ذخایر خونی استان در حد قابل قبولی نیست/۳ گروه بیماران نیاز مستمر به اهدای خون دارند

مسئول پخش خون مرکز انتقال خون اصفهان گفت: به علت مصرف بالای خون و افزایش عمل جراحی ذخایر خونی استان در حد قابل قبولی نیست و سه گروه بیماران اورژانسی، بیماران وابسته به خون برای حیات و بیماران دارای عمل جراحی به طور مستمر نیازمند خون و فرآورده‌های خونی هستند.

محمدرضا جابری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص وضعیت ذخایر خونی و نیاز به فرآورده‌های خونی استان اصفهان، اظهار کرد: در هفته‌های اخیر با وجود اینکه اهدای خون شرایط خوبی را داشته است اما به علت مصرف بالای خون و افزایش عمل جراحی ذخایر خونی استان در حد قابل قبولی نیست.

وی با بیان موارد مصرف خون مطابق تقسیم‌بندی‌ها، اضافه کرد: گروه اول بیماران با شرایط اورژانسی نیازمند خون هستند، گروه دوم بیمارانی بوده که حیات آنها وابسته به خون و فرآورده‌های خونی به طور مستمر است و گروه سوم بیمارانی که عمل جراحی «الکتیو یا انتخابی» دارند هستند. به طور مستمر برای همه این بیماران نیازمند، خون و فرآورده‌های خونی تهیه می‌شود.

اهدای خون بعد از تزریق واکسن کرونا

مسئول پخش خون مرکز انتقال خون اصفهان، تاکید کرد: در حال حاضر همواره به همه گروه‌های خونی در استان نیاز است، اما در گروه‌های خونی O و A بیماران بیشتری نیازمند این دو گروه خونی هستند. لازم است اهدا کننده‌های همه گروه‌های خونی با سازمان انتقال خون اصفهان همکاری لازم را داشته باشند تا بتوانیم نیاز مراکز درمانی و بیماران را تأمین کنیم.

جابری در خصوص اهدای خون بعد از تزریق واکسن کرونا، تصریح کرد: در صورتی که بعد از تزریق واکسن عوارض و علامتی در بدن فرد مشاهده نشود منعی برای اهدای خون وجود ندارد، اما مطابق با آخرین پروتکل‌های بهداشتی باید اهداکننده‌های خون بعد از تزریق دو واکسن کرونای «اسپوتنیک وی» و «آسترازنکا» دو هفته صبر کنند و سپس می‌توانند اقدام به اهدای خون کنند.

کد خبر 537049

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.