تبادل نظر برای درک بهتر موضع بروز ایران در مذاکرات وین مفید بود

نماینده روسیه در مذاکرات لغو تحریم های ایران در وین از برگزاری نشست سه جانبه غیر رسمی این کشور با ایران و چین پیش از آغاز مذاکرات رسمی خبر داد.

به گزارش ایمنا، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی مستقر در وین در پیامی توئیتری از برگزاری نشست سه جانبه غیر رسمی هیأت‌های روسیه، ایران و چین در وین خبر داد.

«میخائیل اولیانوف» در توئیتر نوشت: چین، ایران و روسیه امروز رایزنی‌های سه جانبه غیررسمی را برای آماده سازی ازسرگیری رسمی مذاکرات وین در ۲۹ نوامبر برگزار کردند.

وی افزود: تبادل نظر برای درک بهتر موضع بروز تهران درباره مذاکرات مفید بود.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی پیش از این هم با اشاره به اینکه هنوز امکان نتیجه بخش بودن مذاکرات هسته‌ای وین وجود دارد، بر لزوم تلاش همه جانبه برای احیای برجام تاکید کرده بود.

میخائیل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین، امروز طی سخنانی به اسپوتنیک گفت: لازم است تمام تلاش خود را برای پایان موفقیت‌آمیز مذاکرات برای بازگرداندن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) انجام دهیم، زیرا فرصت برای این کار هنوز وجود دارد.

اولیانوف گفت: نگرش (ها) مثبت است، به این معنا که لازم است تمام تلاش‌ها برای پایان موفقیت آمیز مذاکرات انجام شود، زیرا گزینه‌های بد و واقعاً بد متفاوت است. فرصت‌های دستیابی به توافق هنوز وجود دارد. علاقه‌مند به شنیدن آنچه طرف ایرانی سر میز (مذاکره) مطرح خواهد کرد، هستیم.

اولیانوف روز شنبه نیز در پیامی توییتری ترکیب هیأت ایران حاضر در مذاکرات وین در راستای لغو تحریم‌ها را «چشم‌گیر» توصیف کرد.

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در این خصوص نوشت: ترکیب هیأت ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها در گفتگوهای وین چشم‌گیر است. من معتقدم که این باید به عنوان دلیلی بر نیات جدی (طرف ایرانی) تعبیر شود.

لازم به ذکر است که مذاکر

منبع: مهر

کد خبر 538513

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.