۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۰
رشد ۰.۲۱ درصدی بیت کوین

بیت کوین در نقطه بسیار حساس کف کانال بازگشت، در صورت از دست دادن این سطح طی روزهای آتی احتمال اصلاح قیمتی این رمز ارز تا محدوده‌های ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار وجود دارد. پیشنهاد می‌شود در این روزها بیشتر نظاره گر بوده و از انجام معامله خودداری کنید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ یکشنبه هفتم آذرماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبیت‌کوین ۵۴ هزار و ۵۸۱ دلار

·:ETHرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناتریوم چهار هزار و ۷۳ دلار

· BNBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینبایننس‌کوین ۵۹۱ دلار و ۳۲ سنت

· ADAرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینکاردانو یک دلار و ۵۲ سنت

· DOGEرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویندوج‌کوین ۲۰ سنت

· XRPرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینریپل ۹۳ سنت

· DOTرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینپولکادات ۳۳ دلار و ۷۲ سنت

· SOLرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینسولنا ۱۸۹ دلار و ۷۹ سنت

· SHIBرشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۳۸ دلار

· Avalancheکاهش ۶.۱۶ درصدی قیمت بیت کوین: اوالانچ ۱۰۹ دلار و ۴۱ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوین، یو اس دی کوین(Usd coin)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کوینو بایننس یواس‌دی (Binance usd)رشد ۱.۲۷ درصدی قیمت بیت کویناستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است‌:

رشد ۰.۲۱ درصدی بیت کوین

تحلیل تکنیکال بیت کوین

رشد ۰.۲۱ درصدی بیت کوین

بیت کوین در نقطه بسیار حساس کف کانال بازگشت، در صورت از دست دادن این سطح طی روزهای آتی احتمال اصلاح قیمتی این رمز ارز تا محدوده‌های ۳۸ تا ۴۰ هزار دلار وجود دارد. پیشنهاد می‌شود در این روزها بیشتر نظاره گر بوده و از انجام معامله خودداری کنید.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

شاخص ترس و طمع بیت کوین

رشد ۰.۲۱ درصدی بیت کوین

· Extreme Fear : این عبارت مربوط به بازه‌ی ۰ تا ۲۵ بوده و نشان دهنده‌ی وجود ترس شدید در بازار است. بعضی از تحلیلگران تکنیکال این موقعیت را مناسب برای ورود به بازار می‌دانند.

· :Fear این عبارت نیز زمانی نشان داده می‌شود که عدد نمودار بین بازه‌ی ۲۵ تا ۵۰ بوده و بیانگر وجود ترس در بین سرمایه گذاران است.

· Neutral : این عبارت متناظر عدد ۵۰ در نمودار می‌باشد و نشان دهنده‌ی برابر بودن میزان ترس و طمع در بازار است.

· Greed: زمانی که نمودار اعداد بین ۵۰ تا ۷۵ را نشان دهند، شاهد این عبارت خواهیم بود و به معنی طمع سرمایه گذاران برای سود بیشتر می‌باشد.

· Extreme Greed : این آخرین وضعیت نمودار و مربوط به بازه‌ی ۷۵ تا ۱۰۰ می‌باشد که نشان دهنده‌ی طمع شدید کاربران است. تحلیلگران تکنیکال در مورد ورود به بازار در این مقطع هشدار می‌دهند زیرا بخاطر طمع کاربران و هجوم آن‌ها به بازار قیمت‌ها بیش از حد بالا رفته و هر لحظه امکان ریزش وجود دارد.

اخبار مهم

استیبل کوین‌ها بیش از ۵۰ درصد از حجم معاملات جهانی کریپتو را به خود اختصاص داده‌اند

ارزش تعداد زیادی از رمزارزها در سال جاری افزایش یافته است و با نزدیک شدن به پایان سال ۲۰۲۱، ارزش بازار بیش از ۱۱ هزار دارایی رمزنگاری موجود تقریباً ۲.۶ تریلیون دلار است. این روزها، به جرأت می‌توان گفت که توکن‌های وابسته به دلار، که با عنوان استیبل کوین نیز شناخته می‌شوند، حضور پررنگی در بازار ارزهای دیجیتال دارند. امروزه ارزش بازار تمام استیبل کوین‌های جهان بیش از ۱۵۲ میلیارد دلار یا ۵.۸۴ درصد از ارزش دلاری اقتصاد کریپتو است.

استیبل کوین‌ها رشد چشمگیری در اقتصاد کریپتو داشته اند: استیبل کوین‌ها یک موضوع داغ در دنیای رمزارزها بوده است، زیرا رشد این توکن های وابسته به دلار در سال ۲۰۲۱ بسیار قابل توجه بوده است. اساساً استیبل کوین نوعی ارز رمزنگاری شده است که از ارزش یک مرجع خارجی مانند دلار آمریکا یا سایر ارزهای فیات استفاده می‌کند.

بزرگترین استیبل کوین امروزی از نظر ارزش بازار، تتر (USDT) است زیرا ارزش بازار فعلی آن ۷۳.۹۵ میلیارد دلار است. در ۳۰ روز گذشته، ارزش بازار تتر ۳.۹٪ افزایش یافته است. دومین استیبل کوین بزرگ از نظر ارزش بازار، یو اس دی کوین (USDC) با ۳۷.۶ میلیارد دلار است که در ۳۰ روز ۱۵.۲ درصد افزایش یافته است .۲ توکن وابسته به دلار ۷۳ درصد از اقتصاد استیبل کوین را در اختیار دارند و جفت‌های معاملاتی استیبل کوین غالب هستند در حالی که ارزش بازار استیبل کوین ۱۵۲ میلیارد دلار است، USDT و USDC در مجموع ۱۱۱.۵۵ میلیارد دلار یا ۷۳.۳۸ درصد از اقتصاد استیبل کوین را در اختیار دارند. در حالی که ارزش بازار USDC بیش از USDT افزایش یافت، این بزرگترین افزایش ماه گذشته در بین ده رتبه بندی استیبل کوین برتر نبود. استیبل کوین terra usd (UST) شاهد افزایش ۱۶۴.۱ درصدی ارزش بازار و frax (FRAX) شاهد افزایش ۱۱۹ درصدی بود. استیبل کوین magic internet money (MIM) افزایش ۵۶.۸ درصدی و liquity usd (LUSD) افزایش ۴۹ درصدی یافت.

حضور استیبل کوین‌ها قوی است و در ۲۴ ساعت گذشته، حجم معاملات استیبل کوین بیش از ۵۰ درصد از حجم معاملات جهانی اقتصاد کریپتو بوده است. بازارهای بیت کوین (BTC) به تنهایی نشان می‌دهند که تتر (USDT) ۵۲.۶۳ درصد از کل مبادلات بیت کوین امروزی را تشکیل می‌دهد و استیبل کوین صادر شده توسط Binance به نام BUSD (بی یو اس دی) ۷.۰۵ درصد از حجم معاملات بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهد. USDC هفتمین جفت معاملاتی بزرگ با BTC است و ۱.۷۵٪ از کل مبادلات بیت کوین را به خود اختصاص می‌دهد.

بازارهای اتریوم (ETH) تفاوت چندانی با هم ندارند زیرا تتر ۴۵.۱۱ درصد از جفت‌های معاملاتی امروزی اتر را تشکیل می‌دهد. BUSD نشان دهنده ۹.۶۰٪ از کل مبادلات BTC در روز جمعه و USDC کنترل کننده ۱.۶۸ درصد از این مبادلات است. چه بازارهای کریپتو نزولی باشند و چه صعودی، استیبل کوین‌هایی مانند USDT، BUSD، و USDC، در کنار ارزهای فیات مانند USD، JPY و EUR، برترین جفت‌های معاملاتی BTC و ETH در سال ۲۰۲۱ بوده‌اند. همین امر را می‌توان برای اکثریت بزرگی از کوین‌های برتر در اقتصاد کریپتو صادق دانست، زیرا جفت‌های استیبل کوین بخش بزرگی از معاملات این روزها را در اختیار دارند.

ریکاردو سالیناس: همین الان بیت کوین بخرید!

ریکاردو سالیناس پلیگو (Ricardo Salinas Pliego) یکی از ثروتمندترین مردان مکزیک، همچنان به حمایت خود از بیت‌کوین ادامه می‌دهد و از سرمایه‌گذاران می‌خواهد که پول خود را به این دارایی اختصاص دهند. او با مقایسه ارز دیجیتال اول بازار با طلا، اولویت خود را به بیت کوین می‌دهد.

مدیر عامل اجرایی و مالک شرکت‌های گروپو سالیناس سالهاست که طرفدار سرسخت بیت کوین بوده است. او سال گذشته اعتراف کرد که سرمایه گذاری خود در این دارایی دیجیتال را در سال ۲۰۱۶ زمانی که ارزش آن حدود ۸۰۰ دلار بود، آغاز کرده است. این میلیاردر معروف در توئیتی جدید، حمایت خود را از این ارز دوچندان کرده و به مردم توصیه می‌کند هر چه سریع‌تر به اکوسیستم BTC وارد شوند. او ایالات متحده، به ویژه فدرال رزرو را نیز به دلیل ایجاد یک “مقیاس پول جعلی”، مورد انتقاد قرار داد.

شایان ذکر است که سیستم بانک مرکزی ایالات متحده تریلیون ها دلار پول برای کاهش زیان اقتصادی ناشی از همه‌گیری کرونا چاپ کرد. این حجم عظیم نقدینگی در گردش در کنار سایر سیاست‌های بحث برانگیز پولی منجر به افزایش نرخ تورم در سطح جهان شده است.

از سوی دیگر، موجودی کل بیت کوین محدود و تنها معادل ۲۱ میلیون واحد BTC است. به این ترتیب، بسیاری این دارایی را به عنوان یک محافظ امن در برابر تورم و یک گزینه مناسب برای سرمایه گذاری در زمان بحران‌های پولی تلقی می‌کنند. پل تودور جونز و جردن پیترسون از جمله این نمونه‌ها هستند.

Banco Azteca در شرف ارائه خدمات BT

گروپو سالیناس (Grupo Salinas) شرکت مادر Banco Azteca ، یکی از بانک‌های پیشرو در مکزیک می‌باشد. ژوئن سال جاری (تیر ماه)، سالیناس از آغاز ارائه فرصت‌های سرمایه گذاری ارزهای دیجیتال به مشتریان این مؤسسه مالی خبر داد.

هرچند، بانک مرکزی، وزارت دارایی و کمیسیون بانکداری ملی و اوراق بهادار مکزی تاکید کردند که طبق قوانین فعلی این کشور، دارایی‌های دیجیتال پول محسوب نمی‌شوند. بنابراین، بانک‌ها به هیچ وجه اجازه فعالیت با بیت کوین و آلتکوین ها را نخواهند داشت.

آنتونی اسکاراموچی: بازار ارزهای دیجیتال هم جمعه سیاه خود را دارد!

روز ۲۶ نوامبر (۵ آذر) برای دنیای ارزهای دیجیتال روز خوبی نبوده است. در واقع، باید گفت که تا این لحظه تمام بازارهای مالی روز بدی را سپری کرده‌اند. شاخص‌های سهام ایالات متحده به طور متوسط ۲ درصد سقوط کردند، شاخص ۱۰۰ بورس اوراق بهادار فایننشیال تایمز (FTSE) حدود ۳.۶۴%، شاخص دکس ((DAXحدود ۴.۱۵% و معاملات آتی نفت بیش از ۱۰ درصد کاهش یافته‌اند. این در حالی است که ارزش بازار ارزهای دیجیتال هم بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افت را نشان می‌دهد.

همه این اتفاقات به دلیل ترس از شیوع نوع جدیدی از ویروس کرونا رخ داده است چراکه تحلیلگران را وادار کرده است احتمال آغاز یک دوره قرنطینه جدید را در نظر بگیرند. اخیراً دانشمندان سویه B.۱.۱.۵۲۹ ویروس کرونا را کشف کردند که جهش‌های متعددی دارد که می‌تواند آن را در برابر واکسن‌های توسعه یافته تا به امروز مصون سازد.

با این حال، در حالی که برخی از سرمایه گذاران با ترس، برای فروش دارایی خود هجوم آورده‌اند، برخی دیگر از این موقعیت به خوبی استفاده و جیب خود را پر می‌کنند. آنتونی اسکاراموچی (Anthony Scaramucci)، مدیر اسبق ارتباطات کاخ سفید در دولت ترامپ، یکی از همین افراد است. وی در مصاحبه اخیر خود با CNBC، گفت که این اپیزود وحشت که در حقیقت، بزرگترین رویداد از زمان سقوط ۲۰۲۰ می‌باشد، چیزی جز جمعه سیاه نیست و مردم باید از آن برای تزریق پول به سرمایه گذاری‌های استراتژیک خود استفاده کنند زیرا سیاست‌های پولی دولت چشم‌انداز چندان خوش‌بینانه‌ای ندارند. در بحث در مورد بازار ارزهای دیجیتال، اسکاراموچی از سرمایه گذاران خواست تا آرامش خود را حفظ کنند. او توضیح داد که ترس‌هایی که منجر به سقوط قیمت شده است، شاخص‌های فاندامنتال بازار را تحت تأثیر قرار نمی‌دهند و علی رغم واکنش افراطی بازار به این وضعیت، چشم‌انداز بلند مدت بازار دلیل کافی برای خروج موفقیت‌آمیز و قوی‌تر از این دوره را دارد.

نقشه بازار رمز ارزها

رشد ۰.۲۱ درصدی بیت کوین

کد خبر 538439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.