ضعف حمایت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان اصفهان بود

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ضعف حمایت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان اصفهان بود که گفته شد ممکن است منجر به کوچ هنرمندان از این استان شود.

غلامعلی منتظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در رابطه با دیدار روز گذشته خود با جمعی از هنرمندان اصفهانی، اظهار کرد: موضوع نشست روز گذشته اقتصاد، فرهنگ و هنر بود که سال‌ها توجهی به آن نشده و مجلس قصد دارد به آن بپردازد.

وی افزود: این نشست نخستین جلسه هم‌اندیشی بود که در پی آن مقرر شد دبیرخانه‌ای در اصفهان شکل گرفته و این کار ادامه یابد؛ با توجه به پیشینه و ظرفیت‌های اصفهان از سایر استان‌ها هم خواسته می‌شود نقطه نظرات خود را به این دبیرخانه ارسال کنند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه این دبیرخانه پایگاه طراحی اولین طرح اقتصاد، فرهنگ و هنر خواهد شد؛، ادامه داد: در کنار این موضوع دغدغه‌های هنرمندان اصفهانی هم در این جلسه مطرح شد که به وزارتخانه‌های مربوطه منتقل خواهد شد.

منتظری اضافه کرد: ضعف حمایت، یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های هنرمندان اصفهان بود که گفته شد ممکن است منجر به کوچ هنرمندان از این استان شود این در حالی است که عده‌ای تور صیادی پهن کرده‌اند تا سرمایه‌های کشور را به نفع خود مصادره کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این جلسه سامانه‌ای به هنرمندان معرفی شد تا بتوانند از اعتبارات فرهنگی برای تولید آثار و فعالیت‌های پژوهشی، هنری و قرآنی استفاده کنند همچنین صدا و سیما موظف خواهد شد از ظرفیت‌های مردمی اصفهان در تولید برنامه‌ها بیش از پیش استفاده کند.

کد خبر 536239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.