آغاز طرح امداد زمستانه هلال‌احمر از اول آذرماه/حضور نجاتگران در طرح شهدای سلامت

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان از آغاز فعالیت طرح امداد و نجات زمستانه این جمعیت با ۴۱ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها و شهرستان‌ها، یک پایگاه هوایی و یک واکنش سریع در شهر اصفهان و فعالیت شبانه‌روزی ۲۰۰ نجات‌گر خبر داد.

داریوش کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آغاز طرح زمستانه امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر اصفهان، اظهار کرد: با توجه به شروع زودهنگام بارندگی‌ها طرح امداد و نجات زمستانه امسال از اول آذرماه شروع و آمادگی‌های لازم جهت فعالیت نیروهای امدادی هلال‌احمر با برخورداری از تجهیزات لازم فراهم شده است.

وی اضافه کرد: با تعمیرات جزئی و کلی پایگاه‌های امداد و نجات و ارائه آموزش‌های امدادی برای تیم‌های عملیاتی در حال حاضر با ۴۱ پایگاه امداد و نجات در سطح جاده‌ها و شهرستان‌ها، یک پایگاه هوایی و یک واکنش سریع در شهر اصفهان طرح زمستانه هلال‌احمر اصفهان آغاز به کار کرده است.

پاسخگویی ۱۲۰۰ نیروی هلال‌احمر در پایگاه‌های امدادی

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان در خصوص تعداد نجاتگران هلال‌احمر و آمادگی برای پاسخگویی به حوادث جاده‌های استان، تصریح کرد: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نجات‌گر به صورت شبانه‌روزی در پایگاه‌های امداد و نجات به صورت شیفت فعالیت دارند و با احتساب پرسنل حدود ۱۲۰۰ نفر نیرو برای پاسخگویی شیفت‌بندی می‌شوند که برای امدادرسانی به حادثه دیدگان حضور پیدا می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: با بارش باران و برف هر سال آمار حوادث جاده‌ای در زمستان افزایش دارد، برای امدادرسانی به موقع امدادگران در حوادث طرح زمستانه جلسات متعددی با هماهنگی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد و در شهرستان‌های مختلف این جلسات برای هماهنگی هر چه بهتر تیم‌های پلیس راهور، راهداری، اورژانس، جمعیت هلال‌احمر و آتش‌نشانی برگزار شده است.

لزوم جدی گرفتن آموزش

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان، گفت: در هماهنگی‌هایی که در سطح استان بین EOC هلال احمر، اورژانس، آتش نشانی و پلیس ۱۱۰ بوده است روند امدادرسانی در شهرستان‌ها در سطح قابل قبول است و با اعلام درخواست مددجویی برای امدادخواهی که با هر دستگاه امدادرسان تماس می‌گیرد نیروها سریع فراخوان و به محل حادثه اعزام می‌شوند و پاسخگویی مناسب را در زمان حادثه دارند.

کریمی اظهار کرد: مطابق پیش‌بینی‌های به عمل آمده و با تلاش‌هایی که به وسیله دستگاه‌های امدادرسان صورت می‌گیرد امیدواریم امسال آمار حوادث کاهش یابد، باید موضوع آموزش را جدی بگیریم و در جهت ارتقای سطح آگاهی مردم توصیه‌های لازم مرتب گوشزد شود تا از بروز حوادث پیشگیری شود.

جلوگیری از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی در مناطق کوهستانی

وی تصریح کرد: در برنامه‌های ابلاغی تاکید بر این بوده که در صورت وقوع بارندگی در مناطق کوهستانی و صعب‌العبور، اطلاع‌رسانی به شهروندان و پیش‌بینی برای امدادرسانی صورت بگیرد و از تردد خودروهای فاقد تجهیزات ایمنی به این مناطق جلوگیری شود.

طرح «شهدای سلامت» و حضور نجاتگران آموزش دیده

معاون امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان اظهار کرد: کریمی در خصوص همکاری نیروهای امدادگر هلال‌احمر در روند واکسیناسیون شهروندان، گفت: نیروهای امدادگر در قالب طرح «شهدای سلامت» از یکم تا ۱۹ آذرماه ادامه دارد و با توجه به نیازی که پایگاه‌های تزریق واکسن از طریق شعب به خصوص شعب شهرستان اصفهان، نجف‌آباد خمینی‌شهر، فلاورجان و دولت‌آباد اعلام می‌کنند برای همکاری فعال هستند.

وی تاکید کرد: در این شهرستان‌ها تیم‌های نجات‌گر هلال‌احمر ساماندهی شدند و روزانه با اعلام نیاز امدادگران به مراکز واکسیناسیون اعزام می‌شوند و در امر پذیرش و ثبت مشخصات افراد در سامانه کمک می‌کنند، نجاتگران آموزش دیده هم برای تزریق واکسن کرونا به شهروندان یاری‌گر نیروهای دانشگاه علوم پزشکی اصفهان هستند.

کد خبر 538563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.