دلار در حال عبور از ۳۱ هزار تومان است

یکی از صرافان اصفهان گفت: پایان دور هفتم مذاکرات و نتیجه بخش نبودن این دور ،از علل مهم برای افزایش نرخ دلار است. دلار از مدتی قبل، افزایش تدریجی خود را آغاز کرده بود ولی به یکباره در طول هفته اخیر، گران و گران‌تر شد تا امروز که در حال عبور از ۳۱ هزار تومان هم است.

محسن احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در حال حاضر تقاضا برای خرید دلار زیاد شده است و معمولاً افزایش تقاضا گرانی یک کالا را هم به دنبال دارد به ویژه اگر آن کالا کمیاب باشد. دلار از مدتی قبل، افزایش تدریجی خود را آغاز کرده بود ولی به یک‌باره در طول هفته اخیر، گران و گران‌تر شد تا امروز که در حال عبور از ۳۱ هزار تومان است.

وی افزود: همان طور که اشاره شد بالا رفتن تقاضا این شرایط را به وجود آورده است. افزایش تقاضا دلایلی مانند جو روانی به وجود آمده ناشی از به نتیجه نرسیدن مذاکرات و تصور مردم بر شدت گرانی است و عده‌ای اقدام به خرید دلار بیشتری داشته‌اند. از سویی معمولاً در این زمان از سال به دلیل مسافرت‌های خارج از کشور، تقاضا برای خرید دلار بیشتر می‌شود که این موضوع نیز بر التهابات بازار دامن می‌زند.

این صراف تصریح کرد: بیشترین تقاضا برای سفر به ترکیه و خرید ملک در آن کشور است. با این توجیه که شرایط اقتصادی ایران نا اطمینان بوده و نیاز به سرمایه گذاری در کشوری دیگر است. مورد دیگری که تقاضای خرید ارز را در این مدت زیاد کرد، عرضه ارز دولتی از طریق صرافی ملی و دیگر صرافی‌ها بوده است که با وجود اختلاف قیمت اندک با بازار آزاد، تقاضای زیادی برای خرید به وجود آمده است.

احمدی خاطرنشان کرد: بر این اساس و بنا به دلایل اشاره شده نرخ دلار با نوسان قابل تأملی روبه‌رو شد که احتمالاً با گذشت چند روز، فروکش خواهد کرد. در رابطه با آینده بلندمدت دلار، به هیچ وجه پیش‌بینی خاصی نمی‌توان کرد؛ چون قیمت آن وابستگی مستقیم با نتایج مذاکرات خواهد داشت.

کد خبر 540316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.