۲۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۹
صعود ارزهای دیجیتال

پیش بینی چند روز سبز برای رمز ارز بیت کوین را داریم، همچنان احتمال تداوم روند اصلاحی وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «ایمان کرمی» تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۲۹ آبان‌ماه ۱۴۰۰_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال:

·:BTCبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباربیت‌کوین ۵۸ هزار و ۵۷۷ دلار

·:ETHبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباراتریوم چهار هزار و ۳۰۰ دلار

· BNBبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباربایننس‌کوین ۵۸۴ دلار و ۹۶ سنت

· ADAبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارکاردانو یک دلار و ۸۸ سنت

· DOGEبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباردوج‌کوین ۲۳ سنت

· XRPبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارریپل یک دلار و ۹ سنت

· DOTبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارپولکادات ۴۱ دلار و ۷۴ سنت

· SOLبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارسولنا ۲۱۶ دلار و ۳۶ سنت

· SHIBبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارشیبا اینو ۰.۰۰۰۰۴۹ دلار

· TERAبازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارترا ۴۲ دلار و ۸۹ سنت

مواردی مانند: تتر (Tether)بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبار، یو اس دی کوین(Usd coin)بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخبارو بایننس یواس‌دی (Binance usd)بازار ارز دیجیتال امروز ۲۷ آبان ۱۴۰۰+ تحلیل و اخباراستیبل کوین(Stabel coin) هستند. استیبل کوین‌ها بر پایه یک دارایی منتشر می‌شوند، در این موارد بر پایه دلار آمریکا منتشر شده‌اند و قیمت آنها در محدوده یک دلار است و همواره در همین سطح باقی می‌مانند.

روند ۱۲ رمز ارز برتر بر اساس حجم بازار، در تصویر زیر قابل مشاهده است:

صعود ارزهای دیجیتال

تحلیل تکنیکال بیت کوین

صعود ارزهای دیجیتال

واکنش مثبت به سطح فیبوناچی ۳۸.۲، پیش بینی چند روز سبز برای رمز ارز بیت کوین را داریم، همچنان احتمال تداوم روند اصلاحی وجود دارد.

(سیگنالی در خصوص خرید و فروش نیست، صلب مسئولیت)

اخبار مهم

والر، رئیس فدرال رزرو: اکثر ارزهای دیجیتال ارزشی معادل صفر دارند!

کریستوفر والر (Christopher Waller)، رئیس فدرال رزرو(Federal Reserve Governor)، در مرکز ثبات مالی نیویورک(Center for Financial Stability in New York) در روز جمعه گفت که اکثر ۶۰۰۰ کوین رمزنگاری موجود «اصولاً صفر» ارزش دارند.

“شما می‌توانید آن را هر چه می‌خواهید صادر کنید، و اگر هیچ کس باور نداشته باشد که شخص دیگری آن را می‌گیرد، قیمت آن صفر خواهد بود.”

در حالی که والر متقاعد شده است که رمز ارزها غیرقابل توقف هستند، زیرا هر کسی می‌تواند کوین‌های جدید صادر کند، او معتقد است که آنها تهدیدی برای سیستم مالی نیستند؛ زیرا ارزش اکثر آنها صفر است. به گفته والر، آن دسته از ارزهای دیجیتالی که موفق به جمع‌آوری می‌شوند، مانند طلای الکترونیکی می‌باشند. رئیس فدرال رزرو گفت که او بیت کوین(Bitcoin) را نسخه دیجیتالی فلز زرد می‌داند، حتی اگر معتقد نیست که این بزرگترین ارز دیجیتال، ارزش ذاتی اساسی دارد. “بیت کوین از نظر من اساساً طلای الکترونیکی است. این دارایی است که مردم می‌خرند. آنها امیدوارند که افزایش یابد، امیدوارند کاهش یابد. هیچ ارزش ذاتی اساسی ندارد، اما اشکالی ندارد.” او در ادامه بهترین ارز دیجیتال را با کارت‌های بیسبال، هنر و Beanie Babies مقایسه کرد: “انواع و اقسام چیزهای مختلف وجود دارند. این همه دارایی‌های رمزنگاری که واقعاً در این مرحله برای من تکرار می‌شوند.” در ماه مارس (اسفند ۱۳۹۹)، جروم پاول(Jerome Powell)، رئیس فدرال رزرو نیز اظهار داشت که بیت کوین می‌تواند به عنوان جایگزینی برای طلا عمل کند.

سرمایه گذاران ۱.۳ میلیارد دلار بیت کوین را ظرف سه روز از صرافی‌ها برداشت کردند

علی مارتینز (Ali Martinez )، تحلیلگر حوزه رمز ارزها، با استناد به داده‌های شرکت تحلیل بلاکچین گلس‌نود (Glassnode) افزایش برداشت بیت کوین از پلتفرم‌های معاملاتی دارایی‌های دیجیتال را تشریح کرده است.

اطلاعات درون زنجیره‌ای حاکی از آن هستند که تعداد برداشت‌های بیت کوین بدون توجه به افت قیمت مشاهده شده در چند روز گذشته افزایش چشمگیری داشته است. به بیان دیگر، به طور کلی، بیش از ۲۳ هزار کوین از صرافی‌ها خارج شده است. این اتفاق مصادف بود با گزارش‌هایی که نشان می‌داد یکی از بزرگ‌ترین نهنگ‌های BTC، خرید خود را از سر گرفته و بیش از ۲۰۰ میلیون دلار از این دارایی را ظرف چند روز انباشت کرده است.

کل مبلغ خارج شده از صرافی‌ها هنوز به طور قابل توجهی بیشتر از میزان خرید این نهنگ خاص است، به این معنی که بخشی از برداشت‌های انجام شده می‌تواند نقل و انتقالات داخلی باشد. هرچند همین امر هم به این معنی است که تعداد بیت کوین‌های باقی مانده در پلتفرم‌های معاملاتی طی چند روز به میزان قابل توجهی کاهش یافته است، که باید فشار فروش را کاهش دهد. همانطور که در بالا اشاره شد، رمز ارز اول بازار از هفته گذشته یعنی زمانی که به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۶۹۰۰۰ دلار رسید، اصلاح گسترده‌ای را تجربه کرده است به طوری که، در حدود ۱۰ روز ۲۰ درصد از ارزش خود را از دست داد و اوایل امروز به زیر ۵۶ هزار دلار رسید. مسلماً این اتفاق به سرمایه گذاران و پوزیشن های آنها آسیب زیادی رسانده است. با این حال، اتفاقات اخیر هودل کنندگان بلند مدت (LTHs) را از استراژی خود منصرف نکرده است. به گزارش گلس‌نود چنین سرمایه‌گذارانی از فروش وحشت زده دارایی خود امتناع کرده‌اند.

وایت پیپر معرفی صرافی غیرمتمرکز بیت کوین جک دورسی، روز جمعه منتشر شد

این یک صرافی غیرمتمرکز به معنای واقعی کلمه نیست، بلکه یک پلت فرم مبادله توکن همتا به همتا است که تحت نظارت Square است.

جک دورسی، یکی از بنیانگذاران، و مدیرعامل هر دو شرکت Square و Twitter، روز جمعه یک وایت پیپر منتشر کرد که در آن جزئیات برنامه‌های صرافی غیرمتمرکز بیت کوین (BTC) اسکوئر، tbDEX را توضیح داد. برخلاف اکثر صرافی‌های غیرمتمرکز یا دِکس، tbDEX از یک مدل بدون اعتماد( (trustless استفاده نمی‌کند و بنابراین توکن حاکمیتی خود را ارائه نخواهد کرد. در عوض، این یک پروتکل پیام است که برای تسهیل روابط اعتماد (روابط اعتماد به کاربران یک دامین امکان دسترسی به منابع در دامین دیگر را می‌دهد) بدون اتکا به یک فدراسیون برای کنترل دسترسی طراحی شده است.

tbDEX همچنین قصد دارد ویژگی‌های زیادی را در خود جای دهد که باعث می‌شود آن را به مراتب کمتر از یک DEX به معنای واقعی کلمه غیرمتمرکز کند. برای شروع، پروتکل مستلزم آن است که همه شرکت‌کنندگان بررسی‌های پیش‌زمینه شناخت مشتری یا KYC را برای انطباق با مقررات مربوطه بسته به منطقه کاربر انجام دهند. کاربران تنها پس از آن می‌توانند کیف پول خود را به صرافی متصل کرده و کوین‌ها را با یکدیگر مبادله کنند. علاوه بر این،این وایت پیپر خواستار استقرار راه‌حل‌های تحلیلی بلاک چین، چه در داخل DEX و چه از طریق شخص ثالث، برای ردیابی تراکنش‌ها بر روی پلتفرم است. چنین دسته‌ای از راه حل های قانونی بلاک چین به طور بالقوه موضوعی بحث برانگیز است. چنین سیستمی احتمالاً مقامات را قادر می‌سازد تا شناسه‌های پرداخت و آدرس‌های کیف پول عمومی را با اطلاعات KYC ارجاع دهند تا هویت شخصی در پشت طرف‌های تراکنش را آشکار کنند. با این حال، حامیان ادعا می‌کنند که چنین ابزارهای نظارتی برای جلوگیری از فعالیت‌های غیرقانونی ضروری است. اما ویژگی‌های متمرکز tbDEX می‌تواند از طرف علاقه‌مندان به ارزهای دیجیتال نیز حمایت شود. یکی از جنبه‌های متمایز مورد بحث در وایت پیپر، بازپرداخت یا تراکنش اصلاحی(chargeback) است که در اکثر DEX ها وجود ندارد. در صورت اجرا، توانایی Square برای معکوس کردن تراکنش‌ها در tbDEX به طور بالقوه می‌تواند زیان‌های برگشت ناپذیری را که سرمایه گذاران در طول کلاه برداری‌های غیرمتمرکز متحمل می‌شوند، متوقف کند. Square در حال حاضر در یک حساب توییتری تازه ایجاد شده ، بازخورد دادن در مورد این وایت پیپر را ترغیب می‌کند.

نقشه بازار رمز ارزها

صعود ارزهای دیجیتال

کد خبر 536684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.