کدام شهرها بیش‌ترین هتل‌های پنج ستاره را دارد؟

شهرهای لندن، دبی و نیویورک به ترتیب با داشتن مجموع ۷۵، ۶۱ و ۵۹ هتل پنج ستاره، رتبه های اول تا سوم بیش‌ترین تعداد هتل‌های پنج ستاره در جهان را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، هزینه اتاق‌های هتل‌ها به عوامل زیادی از جمله مکان، کیفیت خدمات و شهرت آن‌ها بستگی دارد. هتل‌هایی که در نزدیکی شهرهای بزرگ یا مراکز تجاری جهان قرار دارد طبیعتاً گران‌تر از هتل‌هایی است که دورتر از شهرها قرار گرفته‌اند. کیفیت و رتبه‌ای که به هتل‌ها داده شده نیز اهمیت بسیاری دارد، بنابراین هتل‌های پنج ستاره گران‌تر از هتل‌هایی با رتبه‌های پایین‌تر خواهند بود. عامل مهم دیگر در قیمت هتل‌ها، شهرت شهر و کشوری است که هتل در آن واقع شده است.

امکانات هتل‌های پنج ستاره

هتل‌های پنج ستاره باید از بهترین شرایط و امکانات برخوردار باشد؛ بدین معنا که سوئیت‌ها، اتاق‌ها و خدمات آنها دارای بالاترین کیفیت سطح استانداردهای روز جهان باشد. معمولاً این هتل‌ها دارای اتاق‌هایی بسیار تمیز و زیبا، تخت‌هایی بزرگ و راحت و تشک‌های با کیفیت هستند. در هتل‌های پنج ستاره امکانات تفریحی مانند سالن بازی کودکان، سالن ورزشی، جکوزی، استخر، سونا، سالن ماساژ و سایر خدمات وجود دارد. همچنین غذاهایی لذیذ و خوشمزه و تنوع رستوران‌ها از دیگر خدماتی است که هتل‌های پنج ستاره به مسافران ارائه می‌دهند.

بیش‌ترین هتل‌های پنج ستاره

شهرهای با بیش‌ترین تعداد هتل‌های پنج ستاره شامل لندن، دبی و نیویورک به ترتیب با مجموع ۷۵، ۶۱ و ۵۹ هتل پنج ستاره، رتبه‌های اول تا سوم بیش‌ترین تعداد هتل‌های پنج ستاره را به خود اختصاص داده‌اند. بعد از آنها پاریس با ۵۶، میامی با ۴۶، لس‌آنجلس با ۳۹، بانکوک با ۳۳، شانگهای با ۳۳، واشنگتن دی سی ۳۲ و رم با ۳۲ هتل پنج ستاره، رتبه‌های بعدی را از آنِ خود کردند. چهار شهر برتر لندن، دبی، نیویورک و پاریس، هر کدام تقریباً دو برابر شهرهای انتهایی دارای هتل‌های پنج ستاره هستند، برای مثال، لندن حداقل دو برابر شهرهای رم، واشنگتن دی سی، شانگهای و بانکوک هتل پنج ستاره دارند.

هتل‌های پنج ستاره لندن

هتل " گروسونور هاوس" که در سال ۱۹۲۹ افتتاح شد، یکی از بزرگ‌ترین هتل‌های پنج ستاره شهر لندن با ۴۹۴ اتاق است. این هتل در "میفر" یکی از گران‌ترین و مرفه‌ترین مناطق لندن واقع شده است. "میفر" علاوه بر "گروسونور هاوس" چندین هتل مجلل دیگر شامل "کلریجز"دورچستر"، "هتل می‌فر" و "هتل ریتز" دارد. بسیاری از هتل‌های پنج ستاره لندن نسبتاً کوچک هستند و تعداد قابل توجهی کمتر از ۱۰۰ اتاق دارند.

هتل‌های پنج ستاره دبی

کشورهایی مانند امارات، رقابت چندانی با کشورهای همسایه برای گردشگران ندارند، در نتیجه هر کس که بخواهد برای تعطیلات به خاورمیانه سفر کند، به احتمال زیاد به دبی خواهد رفت. این رقیب نداشتن به رشد سریع اقتصاد دبی کمک کرده است. دبی دارای ۶۱ هتل پنج ستاره بوده که در سال ۲۰۰۶ میزان اقامت آن ۸۶ درصد بوده است. هتل "برج العرب" به عنوان تنها هتل هفت ستاره جهان شناخته می‌شود که به معماری و ویژگی‌های چشمگیر خود افتخار می‌کند. کوچک‌ترین سوئیت در این هتل هزار و ۸۲۰ فوت مربع مساحت دارد در حالی که بزرگ‌ترین سوئیت آن هشت هزار و ۴۰۰ فوت مربع است. "سوئیت رویال" در رتبه دوازدهم در فهرست گران‌ترین سوئیت‌های هتل جهان، شبی ۲۴ هزار دلار هزینه دارد. در سال ۲۰۱۲ تقریباً ۱۰ میلیون نفر در هتل‌های دبی اقامت داشتند.

هتل‌های پنج ستاره نیویورک

شهر نیویورک به دلیل تنوع گسترده‌ای که از نظر آشپزی، فرهنگ‌های مختلف، سرگرمی‌ها و عوامل دیگر دارد، بسیار محبوب است. ۵۹ هتل پنج ستاره این شهر در "میدتاون منهتن"، ۱۵ هتل در "لاور منهتن" و ۱۲ هتل در "میدان تایمز" قرار دارند.

میانگین قیمت هتل‌های پنج ستاره

از ژانویه سال ۲۰۱۸ دو شهر از ایالات متحده در رده بندی ۱۰ شهر برتر با گران‌ترین قیمت هتل‌ها قرار گرفته است که هتل‌های شهر نیویورک (۳۰۶ دلار) و واشنگتن (۲۸۲ دلار) به ترتیب رتبه اول و دوم را به خود اختصاص داده‌اند. لندن که شهر پیشرو در تعداد هتل‌های پنج ستاره است با میانگین قیمت ۲۱۷ دلار در جایگاه پنجم قیمت هتل‌های پنج ستاره قرار دارد. سیدنی (۲۴۰ دلار) و توکیو (۲۲۰ دلار) به ترتیب رتبه‌های سوم و چهارم را از آن خود کردند. هیچ شهر دیگری در میان ۱۰ شهر برتر با بیش‌ترین هتل‌های پنج ستاره، در فهرست گران‌ترین قیمت هتل‌ها قرار نمی‌گیرد.

کد خبر 537439

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.