رفع مشکلات اصفهان را به کارشناسان مجرب بسپارید/ لزوم بکارگیری نیروهای انقلابی در شهرداری

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین و اتکا به ظرفیت‌های داخلی استان برای رفع مشکل آب، گفت: رفع مشکلات اصفهان را به کارشناسان مجرب و متعهد بسپارید تا تدبیر علمی کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مجید نادرالاصلی امروز (یکشنبه) در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: مردم نجیب و شریف اصفهان این روزها به خصوص در ۲۸ آبان، مردم سالاری دینی را رقم زدند و کشاورزان و حقابه‌داران حاشیه زاینده رود یک صدا فریاد «ما زاینده رود را زنده رود می‌خواهیم» سر دادند.

وی افزود: مسئولان این صدا را دریافت کردند و تلاش‌های زیادی برای تحقق خواسته مردم انجام دادند. نقش صدا و سیما در این کار بزرگ نیز بسیار پررنگ بود.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: اگر چه خواسته کشاورزان در یک بازه زمانی قابل اجرا بود، عده‌ای این حرکت مسالمت آمیز را برنتافتند و به رغم صدور بیانیه پایانی، به حضور خود اصرار ورزیدند تا اینکه برخی معاندان به میدان آمدند و این اجتماع مردمی را به قصد رویارویی با نظام به آشوب کشیدند. نیروهای نظامی و امنیتی نیز حداکثر سعی خود را در جلوگیری از بروز حادثه به کار بستند که البته حوادثی نیز رخ داد.

وی با تاکید بر اینکه حق مردم اصفهان، استفاده از آب، هوای پاک، محیط زیست سالم، زندگی توأم با رفاه و آسایش و زنده شدن تالاب گاوخونی است، ادامه داد: مردم اصفهان هیچ گاه استحقاق خود را در ندیده انگاشتن حقوق مردم استان‌های همجوار به خصوص بالادست و حوضه آبریز نمی‌دانند.

نادرالاصلی با بیان اینکه در دولت‌های گذشته خطاهای نابخشودنی در حق ساکنان زاینده‌رود شده، گفت: دولت سیزدهم وارث کجی‌ها و نابسمانی‌های آن دوران است اما نباید اجازه دهد که اتفاقات ناگوار گذشته بازهم در حق مردم اصفهان رخ دهد. چطور برای انتقال آب از جنوب اصفهان به حوضه‌های دیگر سریع تصمیم‌گیری می‌شود و از دهه‌های گذشته میلیون‌ها متر مکعب آب را طوری به منطقه سرازیر کرده‌اند که مسئولان آن استان این لطف را امروز یک حق می‌داند اما برای حقابه‌داران اصلی، حق شرب، کشاورز، بهداشت، صنعت محیط زیست و صنعت قائل نیستند

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های نوین و اتکا به ظرفیت‌های داخلی استان برای رفع مشکل آب، گفت: رفع مشکلات اصفهان را به کارشناسان مجرب و متعهد بسپارید تا تدبیر علمی کنند

محیط زیست کاملاً ناسالم حق اصفهان نیست

نادرالاصلی با بیان اینکه اصفهان فقط به فضای سبز، مردم توانمند، غیرتمند و هنرمند و آثار تاریخی خود نیست، گفت: امروز اصفهان را به فرونشست زمین، محیط زیست کاملاً ناسالم، فرار سرمایه‌گذار، توسعه حاشیه نشینی و غم و غصه مردمی که از نداری به کارتن خوابی روی آورده‌اند می‌شناسند و این حق اصفهان نیست.

رئیس کمیسیون آب و مناطق کم برخوردار شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اصفهان برای روی پای خود ایستادن و اثبات شعار «ما می‌توانیم» مادگی دارد و این محقق نمی‌شود مگر اینکه همه اجزای اصفهان یک ید واحد باشند تا اتفاقات بزرگی رخ دهد. مسئولان استان، نمایندگان، رسانه‌های بیدار و فهیم، ائمه جمعه و کارشناسان باید یک صدا شوند تا مشکلات استان و شهر رفع شود. هدف ما اعتلای جایگاه نخبگانی و سخت‌کوش مردم استان است.

اهمیت مناطق کم برخوردار در بودجه سال آینده

وی با اشاره به فصل بودجه نویسی برای شهرداری در سال ۱۴۰۱، خاطرنشان کرد: لزوم توزیع متوازن و عدالت محور و نگاه جامع به الزامات شهر به خصوص در مناطق کم برخوردار در بودجه سال آینده از اهمیت بالایی برخوردار است.

نادرالاصلی تاکید کرد: در این چند ماه هرگاه ردّی از بوی متعفن چاپلوسی را دیده‌ام، متذکر شده‌ام زیرا برای ما آدم‌های متملق آن کنند که خدا و ولی خدا نپسندند.

وی درخصوص بعضی کارکنان متخلف در شهرداری گفت: این افراد اندک اما پُرنما هستند و به جان مردم افتاده‌اند بنابراین باید با همکاری نهادهای امنیتی شناسایی و مورد تعقیب قرار گیرند تا زحمات خالصانه کارکنان خدوم شهرداری را به سخره گیرند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه مدیران حافظ اموال مردم در تمام شئون آن هستند، افزود: در هزینه‌کرد این بودجه بیشتر از همیشه باید مراقبت کرد، اسراف را شناخته و از به جان بیت‌المال افتادن به بهانه پذیرایی رنگارنگ پرهیز کنیم.

وی ادامه داد: نیروهای خوش سابقه متدین و انقلابی در بدنه شهرداری موجود هستند بنابراین روا نیست که از عناصر محترمی که مهر جریانی و سوابق نامطلوب سیاسی به آن‌ها خورده استفاده شود چون اگرچه لازمه مدیریت تخصص است اما اگر تعهد به رویکرد شورای فعلی در مدیران نباشد، مورد اعتراض انبوهی از دوستان انقلاب خواهیم بود.

کد خبر 538456

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.