مبل‌های آتش‌زای انگلیسی!

دستاوردهای نمایشگاه مشاغل در بیرمنگام،حمایت از ساکنان بی بضاعت در هال سیتی،گزارش شورا از خرده فروشان نوریچ،آغاز کمپین کتابخوانی در بولتون،پیگیری کم فروشی شرکت مبل در منچستر، عناوین بسته خبری این هفته پارلمان شهری جهان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با اعلام شورای شهر منچستر یک شرکت مبل پس از فروختن مبلمانی که مواد ساخته شده آن قابل اشتعال بود، تحت تعقیب قرار گرفت و آزمایش‌های ایمنی آتش‌سوزی که روی آن انجام شد باید متوقف می‌شد.

در مارس سال جاری، مأموران تیم استانداردهای بازرگانی شورای شهر منچستر، به‌طور آزمایشی از شرکت مبل ویکتوریا خرید کردند. پس از جمع‌آوری اطلاعات، نتایج نشان داد اقلامی که از سوی این شرکت فروخته می‌شود با مقررات ایمنی آتش نشانی مطابقت ندارند.

در طی آزمایشات آزمایشگاهی مشخص شد که مبل تست‌های ایمنی آتش سوزی را تحمل نمی‌کند. در واقع در چندین نوبت آزمایش مواد سازنده باید زودتر از موعد متوقف شود اما این چنین نبود. در اصل هم روکش پارچه‌ای مبل و هم فوم دال پلی اورتان داخل تست‌های عملکرد اشتعال پذیری ناموفق عمل کردند. پس از کشف این خطرات، از سوی شورای شهر به شرکت فوق گفته شد که یک فراخوان محصول را برای مدل‌های آسیب دیده صادر کند.

در جلسه دادگاه منچستر در روز پنجشنبه، ۱۸ نوامبر، متشاکیان حضور نداشتند و جرم آنها در غیاب صاحبان شرکت که مربوط به پنج تخلف تحت مقررات مبلمان و اثاثیه که در سال ۱۹۸۸ تدوین شده بود ثابت شد. این شرکت به پرداخت ۸۸۰ پوند جریمه و پرداخت ۴۴ پوند هزینه اضافی به خانواده متضرر شده و پرداخت هزینه‌های دادگاه به مبلغ هزار و ۷۸۰ پوند محکوم شد.

ربنواز اکبر، عضو شورای شهر و عضو اجرایی محله‌ها گفت: صراحتاً شگفت‌انگیز است که مبلمانی که در این تجارت فروخته می‌شود تا این حد خطرناک باشد. در این مورد، خوشبختانه ما توانستیم فعالیت‌های این تجارت را متوقف کنیم. اگر این موضوع را نمی‌توانستیم کنترل کنیم عواقب آن قابل تصور نیست. مثل همیشه از تلاش‌های مجدانه مأموران استانداردهای بازرگانی و تیم حقوقی شورای شهر برای پیگیری این شکایت موفقیت‌آمیز سپاسگزارم.

بیرمنگام؛ دستاورد بزرگ نمایشگاه مشاغل

پس از برگزاری نمایشگاه مشاغل در بیرمنگام صدها نفر در ورزشگاه ویلا پارک، اولین قدم را به سمت کسب شغل جدید یا فرصت آموزشی برداشته‌اند. این رویداد بیش از هزار جویای کار و ۶۳ کارفرما را جذب کرد و با گذشت دو هفته، با جمع‌آوری داده‌ها، ۲۵۰ نفر قبلاً به عنوان شغل یا محل آموزشی تأیید شده‌اند اما صدها نفر دیگر منتظر نتیجه درخواست‌ها و مصاحبه‌ها هستند در حالی که کارفرمایان هنوز در حال بررسی تعداد زیادی رزومه هستند. به این معنی که سرانجام بیش از هزار و هفت نفر شرکت‌کننده احتمالاً به کار یا آموزش ختم می‌شود.

لان وارد رئیس شورای شهر بیرمنگام در این خصوص گفت: حضور در نمایشگاه مشاغل بیرمنگام و ملاقات با کارفرمایان و جویندگان کار از سراسر شهر فوق‌العاده بود. نتایج تاکنون استثنایی بوده که گواهی بر مهارت‌ها و ویژگی‌های مردم بیرمنگام است. دو سال گذشته فوق‌العاده سخت بوده است، به خصوص برای جوانان و بخش مهمی از بهبودی ما ارتباط افراد بیکار با مشاغلی است که به دنبال گسترش تیم خود هستند.

وی ادامه داد: ما در حال جذب موفقیت‌آمیز سرمایه گذاری‌ها برای ایجاد فرصت‌های شغلی هستیم و برگزاری نمایشگاه مشاغل نشان می‌دهد که مردم بیرمنگام می‌توانند از مزایای آن بهره ببرند. شورا به کار سخت خود ادامه خواهد داد تا شهروندان ما را با فرصت‌های موجود در بیرمنگام ارتباط دهد.

بولتون، آغاز پویش کتابخوانی تا شروع سال جدید

شورای شهر بولتون همراه با مرکز توسعه کتابخانه مرکزی قرار است تا در کریسمس امسال سال جدید متفاوتی را بین کودکان و جوانان شهر ایجاد کند. پویش «در این کریسمس خواندن هدیه بدهید» سال گذشته راه اندازی شد و هدف آن اهدای کتاب و سایر منابع آموزشی به کودکان ساکن بولتون با پیشینه‌های اجتماعی-اقتصادی پایین است.

سال گذشته کتابخانه‌های شهر چهار هزار پوند برای خرید کتاب‌های جدید کودکان و نوجوانان در مرکز بولتون به عنوان بخشی از پویش اهدای کتاب جمع‌آوری کردند. امسال این پویش امیدوار است بتواند پول بیشتری جمع‌آوری کند تا آنها بتوانند به کار خود برای کمک به کودکان و نوجوانان برای کشف لذت خواندن ادامه دهند.

تیم مذکور برای کمک به توسعه این پویش در سال پیش‌رو هدف پنج هزار پوندی دارد. تمام پول جمع‌آوری شده به این کمپین داده می‌شود تا برای کودکان کتاب بخرد. در واقع از زمان اولین قرنطینه در مارس ۲۰۲۰، ۷۵ هزار کتاب هدیه داده شده است. این کمپین همچنین با گروه‌های محلی و مدارس همکاری می‌کند تا به کودکان کمک کند از کتاب‌های جدید و سایر منابع آموزشی بهره ببرند، مهارت‌های خواندن را توسعه دهند و از داشتن کتاب‌های خود لذت ببرند.

استیون سولار، عضو کمیسیون محلات، کتابخانه‌ها، اوقات فراغت و پارک‌ها گفت: کودکان پس از همه‌گیری کرونا تحت تأثیر نامطلوب این بیماری قرار گرفته‌اند و داشتن کتاب برای خود مزایای بسیار مثبتی دارد. خواندن، بخش مهمی از دوران کودکی بوده و یک ابتکار عالی است که به کودکان اجازه می‌دهد خود را در دنیای کتاب غوطه‌ور کنند. خوشحالم که چنین پویش مثبتی برگزار می‌شود و همه را تشویق می‌کنم تا هرچه می‌توانند برای کمک به مشارکت کودکان در مطالعه کمک کنند.

نوریچ؛ گزارش شورا از خرده فروشان

گزارش شورای شهر نوریچ در خصوص تأثیر کووید ۱۹ بر خرده فروشان شهر نشان می‌دهد اهمیت بسیاری از مشاغل مستقل در این خصوص بسیار برجسته است. در واقع اگر چه خرده‌فروشی مرکز شهر تحت تأثیر همه‌گیری قرار گرفته است، اما به نظر می‌رسد که عملکرد بهتری نسبت به بسیاری از مراکز دیگر در کشور داشته باشند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد از زمان برداشته شدن محدودیت‌ها، میزان پیشرفت خرده فروشان افزایش یافته است و شورای شهر نظارت خود را بر بخش خرده‌فروشی بیش از پیش انجام داده است و تلاش می‌کند به حمایت از کسب‌وکارها ادامه دهد.

ارقام پژوهش جدید شورای شهر بیانگر این است در هفته‌ای که محدودیت‌ها در آوریل سال جاری برداشته شد، تعداد بازدیدکنندگان از خرده فروشی‌ها ۴۴۴ درصد افزایش یافت و نزدیک به ۵۰ هزار نفر از مغازه‌ها در شهر بازدید کردند.

این گزارش همچنین بیانگر این است که تعدادی از فروشگاه‌های زنجیره‌های در مرکز شهر بسته شده‌اند اما خرده فروشان مستقل عملکرد بسیار بهتری داشته‌اند. در حالی که در مناطقی فروشگاه‌های زنجیره‌ای دارای فضای بزرگی هستند، مغازه‌های کوچک‌تر به خوبی کار می‌کنند و برخی از واحدها از سایر کاربری‌ها به خرده‌فروشی تبدیل می‌شوند.

شورای شهر نوریچ علاوه بر حمایت از کسب و کارها، جذابیت خرده فروشان را به عنوان یک مقصد خرید افزایش داده است. این شورا همچنین در طرح خود برای ۲۵ میلیون پوند سرمایه گذاری در شهر برنامه‌ریزی کرده است که هشت پروژه کلیدی را در شهر ارائه می‌دهد.

هال سیتی؛ حمایت از ساکنان بی بضاعت

شورای شهر هال سیتی روز گذشته بار دیگر بر تعهد خود برای حمایت از ساکنانش در بحبوحه افزایش فشارهای زندگی و تداوم همه‌گیری کرونا تاکید کرد. از جمله این اقدامات این است که پرداخت‌های برخط و ایزوله هنوز برای کسانی که قانوناً موظف به ماندن در خانه هستند قابل دسترسی است. این شامل افرادی می‌شود که آزمایش کووید ۱۹ آنها مثبت شده است یا یک یا چند مورد از سه علامت اصلی کووید ۱۹ را دارند یا به آنها توصیه شده است که خود را قرنطینه کنند.

همچنین شورای شهر برای شهروندانی که به دلیل کووید در بیمارستان بستری شده‌اند و ممکن است هنگام بازگشت به خانه با مشکلات اقتصادی و سکونت روبرو شوند کمک‌هایی را در نظر گرفته است.

بر اساس طرح دیگر شورا هر فردی که بی خانمان است یا در معرض آسیب‌های پساکرونا قرار دارد می‌تواند از طریق درگاه‌های ارتباطی شورای شهر که برای یافتن راه‌حل‌های جایگزین جلوگیری از آسیب‌ها ایجاد شده است، حمایت‌های مناسب دریافت کند.

آلن واترز، رئیس شورای شهر هال در این خصوص اظهار کرد: راه‌های نجات مالی و اقتصادی که از سوی دولت وضع شده ناراضی کننده است. همراه با پایان یافتن طرح‌های حمایتی متوجه می‌شویم که بسیاری از ساکنان شهر عمیقاً تحت تأثیر این تغییرات قرار خواهند گرفت. طرح‌های مختلفی برای کمک به مردم در این زمان‌های چالش‌برانگیز وجود دارد و ما می‌خواهیم مطمئن شویم که همه می‌دانند چگونه و کجا، در زمانی که به آن نیاز دارند به پشتیبانی دسترسی داشته باشند

کد خبر 536797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.