارد دلار حجم پردازش کرده است.

0x یک رابط برنامه نویسی کاربردی (API) ارائه می‌دهد که می‌تواند توسط توسعه دهندگان DeFi برای ادغام توکن های مبادله شده از DEX های پیشرو مستقیماً در قراردادهای هوشمند استفاده شود. پروتکل 0x همچنین دارای یک DEX بومی به نام Matcha است که طبق گزارش داشبورد خود، در ۳۰ روز گذشته ۴.۷ میلیارد دلار حجم معامله را پردازش کرده است. تجزیه و تحلیل DEX Dune گزارش می‌دهد که در ۲۴ ساعت گذشته چهار میلیارد دلار حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز و ۳۳ میلیارد دلار در هفته گذشته وجود داشته است. سهم تجمیع کننده آن حجم در حال حاضر ۲۰ درصد است. طبق گفته دون، Uniswap با ۷۹ درصد سهم، پیشتاز کنونی بازار DEX است. در هفته گذشته ۲۶.۲ میلیارد دلار حجم معاملات را پردازش کرده است. SushiSwap که در اصل از Uniswap شبیه سازی شده بود، با ۹.۸ درصد سهم از بازار DEX در رتبه دوم قرار دارد.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۳.۹۴ درصدی قیمت بیت کوین

کد خبر 540319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.