آخرین وضعیت افغانستان در کمیسیون امنیت ملی بررسی شد

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در جلسه روز گذشته کمیسیون، آخرین وضعیت افغانستان و تحولات این کشور با حضور نماینده جمهوری اسلامی ایران در امور این کشور مورد بررسی قرار گرفت.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص نشست روز گذشته کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار کرد: کمیسیون امنیت ملی، روز گذشته به بررسی تحولات افغانستان با حضور کاظمی قمی، نماینده رئیس جمهور در امور افغانستان پرداخت. قمی به این نکته اشاره کرد که برخلاف تصور عمومی مبنی بر اینکه در دو ماه گذشته همه نگاه‌ها معطوف به مذاکرات شده است و افغانستان مورد توجه نیست، تمامی دستگاه‌ها به طور دائمی تحولات افغانستان را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: طبق توضیحات کاظمی قمی، جمهوری اسلامی ایران در پیگیری راهبرد تشکیل دولت فراگیر و مشارکتی نقش محوری دارد، همچنین جمهوری اسلامی در همراه کردن کشورهای تأثیرگذار همسایه در موضوع افغانستان نقش سازنده‌ای دارد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به بررسی تحولات ارمنستان گفت: ظهوری، سفیر ایران در ارمنستان گزارشی درباره تحولات قفقاز و تأثیر آن در مبادلات اقتصادی منطقه و تلاش‌های جمهوری اسلامی برای حفظ تعاملات اقتصادی با کشورهای همسایه از جمله دستاوردهای دیپلماسی اقتصادی کشور که منجر به افزایش حجم صادرات ایران به ارمنستان شدند، ارائه کرد.

عباس‌زاده مشکینی تاکید کرد: کمیسیون امنیت ملی روز سه‌شنبه نشستی با وزیر خارجه و معاونانش در محل وزارت خارجه خواهد داشت و در همان جلسه باقری، رئیس مذاکره کننده ایران گزارشی در خصوص جزئیات گفت‌وگوی جمهوری اسلامی با ۴+۱ ارائه می‌کند.

کد خبر 540081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.