بهره‌برداری از مصلای امام(ره) در راستای اشاعه فرهنگ ایرانی- اسلامی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مسئولان مصلای بزرگ امام (ره) پیشنهاد کرد تا با تدوین طرحی با همکاری مشترک این وزارتخانه و مصلای تهران، از فضاهای فرهنگی و هنری این مکان معنوی در راستای اشاعه فرهنگ و هنر ایرانی-اسلامی بهره‌برداری بیشتری شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، محمدمهدی اسماعیلی، صبح روز جمعه در حاشیه بازدید از مصلای امام خمینی (ره) در نشستی با مدیران اجرایی این محل به وجود نمادهای فرهنگی و هنری در دوره‌های مختلف تاریخی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی، مصلای امام خمینی (ره) به نماد فرهنگی و هنری کشور بدل شده و می‌تواند مجموعه ماندگار فرهنگی و هنری برای آیندگان باشد.

وی با اشاره به مجموعه عملیات عمرانی و ساخت و ساز در مصلای امام خمینی (ره)، گفت: کارها و اقدامات متراکمی در فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) شکل گرفته که کمتر پیوست رسانه‌ای داشته و به همین دلیل مردم درباره فضای این مکان، اطلاع کمی دارند. مصلای امام (ره) مجموعه فاخر هنری است که از جنبه‌های مختلف قابل اعتنا و توجه است.

استفاده از مصلا برای برنامه‌های اجتماع محور

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی یادآور شد: این وزارتخانه نزدیک‌ترین نهاد حاکمیتی در رابطه با همکاری‌های دو جانبه فرهنگی و هنری با مصلای امام خمینی (ره) است. در دو دهه اخیر بسیاری از نمایشگاه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از جمله نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب، مطبوعات و قرآن در این مجموعه فاخر برگزار شده و بعد از این هم بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی و هنری این وزارتخانه قابل ارائه است.

اسماعیلی گفت: از فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) همچنین می‌توان در کنار فعالیت‌های مذهبی، در راستای برنامه‌های اجتماع‌محور که در سطح شهر به آن نیازمند هستیم، بهره برد.

اعلام آمادگی معاونت امور فرهنگی برای تدوین مستندنگاری مصلا

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیشینه فعالیت‌ها و رویدادهای فرهنگی که در مصلای تهران برگزار شده، گفت: آمادگی مستندسازی مجموعه اقدامات فرهنگی و هنری این مکان را در قالب کتاب مصلا داریم.

یاسر احمدوند، با یادآوری برخی از مشکلات سال‌های گذشته فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) در ایام برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در زمان برپایی نمایشگاه کتاب برخی از مشکلات از جمله مشکل دسترسی پارکینگ باید حل شود. مؤسسه خانه کتاب و ادبیات ایران می‌تواند در قالب تفاهم نامه، برنامه‌های مشترک وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با مصلای حضرت امام خمینی (ره) را داشته باشد تا تمامی برنامه ریزی ها و امور محتوایی با همکاری دوجانبه پیگیری شود.

در بخش دیگری از این نشست سیدمهدی عاملیان معاون اجرایی مصلای حضرت امام خمینی (ره) گفت: شروع و پایه ریزی و راه اندازی مصلای حضرت امام خمینی (ره) با اشراف و تحت نظر مقام معظم رهبری از زمان ریاست جمهوری ایشان شکل گرفت و با همت ایشان همه ابعاد مختلف ساخت و طراحی اجرا می‌شود.

وی گفت: مصلای حضرت امام خمینی (ره) بنای ماندگار تاریخی است که از ظرفیت‌های این فضا می‌توان در راستای برگزاری جشنواره‌ها، همایش‌ها و مراسم فرهنگی و هنری کشور بهره کافی برد.

عاملیان تاکید کرد: آمادگی داریم که فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) را برای برگزاری تمامی رویدادهای ملی و بین‌المللی فرهنگی و هنری در اختیار دست اندرکاران این حوزه قرار دهیم.

وی گفت: ساختار فضای مصلای حضرت امام خمینی (ره) ساختاری تاریخی است که برای آیندگان سرمایه بزرگی به شمار می‌آید و بهتر است از آنچه داریم استفاده بهینه کنیم و در آینده بتوانیم میزبانی محتوایی فرهنگی بیشتری از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دیگر سازمان‌ها و نهادهای حاکمیتی داشته باشیم.

در این بازدید، محمد اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مهدی نورعلیشاهی، سرپرست مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی رمضانی، مدیرعامل خانه کتاب و ادبیات ایران و علیرضا اسماعیلی، مشاور اجرایی معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز حضور داشتند.

کد خبر 536444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.