بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به حساب سازندگان مسکن واریز شد

مدیرعامل بانک مسکن با اشاره به اینکه در طرح نهضت ملی مسکن بیش از پنج هزار میلیارد تومان از محل آورده متقاضیان به حساب سازندگان واریز شد، از پرداخت ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در اجرای این طرح به متقاضیان خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمود شایان در خصوص مشارکت آن بانک در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و میزان تسهیلاتی که به این بخش و متقاضیان آن تخصیص یافته است نکاتی را ارائه کرد.

وی با یادآوری این مطلب که سهم بانک مسکن برای تخصیص تسهیلات به بخش مسکن بر اساس تصمیم و تخصیص دولت ۶۳ هزار میلیارد تومان است که با پرداخت این تسهیلات ۲۱۰ هزار واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن احداث خواهد شد، گفت: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر سهم الشرکه خود را برای احداث طرح اقدام ملی مسکن واریز کرده و تسهیلات را نیز دریافت کردند.

مدیرعامل بانک مسکن ادامه داد: تاکنون ۱۶۸ هزار نفر آورده اولیه خود را برای آغاز به کار و تکمیل واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن پرداخت کرده‌اند که این میزان معادل ۱۰ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است. همچنین از این میزان آورده متقاضیان بیش از ۵ هزار میلیارد تومان به پروژه‌ها تخصیص یافته است.

شایان توضیح داد: از محل تسهیلات بانکی نیز تاکنون بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان از طریق شعب بانک مسکن برای اجرا و تکمیل پروژه‌ها پرداخت شده است.

وی تصریح کرد: با تکلیفی که دولت در اجرای نهضت ملی مسکن بر دوش بانک مسکن نهاده است بانک تمامی تلاش خود را برای کمک به احداث و تکمیل واحدها با پرداخت تسهیلات انجام خواهد داد.

مدیرعامل بانک مسکن خاطرنشان کرد: بانک مسکن آمادگی دارد تا به عنوان بانک عامل چنانچه سایر بانک‌ها مشکلاتی از نظر توسعه شعب و ارائه اعطای تسهیلات داشته باشند به عنوان عاملیت کار آنها را نیز انجام بدهد. چنانچه منابع در اختیار بانک مسکن قرار برگیرد با توجه به تخصص و توانمندی شعب بانک مسکن این آمادگی برای بانک وجود دارد.

یادآور می‌شود بر اساس تصمیم دولت، طرح اقدام ملی مسکن در طرح نهضت ملی مسکن ادغام شده است.

کد خبر 539759

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.