جزئیات احداث بوستان شهدای خبرنگار در یزد

شهردار یزد گفت: در دوره مدیریت جدید شهرداری سعی کرده‌ایم در کنار توجه ویژه به حفظ و ارتقای فضای سبز شهری، به مدیریت درست منابع آبی بوستان‌ها و فضاهای سبز نیز توجه داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:

"به لطف الهی بوستان "شهدای خبرنگار" امروز صبح به مناسبت هفته بسیج در انتهای بلوار جانباز در زمینی به وسعت ۶۵۰۰ مترمربع به بهره‌برداری رسید و به مردم عزیزمان تقدیم شد.

متأسفانه در برخی صفحات مجازی اظهارنظرهای غیرمنصفانه و بعضاً خلاف واقعی در خصوص آماده‌سازی و احداث این بوستان مطرح شد که البته بنده این موارد را ناشی از بی‌اطلاعی از ابعاد و جزئیات موضوع می‌دانم.

۱. نخست اینکه در خصوص وسعت این بوستان اعداد و ارقامی مطرح شد که متأسفانه خلاف واقع است، وسعت این بوستان ۶۵۰۰ مترمربع و مساحت فضای سبز آن بالغ بر ۳۰۰۰ مترمربع است.

۲. برخلاف آنچه در برخی از این صفحات مطرح شد، در این بوستان بیش از ۲۸۰ اصله درخت و درختچه کاشت شده و بیش از ۴۰۰ گلدان دائمی و پرچین نیز در فضا قرار گرفته است.

استفاده از تصاویر مراحل احداث این بوستان (پیش از کاشت درخت‌ها) و انتشار به جای تصاویر بوستان افتتاح شده، اگر نگوییم مغرضانه است، حداقل این است که غیرمنصفانه است.

پرواضح است که در احداث بوستان‌های تازه تأسیس، شاهد کاشت درختان بزرگ و ۴۰-۵۰ ساله نیستیم و نهال و درختچه‌های نوپا، غرس شده و پرورش داده می‌شوند.

پارک کوهستان امروز نیز روزگاری از همین نقطه شروع‌کرده و نهال‌ها و درختچه‌های آن روز پارک، امروز بارور و بزرگ شده‌اند.

۳. با توجه به سیاست‌های اصلاحی سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری شهرداری در استفاده بهینه از منابع آبی موجود، این بوستان با ساخت مخزن ذخیره آب و به وسیله چاه آب پارک کوهستان آبیاری می‌شود.

ما در دوره مدیریت جدید شهرداری سعی کرده‌ایم در کنار توجه ویژه به حفظ و ارتقای فضای سبز شهری، به مدیریت درست منابع آبی بوستان‌ها و فضاهای سبز نیز توجه داشته باشیم.

برای همه همشهریان عزیزم سلامتی، موفقیت و سعادت و عاقبت‌بخیری آرزو دارم و به روح مطهر و بلند شهدای سرافراز، سردار مدافع حرم شهید محمدعلی الله‌دادی و سردار شهید احمدرضا سلطانی نیز درود و سلام می‌فرستم که امروز توفیق بود بوستان شهدای خبرنگار به دست یادگاران این عزیزان به بهره‌برداری برسد. "

کد خبر 538071

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.