رشد ۵.۳۱ درصدی قیمت بیت کوین

احتمال شروع یک روند صعودی جدید وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ دوشنبه هشتم آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبیت‌کوین ۵۷ هزار و ۳۹۲ دلار

·:ETHرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناتریوم چهار هزار و ۳۳۱ دلار

· BNBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبایننس‌کوین ۶۱۱ دلار و هفت سنت

· ADAرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینکاردانو یک دلار و ۵۹ سنت

· DOGEرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویندوج‌کوین ۲۰ سنت

· XRPرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینریپل ۹۸ سنت

· DOTرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینپولکادات ۳۵ دلار و ۹۵ سنت

· SOLرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینسولنا ۲۰۴ دلار و ۶۳ سنت

· SHIBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۳۹ دلار

· Avalancheکاهش ۶.۱۶ درصدی قیمت بیت کوین: اوالانچ ۱۱۱ دلار و ۹۳ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوین، یو اس دی کوین(Usd coin)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینو بایننس یواس‌دی (Binance usd)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است‌:

رشد ۵.۳۱ درصدی قیمت بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۵.۳۱ درصدی قیمت بیت کوین

بازگشت از سطح مشخص شده، احتمال شروع یک روند صعودی جدید، پیش بینی شروع موج ۵

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

شاخص ترس و طمع بیت کوین: ۳۳ واحد

به طور کلی بازه عددی نمودار زیر بین ۰ تا ۱۰۰ بوده و دارای ۵ وضعیت است که به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

رشد ۵.۳۱ درصدی قیمت بیت کوین

· (Extreme Fear) این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

· (Fear)این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

· (Neutral) این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است

· (Greed) زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

· (Extreme Greed) این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ است که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

اخبار مهم

به دنبال کاهش هش ریت شبکه بیت کوین، افت سختی شبکه نیز انتظار می‌رود

ارزش فیات بیت کوین (BTC) باعث شده است قدرت پردازش شبکه روزهای پایانی ماه نوامبر (اوایل آذر) رو به کاهش بگذارد. پیش از این گفتیم که هش ریت بیت کوین طی سه ماه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش بوده است. روز ۲۴ نوامبر (۳ آذر)، هش ریت بیت کوین به بالاترین سطح یعنی ۱۷۸ EH/s رسید و پس از آن با ۲۸ درصد کاهش ظرف ۴۸ ساعت، به ۱۲۸ EH/s رسید. امروز این رقم در حدود ۱۶۸ EH/s می‌باشد.

کندی سرعت باعث می‌شود که سختی شبکه کمتر از حد معمول باقی بماند و در نتیجه همین امر، انتظار می‌رود این یکشنبه برای اولین بار از ۱۷ جولای ۲۰۲۱ (۲۶ تیر) این مقیاس کاهش یابد. پس از تغییر سختی که در اواسط ماه جولای (اواخر تیر) مشاهده شد، سختی شبکه BTC برای نهمین بار متوالی افزایش یافت.

در حال حاضر استخراج بیت کوین ۵۲.۴۸ درصد سخت‌تر از ۱۳۳ روز قبل یعنی ۱۷ جولای (۲۶ تیر) می‌باشد. انتظار می‌رود تغییر بعدی که ساعات اولیه صبح (EST) روز یکشنبه رخ می‌دهد، با ۰.۳۸ درصدی همراه شود. این مقدار زیادی نیست، اما همین میزان هم سختی استخراج را از رسیدن به بالاترین سطح تاریخی خود باز می‌دارد.

افزون بر این، تغییرات زیادی از نظر توزیع هش ریت در بین استخرهای استخراج وجود دارد. Bitmain’s Antpool بزرگترین ماینر حال حاضر بیت کوین با در اختیار داشتن ۱۶.۷۹ درصد از کل هش ریت شبکه یا ۲۶.۱۵ EH/s مشغول فعالیت است. Foundry USA دومین استخر بزرگ استخراج بیت کوین با ۱۶.۵۵ درصد از هش ریت شبکه یا ۲۵.۷۷ EH/s است. در حالی که F۲pool با ۱۵.۳۳ درصد از کل هش ریت شبکه که چیزی حدود ۲۳.۸۷ EH/s می‌شود، در جایگاه سوم قرار دارد. ماینرهای ناشناخته یا مخفی هم ۱۳.۱۴ درصد از کل هش ریت شبکه یا کمی بیش از ۲۰ EH/s را در اختیار دارند.

سختی استخراج بیت کوین روز ۱۳ می ۲۰۲۱ (۲۳ اردیبهشت)، بالاترین سطح تاریخی خود را در ۲۵.۰۵ تریلیون ثبت کرد. امروز، سختی شبکه ۲۲.۶۷ تریلیون است و این کاهش امروز احتمالاً آن را به ۲۲.۵۹ تریلیون می‌رساند. تغییر ۰.۳۸ درصدی در مقایسه با اکثر تغییرات سختی قبلی رقمی ناچیز است، اما همانطور که گفتیم، سختی شبکه را برای دو هفته دیگر پایین نگه می‌دارد و این وضعیت برای ماینرها مفید است. گفتنی است که سختی استخراج بیت کوین دو هفته پیش، یعنی چهار روز پس از اینکه بیت کوین به رکورد ۶۹ هزار دلاری رسید، ۴.۶۹ درصد افزایش یافت.

چرا روند صعودی MATIC از سر گرفته خواهد شد؟

شبکه پالیگان (MATIC) اخیراً با مشارکت‌ها و ارائه مجموعه‌های جدید بدون توقف به پیشروی خود در اکوسیستم NFT ادامه می‌دهد. این آلتکوین به تازگی در بزرگترین صرافی اسپانیا یعنی Bit۲Me لیست شد و همین امر به چشم انداز صعودی برای قیمت MATIC دامن زد.

با این اقدام، بیش از یک میلیون معامله‌گر ارز دیجیتال در پلتفرم این صرافی به MATIC دسترسی پیدا می‌کنند که به نوبه خود، به افزایش تقاضا برای این آلتکوین کمک کرده است. با توجه به همین لیست شدن‌ها و مشارکت‌های جدید در صرافی‌ها، قیمت MATIC احتمالاً روند صعودی خود را از سر خواهد گرفت.

میهایلو بیلیچ (Mihailo Bjelic)، یکی از بنیانگذاران شبکه پالیگان، اذعان داشته است که این شبکه پس از صعود به بالاترین نقطه از اکوسیستم دیفای (DeFi)، اکنون بر روی اکوسیستم NFT متمرکز شده است. پالیگان اولین مجموعه از توکن های غیرمثلی Macys خود را در نود و پنجمین سالگرد رژه روز شکرگزاری ایجاد کرد.

افزون بر این، راه حل مقیاس پذیری اخیر به نقطه عطف دیگری در این شبکه تبدیل شده است. پروپوزال ارائه شده برای ورود نسخه سوم یونی سوآپ (Uniswap V۳) به پالیگان (Polygon) در مرحله اول با استقبال گرم جامعه UNI مواجه شد.

تحلیلگران در حال حاضر در مورد قیمت MATIC چشم اندازی صعودی دارند و حتی پیش بینی می‌کنند که قیمت MATIC می‌تواند در آینده این نزدیک به بالاترین سطح تاریخی خود برسد. این تحلیلگران با اشاره به تشکیل یک الگوی سقف دوقلو در نمودار روزانه این ارز، معتقد هستند باقی ماندن قیمت بالای EMA نشان دهنده روند صعودی MATIC می‌باشد.

به گفته شرکت کریپتو دیتا، در زمینه محصولات سرمایه گذاری، لایت کوین و سولانا بازدهی بهتری نسبت به بیت کوین داشته اند.

به گفته شرکت داده‌های ارزهای دیجیتال CryptoCompare، محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین ((BTC با رقابت شدید محصولات مبتنی بر آلت‌کوین روبرو هستند. این شرکت داده‌های رمزارزی در گزارش جدیدی می‌گوید که محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر لایت‌کوین ((LTC و بلاک چین قرارداد هوشمند سولانا (SOL) بازدهی بهتری نسبت به محصولات مبتنی بر BTC در دوره ۳۰ روزه منتهی به ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) داشته‌اند. محصولات سرمایه گذاری مبتنی بر بیت کوین نسبت به محصولات مبتنی بر سولانا و لایت کوین که توسط ASOL ۲۱Shares محصول مبتنی بر سولانا و Grayscale’s LTCN محصول مبتنی بر لایت کوین) رهبری می‌شود، با عملکرد بهتری به ترتیب ۲۲.۰ درصد و ۱۴.۹ درصد بازدهی داشتند.

CryptoCompare می‌گوید که محصولات سرمایه‌گذاری مبتنی بر بیت‌کوین در همان دوره ضرر ثبت کرده‌اند در حالی که محصولات مبتنی بر اتریوم و سولانا سود ثبت کرده‌اند. محصولات مبتنی بر بیت کوین طی ۳۰ روز گذشته ضررهایی را تجربه کردند، از ۶٪ تا ۱۳٪ در حالی که محصولات اتر شاهد افزایشی بین ۰.۵ درصد تا ۷ درصد بودند. این گزارش همچنین تاکید می‌کند که سطح دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) برای بیت‌کوین کاهش قابل‌توجهی را بر اساس ماه به ماه داشته است در حالی که AUM برای سایر دارایی‌های رمزارزی افزایش یافته است. بیت کوین AUM در ماه نوامبر(آبان) ۹.۵ درصد کاهش یافت و به ۴۸.۷ میلیارد دلار رسید که بزرگترین عقب نشینی ماهانه آن از ماه جولای (تیر) است. در همین حال، اتریوم و سایر محصولات ارزهای دیجیتال به ترتیب با ۵.۴ درصد افزایش به ۱۶.۶ میلیارد دلار و ۱۰.۴ درصد به ۲.۶ میلیارد دلار رسیدند. این کاهش سهم بازار بیت کوین را به عنوان درصدی از کل دارایی‌های رمزارزی تحت مدیریت ماهانه از ۷۳.۷ درصد به ۷۰.۶ درصد در ماه نوامبر (آبان) کاهش می‌دهد.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۵.۳۱ درصدی قیمت بیت کوین

کد خبر 538675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.