والدین تخلفات مدارس را گزارش دهند/سلامت دانش‌آموزان در اولویت است

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر از مدارس با هماهنگی با شبکه بهداشت استان صورت می‌گیرد اگر خانواده‌ها مورد تخلفی مبنی بر عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس مشاهده کردند، می‌توانند اطلاع‌رسانی کنند.

محمدرضا ناظم زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازگشایی مدارس در تمام مقاطع تحصیلی از اول آذرماه، اظهار کرد: تمام مقاطع تحصیلی از روز گذشته برنامه حضوری خود را شروع کردند و همه مدارس موظف به اجرای برنامه‌های حضوری برای دانش‌آموزان هستند.

دانش‌آموزان تابع دستورات مدرسه باشند

وی اضافه کرد: اگر مدرسه‌ای وجود دارد که تاکنون شرایط لازم برای بازگشایی حضوری را کسب نکرده باشد باید تا چند روز آینده شرایط خود را برای برگزاری کلاس‌های حضوری فراهم کند، البته تعداد این مدارس در سطح استان اصفهان بسیار اندک است.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، تاکید کرد: وقتی مدرسه‌ای اعلام می‌کند هفته‌ای دو یا سه روز برای دانش‌آموزان برنامه حضوری پیش‌بینی کرده است، همه دانش‌آموزان همان طور که قبلاً موظف بودند از برنامه‌های مدرسه تبعیت کنند در حال حاضر هم وضعیت حضور دانش‌آموزان در کلاس درس به همین صورت خواهد بود.

ناظم‌زاده تصریح کرد: تنها زمانی که والدین دانش‌آموز تشخیص دهند فرزندشان به دلیل بیماری‌های زمینه‌ای و موضوع مهم دیگری نمی‌تواند در کلاس درس حضور پیدا کند می‌توانند این موارد را با مدیر مدرسه هماهنگ کنند تا غیبت دانش‌آموز موجه باشد.

بازرسی‌های مستمر از مدارس انجام می‌شود

وی در مورد نظارت بر رعایت موارد بهداشتی در مدارس گفت: به طور یقین نظارت‌ها و بازرسی‌های مستمر از مدارس هم در حوزه آموزش و پرورش با هماهنگی با شبکه بهداشت استان صورت می‌گیرد و ادارات و نواحی مناطق آموزش و پرورش استان سلامت دانش‌آموزان در مدارس را به عنوان اولویت اول مدنظر دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، اظهار کرد: نظارت و تخلف در مدارس مبنی بر رعایت نکردن شیوه‌نامه‌های بهداشتی در برنامه‌های حضوری و برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم دانش‌آموزان در کرونا که آموزش و پرورش داشته است این مسئله را ثابت کرد که سلامت دانش‌آموزان اولویت اول آموزش و پرورش است که این امر را در برنامه‌های حضوری هم اجرایی می‌کند.

ناظم زاده خاطرنشان کرد: اگر خانواده‌ها مورد تخلف مبنی بر عدم رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در مدارس مشاهده کردند می‌توانند به اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برای پیگیری اطلاع رسانی کنند.

کد خبر 537061

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.