چرا چاقی خطر ابتلا به نوع شدید بیماری کووید-۱۹ را افزایش می‌دهد؟

متخصصان معتقدند که چاقی سیستم ایمنی بدن افراد را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود افراد در معرض ابتلا به بیماری‌های عفونی قرار گیرند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با توجه به اینکه بیماری کووید -۱۹ همچنان یک عامل تهدید کننده زندگی افراد است، محققان همواره در حال بررسی جنبه‌ها مختلف آن و روش‌های پیشگیری از بروز نوع شدید آن هستند. عوامل و علائم زیادی وجود دارد که شدت بیماری فرد را تعیین می‌کند، متخصصان معتقدند که چاقی یکی از عوامل خطر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ است. با توجه به نتایج مطالعات انجام شده، در صورتی که افراد چاق دچار بیماری کووید -۱۹ شوند خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری، بستری شدن در بیمارستان و مرگ و میر ناشی از آن نیز افزایش پیدا می‌کند.

چرا چاقی خطر ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ را افزایش می‌دهد؟

متخصصان معتقدند که چاقی سیستم ایمنی بدن افراد را ضعیف می‌کند و باعث می‌شود افراد در معرض ابتلاء به بیماری‌های عفونی قرار گیرند. به نظر می‌رسد که در دو سال گذشته افرادی که تحت عمل جراحی چاقی قرار گرفتند بهتر از دیگر افراد چاق موفق شدند با بیماری کووید -۱۹ مقابله کنند، زیرا بیماری‌های همراه چاقی مانند دیابت، بیماری تنفسی، فشار خون، تیروئید و آرتریت پس از جراحی بهبود پیدا کرده بود.

چگونه چاقی بر سیستم ایمنی بدن تأثیر می‌گذارد؟

چاقی ممکن است یک نگرانی اصلی برای سلامتی افراد باشد، زیرا نه تنها پاسخ ایمنی بدن را ضعیف می‌کند و به عوامل بیماری‌زا کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش سطح التهاب در بدن می‌شود و خطر ابتلاء به بیماری‌های قلبی عروقی را افزایش می‌دهد. افراد چاقی که از بیماری‌های عروق کرونر، دیابت، بیماری مزمن انسدادی ریه و آسم رنج می‌برند بیشتر از دیگران در معرض ابتلاء به نوع شدید بیماری کووید -۱۹ قرار می‌گیرند. نتایج مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که بدن افراد چاق بیشتر از دیگران سیتوکین تولید می‌کند؛ سیتوکین نوعی پروتئین است که در بعضی موارد باعث می‌شود به سلول‌ها و بافت‌های سالم آسیب وارد شود.

چگونه مانع تأثیر چاقی بر بروز نوع شدید بیماری کووید -۱۹ شویم؟

با وجود اینکه چاقی خطرات زیادی برای سلامتی افراد به همراه دارد اما یک عامل خطر قابل تغییر است و افراد می‌توانند با کاهش وزن خود خطر ابتلاء به بیماری‌هایی مانند کووید -۱۹ را کاهش دهند. بنابراین توصیه شده است که افراد روزانه بین ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ورزش کنند، از مصرف غذاهای بسته بندی شده و فرآوری شده دوری کنند، مصرف غذاهای ناسالم را محدود کنند، فیبر و پروتئین را بیشتر در وعده‌های غذایی خود جای دهند، میزان مصرف کربوهیدرات را کاهش دهند، خواب کافی داشته باشند و استرس نیز نداشته باشند.

کد خبر 536989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.