شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند و برای رفع مشکلات آن‌ها راه‌حل‌هایی را مد نظر دارد که به زودی عملیاتی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادر الاصلی در دیدار با شهروندان منطقه هشت شهرداری اصفهان اظهار کرد: شورای اسلامی شهر در دوره ششم برنامه مستمر و منسجمی برای دیدار با اهالی مناطق مختلف شهر ترتیب داده است و مقرر شده که روزهای یکشنبه هر هفته، به فاصله یک ماه تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر به مناطق مختلف بروند و دیداری با اهالی محله‌ها داشته باشند.

وی افزود: در حال حاضر سعی داریم برنامه‌ای تدوین کنیم تا مدیران مناطق و مسئولان با مردم دیدار داشته باشند تا برخی از خواسته‌های آنها زودتر به نتیجه برسد.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: سعی داریم آن دسته از مسائل و مشکلات شهروندان را که قابل رفع بوده و مشکل قانونی ندارد را به نتیجه برسانیم، البته اگر در مسئله‌ای با مشکلات قانونی مواجه بودیم شورای شهر تلاش خواهد کرد تا در این راستا گام مفیدی را برای مردم بردارد.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر اصفهان به جز خدمت وظیفه دیگری ندارد، ادامه داد: باید از این فرصتی که در اختیار ما قرار گرفته استفاده کرده و بتوانیم به درستی به وظایف خود عمل و رضایت شهروندان را به دست آوریم چراکه اعضای شورای شهر نمایندگان مردم هستند و باید برای بهبود شرایط هرچه در توان دارند را به نمایش بگذارند.

نادرالاصلی خاطرنشان کرد: شهرداری منطقه هشت اصفهان تاکنون اقدامات خوبی را انجام داده، اما همچنان پتانسیل ارائه خدمات بهتر را دارد؛ باید از ظرفیت‌های مناطق مختلف استفاده کرد تا به اهداف اصلی خود دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه مسئله آب موضوع مهمی است و در زمانی که باید به آن توجه می‌کردیم اقدامات لازم برای جلوگیری از بروز مشکلات انجام نشد، گفت: در گذشته باید اقداماتی همچون صرفه‌جویی آب صورت می‌گرفت تا اکنون دچار چنین وضعیتی نباشیم.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر تغییراتی ایجاد شده که سرچشمه زاینده‌رود نیز تهی از آب شده است، اما شورای شهر خود را مسئول می‌داند که وضعیت را برای مردم بهتر کند.

وی با تاکید بر اینکه کشاورزان برای حق خود اقداماتی را انجام دادند، اما برخی از افراد سودجو سوار بر این موج شدند و از این حق سو استفاده کردند، اظهار کرد: انقلاب نهالی است که توسط امام خمینی (ره) کاشته شد و اکنون به درختی تنومند تبدیل شده است، بنابراین اقداماتی که توسط افراد سودجو انجام می‌شود ضربه‌ای به پیکر این درخت وارد نخواهد کرد.

نادرالاصلی تصریح کرد: محله فردوان در منطقه هشت از قدیم با مشکلات زیادی رو به رو بوده، اما هرچه در توان داریم برای بهبود وضعیت این محله به نمایش خواهیم گذاشت؛ البته تعریض برخی معابر منطقه نیازمند طراحی خود افراد است چراکه گاهی در کنار آن‌ها مساجد و فضای عمومی وجود دارد.

وی ادامه داد: مردم منطقه هشت دغدغه‌های خود را اعلام کردند که بیشتر مربوط به مسائل عمومی محله است؛ تعریض ضلع شمالی مسجد صاحب‌الزمان (عج)، تعریض کوچه‌های محله، زمین‌های اطراف مسجد، نظافت محله‌ها و پل عابر پیاده از جمله خواسته‌های مردم این منطقه بود؛ شورای ششم خود را از جنس مردم می‌داند پس برای رفع مشکلات آن‌ها راه‌حل‌هایی را مد نظر دارد که به زودی عملیاتی خواهد شد.

لزوم تقویت زیرساخت‌های شهری در منطقه ۸

در ادامه این دیدار محمد کیهانی، مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان گفت: ادامه خیابان آیت الله صادقی با مشکلاتی رو به رو است و مالک زمین موجود در این خیابان، آستان قدس است که حدود ۱۲۷ هکتار از این زمین را در اختیار دارد، البته برای بهبود وضعیت محله پرتمان نیز اقدامات لازم انجام شده و تا چند ماه آینده نیز مشکلات این محله نیز رفع خواهد شد.

وی افزود: تمام کاربری اراضی موجود در منطقه وظیفه شهرداری نیست و بخشی از آن‌ها مالکان متعددی دارد، اما شهرداری تاکنون هرچه در توان داشته را برای رفع موضوعات انجام داده و زمین‌های مربوط به خود را ساماندهی کرده است.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان با اشاره به نظافت معابر شهری، خاطرنشان کرد: نظافت معابر منطقه به شرکت‌های پیمانکاری سپرده شده که آن‌ها بابت اجرای این کار از شهرداری هزینه دریافت می‌کنند؛ اگر در معابری نظافت به درستی انجام نمی‌شود شهروندان باید از طریق سامانه ۱۳۷ این مشکل را با ما به اشتراک بگذارند تا شهرداری با افراد متخلف برخورد قانونی داشته باشد.

وی ادامه داد: منطقه هشت با ۲۸۰ هزار نفر، پرجمعیت‌ترین منطقه شهر اصفهان است، اما زیرساخت خوبی ندارند البته معابر در دو سال اخیر در ۱۵ نقطه مختلف با مساحت ۱۰۰ هزار متر مربع ساخته شده است تا وضعیت برای شهروندان مناسب باشد.

کیهانی با بیان اینکه تقاضا برای بهبود وضعیت آسفالت در معابر زیاد است، تصریح کرد: برای بهبود این وضعیت تا حد توان و بیش از ظرفیت خود اقداماتی انجام داده‌ایم، ما تقاضاهای مربوط به آسفالت معابر را ردیف کرده‌ایم و بر اساس نوبت و اولویت آنها را انجام می‌دهیم که دلیل اصلی این کار افزایش قیمت آسفالت در سال‌های اخیر بوده است.

وی با بیان اینکه زمین‌های بایر موجود در سطح منطقه زیاد است، اما مالک این زمین‌ها شهرداری نیست چراکه اگر شهرداری مالک این زمین‌های بایر باشد آن‌ها را ساماندهی خواهد کرد، گفت: شهرداری زمانی برای ساماندهی زمین‌های بایر پا به میدان می‌گذارد که مالکان توافق‌های لازم را انجام دهند.

مدیر منطقه هشت شهرداری اصفهان افزود: اهالی منطقه برخی از مشکلات خود را با ما در میان گذاشتند که به برخی از این مشکلات در لحظه پاسخ داده و برای مشکلات بزرگ‌تر نیز به اهالی منطقه نوبت‌هایی داده شد تا برای رفع موضوعات خود به شهرداری مراجعه کنند و معتقدیم این دیدارها نتیجه خوبی را به همراه دارد، زیرا ما می‌توانیم مشکلات مردم را رفع کنیم.

وی با بیان اینکه در این بازدیدها می‌توانیم در کنار رفع برخی از مشکلات افراد، گزارش عملکرد منطقه را به گوش افراد برسانیم، گفت: برگزاری چنین جلساتی خیر و برکت‌هایی را به همراه دارد که امیدواریم با چنین اقداماتی مردم بیش از پیش از شهرداری راضی باشند.

کد خبر 540059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.