زنگ خطر برای وضعیت اجتماعی اصفهان به صدا درآمده است/ در حق مردم استان ظلم می‌شود

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان به اقدامات مردم اصفهان برای کشور اشاره کرد و گفت: آن‌ها اینچنین زحمت کشیدند اما در حقشان ظلم می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس حاج‌رسولی‌ها امروز (یکشنبه) در نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر اصفهان خطاب به رئیس جمهور، اظهار کرد: آقای رئیسی، اصفهان سه دوره پایتخت بوده و این مرکزیت سیاسی باعث شده اکنون میراث ارزشمندی در این شهر وجود داشته باشد که برای حفاظت از آن نگاهی ویژه نیاز است.

وی افزود: اصفهان بیش از دو هزار ابنیه تاریخی دارد، اما نگاه دولتمردان به این شهر و استان با سایرین یکسان بوده و گاهی معیارهای سازمان برنامه و بودجه کشور برای تخصیص بودجه‌ها بر اساس جمعیت است.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: آنقدر از آب حفاظت نشد تا از بین رفت و حال نگران میراث فرهنگی هستیم؛ می‌توان ادعا کرد که اگر اقدامی برای حفاظت از میراث فرهنگی شده نیز توسط شهرداری بوده و دود بی‌مسئولیتی به چشم مردم می‌رود.

وی ادامه داد: هیچ نگاه ویژه‌ای به کلانشهر تاریخی اصفهان نشده در حالی که این استان در رده استان‌هایی است که بیشترین مالیات را می‌پردازد، اما برای اختصاص ردیف بودجه‌های عمرانی تقریباً در رده‌های آخر است.

حاج‌رسولی‌ها با بیان اینکه مشهد مقدس در دوره اول شورا نصف بودجه اصفهان را دریافت می‌کرد، اما اکنون سه برابر اصفهان شده که باید دلیل عقب‌ماندگی اصفهان در این زمینه مشخص شود، تاکید کرد: ما چیزی اضافه‌تر از حق خود را نمی‌خواهیم بلکه می‌گوئیم نباید استانی همچون اصفهان که پنج دانشگاه بزرگ و صنایع عظیم دارد با استان‌هایی که جدید شکل گرفته‌اند یک میزان حد اختیار داشته باشد.

وی با بیان اینکه شهدای اصفهان بیش از هر استان دیگر بوده و این امر به دلیل وجود پشتوانه بزرگ فرهنگی استان است، گفت: بخش بزرگی از بازسازی مناطق آسیب‌دیده از جنگ تحمیلی به عهده اصفهانی‌ها بوده است؛ آن‌ها اینگونه برای کشور زحمت کشیدند، اما در حقشان ظلم می‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بیکاری تحصیلکرده‌ها در شهر بیداد می‌کند، زنگ خطر کاهش میزان ازدواج پیش از بسیاری استان‌ها در اصفهان به صدا درآمده و افراد عادی برای خانه‌دار شدن باید بیش از ۱۵۰ سال منتظر بمانند که همه این موارد برای وضعیت اجتماعی اصفهان یک زنگ خطر است.

وی افزود: هزینه‌های زندگی در اصفهان بسیار و درآمدها اندک است و خانواده‌ها دچار پیچیدگی‌های بسیار از لحاظ اقتصادی هستند که اگر ریشه تمام بحث‌ها را جست‌وجو کنیم تنها یک دلیل دارد و آن هم نابودی ظرفیت‌های اصفهان است.

کد خبر 538362

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.