آخرین جزئیات از خسارات وارد شده در حوادث اصفهان

فرمانده انتظامی استان اصفهان از آخرین جزئیات و خسارات وارد شده به شهر و میزان دستگیری‌ها در حوادث امروز اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سردار محمدرضا میرحیدری در گفت‌وگو با اخبار شبانگاهی شبکه خبر در خصوص آخرین وضعیت اغتشاشات و حوادث امروز در اصفهان، اظهار کرد: در این لحظه وضعیت شهر اصفهان وضعیت آرامی است و با هم‌افزایی که بین دستگاه‌های قضائی، نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و بسیج وجود داشته شرایط خوبی را در شهر اصفهان شاهد هستیم.

وی افزود: از مردم و کشاورزان شریف اصفهان تشکر می‌کنم که با هوشیاری و هوشمندی صفوف خود را از نیروهای فرصت طلب و ضدانقلاب جدا کردند و
این باعث شد پلیس با تفکیک اینها به سهولت بتواند نسبت به شناسایی و برخورد با افراد متعرضی که باعث تخریب اموال عمومی و دولتی شده بودند آنها را شناسایی و دستگیر کند و با اراده جمعی که بین دستگاه‌های امنیتی وجود دارد با برخورد قاطع از حقوق مردم دفاع کند.

مجروح شدن نیروهای پلیس و مردم

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با درایت همکاران و بسیجیان با کمترین هزینه برای نظام و مردم این عملیات مدیریت شد اما با توجه به سنگ پرانی و استفاده از مواد منفجره و ترقه‌ها و بمب‌های صوتی که علیه مردم و نیروهای پلیس استفاده می‌کردند تعدادی از همکاران ما مجروح شدند و تعدادی هم جراحات سطحی داشتند همچنین تعدادی از مردم هم جراحاتی داشتند.

وی در خصوص مجروح شدن یک نیروی پلیس با ضربات چاقو اظهار کرد: عمل جراحی این همکار ما سه ساعت به طول انجامید و حال عمومی ایشان نسبتاً روبه بهبودی و تحت نظر پزشکان است و این نشانگر شرارت افراد فرصت‌طلبی است که همکاران ما را با ضربات چاقو و ساچمه مورد حمله قرار دادند.

کشف سلاح گرم از مبادی ورودی شهر اصفهان

سردار میرحیدری ادامه داد: امروز موفق شدیم در مبادی ورودی شهر هفت فقره سلاح کمری، کلت و سلاح وینچستر را از مبادی شمالی شهر کشف کردیم و افرادی که مسلح به سلاح کمری بودند را دستگیر کردیم و برخورد قاطع قضائی با آنها خواهیم داشت.

وی در خصوص وسعت منطقه اغتشاشات و خسارات وارد شده به اموال عمومی گفت: با توجه به فراخوان افراد ضدانقلاب که انجام شده بود این برنامه متأسفانه در همان محل چادرهای کشاورزان که در هفته گذشته تحصن برگزار کرده بودند در کنار پل خواجو بوده و بعد از اتمام تحصن کشاورزان برخی از افراد فرصت طلب جایگزین آنها در چادرها شده بودند و با وجود تذکرات منجر به آتش زدن این چادرها توسط این افراد شد.

با توجه به مستندات موجود برخورهای قاطع صورت می‌گیرد

فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: این افراد امروز در حاشیه زاینده رود حضور یافتند و با هوشمندی دستگاه‌های امنیتی پلیس توانست آنها را در این منطقه مدیریت کند و اجازه نداند که این خسارات به سایر نقاط شهر برسد، متأسفانه خسارتی به شهر و اشجار وارد شد که در مراجع قضائی با این خسارت‌ها به طور قاطعانه و با توجه به مستندات موجود برخورد می‌شود.

سردار میرحیدری ادامه داد: به تابلوها و چراغ‌های راهنمایی و رانندگی و خودروهای مردم در حاشیه زاینده‌رود خساراتی وارد شد که در ساعات آینده نسبت به جلب این افراد اقدام می‌شود، پلیس و دستگاه‌های اطلاعاتی دستگیری‌هایی تاکنون داشته که آمار آنها به اطلاع مردم می‌رسد.

کد خبر 538027

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.