رصد آمار واکسن نزده‌ها با اجرای طرح شهدای سلامت تا ۱۹ آذرماه

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: طرح شهدای سلامت از یکم تا ۱۹ آذرماه در استان اصفهان اجرا می‌شود و برای رصد آمار افراد واکسن نزده به صورت محله به محله افراد را شناسایی می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پژمان عقدک ظهر امروز (سه‌شنبه دوم آذرماه) در نشست خبری با گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به اجرای طرح شهدای سلامت برای تسهیل روند واکسیناسیون کرونا در استان اصفهان، اظهار کرد: مطابق آمارها افرادی که واکسن کرونا تزریق می‌کنند کمتر به این ویروس مبتلا شده و در صورت ابتلاء نوع خفیف‌تری را تجربه می‌کنند، آمار فوتی‌ها نیز در بین واکسن زده‌ها کاهش پیدا می‌کند، طرح شهدای سلامت برای ارتقای وضعیت کرونا و کاهش ابتلاء و مرگ و میر در استان اجرا می‌شود.

کاهش آمار بستری شدگان و فوتی‌ها با تزریق واکسن

وی اضافه کرد: در یک ماه قبل قریب به یک هزار و ۵۰۰ بیمار بستری کرونایی در بیمارستان‌ها داشتیم، اکنون این آمار به حدود به ۷۰۰ نفر رسیده است، همچنین در ماه گذشته بخش آی سی یو ظرفیت بالای بیماران را داشت و در حال حاضر آمار این بخش از حدود ۴۰۰ نفر به ۱۴۵ نفر رسیده و شرایط بسیار بهتر شده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر با افزایش واکسیناسیون کرونا در استان احتمال دارد اصلاً در بیمارستان بیمار کرونایی بدحال نداشته باشیم که بخواهیم او را در بخش آی سی یو بستری کنیم و همه اتفاق‌ها به دلیل بالا رفتن آمار واکسیناسیون است.

عقدک ادامه داد: آمار مرگ و میرها با یک شیب کند به سمت پایین در وضعیت ثابت قرار دارد، تلاش می‌کنیم ایمنی افراد را با روند واکسیناسیون افزایش دهیم و در جمعیت بالای ۱۲ سال استان اکنون پوشش دوز اول واکسن کرونا ۷۷.۲۹ و برای دوز دوم ۶۲.۲۲ آمارها اعلام شده است.

واکسیناسیون برای بازگشایی مدارس کمک کننده بود / لزوم اقناع واکسن نزده‌ها

وی خاطرنشان کرد: برای جمعیت ۱۲ تا ۱۸ سال تزریق دوز اول واکسن ۷۱.۶۹ و دوز دوم ۴۹.۱۴ تزریق صورت گرفته است و با توجه به اینکه واکسیناسیون این گروه سنی از مهرماه شروع شده برای بازگشایی مدارس بسیار کمک کننده بوده است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: اجرای طرح شهدای سلامت از یکم تا ۱۹ آذرماه در استان اصفهان صورت می‌گیرد و این طرح برای رصد آمار افراد واکسن نزده است که به صورت محله به محله افراد را شناسایی می‌کنیم، افراد واکسن نزده گروه‌های متفاوتی هستند، عده‌ای به علل محدودیت‌های مکانی و عدم دسترسی اقدام نکرده‌اند، عده‌ای ترس از زدن واکسن دارند که آموزش به این افراد صورت می‌گیرد.

عقدک تاکید کرد: تعدادی هم واکسن‌گریز و واکسن‌ستیز هستند که با روش‌های اقناعی آنها را برای تزریق واکسن کرونا مجاب می‌کنیم تا پوشش ۹۰ درصدی واکسیناسیون اتفاق بیفتد و این برنامه وابسته به رعایت همه پروتکل بهداشتی و زدن ماسک و توجه همشهریان به این موارد مهم است تا مصونیت جامعه در برابر این ویروس فراهم شود.

کد خبر 537411

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.