خواص شگفت‌انگیز سیب برای بدن

متخصص طب سنتی در خصوص اهمیت مصرف سیب، خواص آن در درمان بیماری‌های کلیه، روده، سرماخوردگی و ... توضیحاتی ارائه داد.

بهنام یوسفیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص خواص سیب و اهمیت مصرف آن، اظهار کرد: معمولاً سیب دارای طبع تر است، اما سیب بسیار شیرین معتدل است و حتی گرایشش به سوی طبع گرم است، کلسیم سیب به بدن کمک می‌کند که کلسیم غذاهای دیگر را نیز جذب کند و خوردن آن برای خستگی مفرط مفید است.

وی با بیان اینکه آب سیب برای درمان تب مفید است، ادامه داد: سیب برای درمان تنگی نفس بسیار مؤثر است و حتی بوییدن سیب نیز خاصیت دارد، سیب پخته تقویت کننده معده و کبد و دفع کننده سودا و سموم بدن است.

متخصص طب سنتی با اشاره به اینکه سیب حرارت را از بدن خارج می‌کند، تصریح کرد: دم کرده برگ درخت سیب ادرار آور است و درمان کننده التهاب کلیه و مثانه است؛ نوشیدن آب سیب داروی مؤثری برای درمان سرماخوردگی، گرفتگی صدا و سرفه خواهد بود.

وی با بیان اینکه سیب مقوی کبد و اشتها آور است، افزود: می‌توان این میوه را رنده کرد، در دستمال پیچید و روی چشم گذاشت تا درد چشم را برطرف کند، همچنین خوردن سیب حتی برای آنهایی که بیماری قند دارند نیز مفید است، زیرا قند خون را بالا نمی‌برد، افرادی که می‌خواهند لاغر شوند حتماً باید سیب را با پوست مصرف کنند.

یوسفیان با تاکید بر اینکه دم کرده گل سیب داروی سرفه و تورم مجرای تنفسی است، اضافه کرد: سیب داروی خوبی برای درمان زخم‌ها و بهترین دارو برای سو هاضمه خواهد بود، زیرا دارای مقدار زیادی پکتین است، آب سیب را حتی می‌توان برای تنقیه استفاده کرد، تنقیه برای بیماری‌های روده بسیار مؤثر است. افراد می‌توانند پوست سیب را مانند چایی دم و مصرف کرد، این چایی بهترین دوست کلیه است.

وی خاطرنشان کرد: آب سیب باید سریع مصرف شود، چرا که در اثر ماندن آنزیم‌های خود را از دست می‌دهد و آنچنان که باید مؤثر نخواهد بود. سیب سرشار از ویتامین‌ها و آهن است و مصرف آن به افراد انرژی می‌دهد، انواع ویتامین‌های گروه ویتامین B در این میوه وجود دارد که به عنوان یک B Complex حاوی ویتامین‌های از جمله تیامین، ویتامین B6 و ریبو فلاوین در نظر گرفته می‌شود. سیب علاوه بر این ویتامین‌ها سرشار از فیبر است.

متخصص طب سنتی تاکید کرد: سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان قوی است و در حقیقت آنتی‌اکسیدان برای سلامت قلب فواید زیادی دارد؛ مصرف سیب کمک زیادی به درمان و پیشگیری از بیماری‌های قلبی می‌کند. از آنجایی که بیماری قلبی با افزایش سن، زیاد می‌شود مصرف این میوه هیچ وقت دیر نیست و به خوردن آن توصیه زیادی شده است.

وی تصریح کرد: نتایج تحقیقات نشان می‌دهد مصرف منظم سیب در کودکان به کاهش خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی در آینده کمک زیادی می‌کند. باید بدانید که مصرف سیب باعث کاهش میزان قند و چربی بد خون و همچنین تری‌گلیسیرید می‌شود و این تأثیر ناشی از خاصیت ترکیبات مفید موجود در پوست این میوه است.

کد خبر 539013

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.