سرانه ۹.۷۳ مترمربعی فضای سبز برای شهروندان رودسری

مسئول واحد فضای سبز شهرداری رودسر با بیان اینکه در حال حاضر سرانه فضای سبز شهری برای هر شهروند رودسری ۹.۷۳ مترمربع و مجموع فضای سبز بیش از ۳۷ هکتار است، گفت: آبیاری فضای سبز کمربندی رودسر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع با به‌کارگیری تانکر آبپاش انجام می‌شود.

رضا شعبان زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهر رودسر یک پارک شهری و ۱۰ پارک محله‌ای دارد و در حال حاضر سرانه فضای سبز برای هر شهروند رودسری ۹.۷۳ مترمربع و مجموع فضای سبز شهری بیش از ۳۷ هکتار است.

وی افزود: شهرداری رودسر دارای یک گلخانه حدود ۱۲ هزار مترمربع در انتهای احمدآباد است و ۹۰ درصد انواع گل‌های فصلی، درختچه و درختان فضای سبز شهری در این گلخانه تولید می‌شود.

مسئول واحد فضای سبز شهرداری رودسر ادامه داد: آبیاری فضای سبز در پارک ملت، میان پشته و چهارباغ شهرداری با سیستم آبیاری تحت فشار و سایر مناطق به صورت سنتی با استفاده آب چاه و رودخانه و به وسیله تانکر آبپاش انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: آبیاری فضای سبز کمربندی رودسر به مساحت ۱۲ هزار مترمربع با به‌کارگیری تانکر آبپاش انجام می‌شود که برای جلوگیری از خطرات احتمالی و وقوع تصادف، در سال جاری، لوله‌گذاری در این منطقه در دستور کار واحد فضای سبز شهرداری قرار دارد.

شعبان زاده افزود: هرس و فرم‌دهی درختان در سه نوبت انجام می‌شود که شامل هرس شاخه برگ، هرس فرم دهی و هرس شاخ‌های زائد و خشکیده است و سمپاشی فضای سبز شهری در صورت وجود آفات گیاهی معمولاً در سه تا پنج نوبت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: ۲۰ کارگر شهرداری وظیفه کاشت، آبیاری، گل‌کاری، درختکاری و هرس و نگهبانی فضای سبز را بر عهده دارند و برای زیباسازی، حفظ و نگهداری فضای سبز این شهر تلاش می‌کنند.

به گزارش ایمنا، رودسر با حدود ۳۸ هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری شهر رشت مرکز استان گیلان قرار دارد.

کد خبر 539010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.