۱ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۰
کشورهای چاق جهان کدامند؟

کشورهای چاق جهان شامل نائورو، پالائو، جزایر مارشال، تووالو و تونگا است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اگر فردی دارای شاخص توده بدنی بالای ۳۰ باشد، چاق محسوب می‌شود. تقریباً ۳.۴ میلیون فرد بزرگسال هر سال به دلیل چاقی یا اضافه وزن جان خود را از دست می‌دهند. افزایش چاقی در سراسر جهان همواره تدریجی، اما ثابت بوده است. آخرین تخمین‌ها نشان می‌دهد که کشورهای جهان دارای بیش از یک میلیارد فرد چاق هستند که این میزان دو برابر ۲۰ سال پیش است.

چاق‌ترین کشورهای جهان لزوماً ثروتمندترین یا توسعه‌یافته‌ترین کشورها نیستند. طبق گفته سازمان بهداشت جهانی، کمبود مواد غذایی و افزایش قیمت آن نیز عامل چاقی در کشورهای توسعه نیافته یا در حال توسعه است؛ جایی که مردم برای خوردن یک رژیم غذایی متعادل و سالم با مشکل مواجه هستند. این افراد برای تأمین کالری مورد نیاز خود به غذاهای ناسالم یا سرخ شده روی می‌آورند. در ادامه شما را با کشورهایی که دارای بیشترین تعداد افراد چاق هستند، آشنا می‌کنیم:

کشورهای چاق جهان کدامند؟

جزایر اقیانوس آرام و کشورهای خاورمیانه

طبق آخرین آمار کشورهای کوچک جزیره‌ای اقیانوس آرام مانند نائورو، پالائو و تووالو در صدر فهرست چاق‌ترین کشورهای جهان قرار دارند. تقریباً نیمی از جمعیت این کشورها چاق هستند و دلیل این است که تقریباً تمام مواد غذایی مصرفی در این کشورهای جزیره‌ای وارداتی و در نتیجه گران است. بنابراین غذاهای آماده و فست‌فود، جایگزین ارزان‌تر و راحت‌تری برای سیر شدن افراد محسوب می‌شوند.

این کشورهای جزیره‌ای در امتداد کشورهای خاورمیانه مانند کویت، اردن، عربستان سعودی، قطر و لیبی قرار گرفته‌اند. حدود سه چهارم جمعیت این کشورها دارای اضافه وزن هستند و بیش از یک سوم ساکنان آنها چاق محسوب می‌شوند. کشورهای جزایر اقیانوس آرام و خاورمیانه دارای دمای سوزان تا حدود ۴۰ درجه سانتیگراد هستند و در نتیجه ورزش طبیعی و منظم نظیر پیاده‌روی در آن‌ها رایج نیست. در سال‌های اخیر که استقبال از رستوران‌های فست‌فود غربی افزایش یافته، دور کمر افراد نیز در کشورهای خاورمیانه بیشتر شده است.

کشورهای چاق جهان کدامند؟

چاقی بزرگسالان در آمریکا

ایالات متحده دهمین کشور چاق جهان و چاق‌ترین کشور در آمریکای شمالی محسوب می‌شود که ۳۶.۲ درصد از جمعیت آن دارای شاخص توده بدنی بیش از ۳۰ هستند. تقریباً ۷۸ میلیون بزرگسال و ۱۳ میلیون کودک در آمریکا هر روز با اثرات منفی چاقی بر روی سلامت خود دست و پنجه نرم می‌کنند. بر اساس اطلاعات سازمان بهداشت جهانی، یک فرد بزرگسال کنونی در این کشور به طور متوسط ۲۶ پوند سنگین‌تر از دهه ۱۹۵۰ است.

دیگر کشورهای چاق جهان

پس از پنج کشور نائورو، پالائو، جزایر مارشال، تووالو و تونگا به ترتیب چاق‌ترین کشورهای جهان شامل ساموآ با ۴۷.۳، کیریباتی با ۴۶.۰، ایالت فدرال میکرونزی با ۴۵.۸، کویت با ۳۷.۹، ایالات متحده آمریکا با ۳۶.۲، اردن با ۳۵.۵ درصد و عربستان صعودی ۳۵.۴ درصد افراد دارای اضافه وزن هستند.

کد خبر 536705

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.