۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳
اجرای برنامه‌های حوزه سالمندی در محلات ۲۲۰ گانه شهر

دبیر شهر دوستدار سالمند گفت: در طول سال برنامه‌هایی در حوزه سالمندی در مناطق ۱۵ گانه و محلات ۲۲۰ گانه شهری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مسعود مهدویان فر امروز _پنجشنبه چهارم آذرماه_ در دیدار با شهردار اصفهان با بیان اینکه بالاخره بعد از تلاش‌های فراوان اصفهان به شبکه جهانی شهرهای دوستدار سالمند پیوست، اظهار کرد: برای تحقق این موضوع برنامه‌های طراحی شده از سوی شهرداری، بهزیستی و سایر دستگاه‌های مرتبط با این موضوع، اجرایی شد.

وی به برخی از اقدامات اصفهان برای این منظور اشاره و تصریح کرد: شاه بیت این اقدامات برنامه‌ای است که هرساله در مهرماه به مناسبت روز جهانی سالمند با همکاری شورای سالمندان و بهزیستی اجرایی می‌شود؛ امسال این برنامه‌ها با شعار «کرونا فرصتی برای تغییر نگاه به سالمندان» تدوین و اجرایی شد هرچند شرایط کرونایی برگزاری را تحت تأثیر خود قرار داد.

دبیر شهر دوستدار سالمند ادامه داد: درخواست پیوستن اصفهان به شبکه جهانی شهر دوستدار سالمند از سال ۹۸ انجام شد و به تازگی این درخواست مورد پذیرش قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های شهری با موضوع شهر دوستدار سالمند، راه اندازی سایت سالمندی تحت عنوان «تجربه‌سرا»، تولیداتی با محوریت معرفی شهر دوستدار سالمند در اماکن عمومی، تهیه بروشور و توزیع در کانون‌ها و پاتوق‌های سالمندی، رونمایی از لوگوی اصفهان شهر دوستدار سالمند به دو زبان فارسی و انگلیسی و رونمایی از کتاب‌هایی با موضوعات سالمندان بخشی از اقدامات اصفهان در این حوزه بوده است.

مهدویان فر با بیان اینکه طرح پویش صندلی در محلات پایلوت شهر اصفهان قرار است فاصله کنونی صندلی‌های عمومی شهر را کاهش دهد، گفت: این اقدام که برای تسهیل زندگی سالمندان در شهر صورت می‌گیرد درصدد است تا فاصله حدود هزار متری صندلی‌ها را به حدود ۳۰۰ متر برای سالمندان برساند.

وی به اجرای برنامه‌هایی در حوزه سالمندی در باغ تجربه شهر اصفهان اشاره و اظهار کرد: این برنامه‌ها همچنین در مناطق ۱۵ گانه و محلات ۲۲۰ گانه شهری در طول سال برگزار می‌شود.

کد خبر 537809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.