سرپرستان دانشگاه‌های ارومیه و جیرفت و موسسه حکمت و فلسفه منصوب شدند

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در احکامی جداگانه سرپرستان موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران و دانشگاه های ارومیه و جیرفت را منصوب کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت علوم، محمدعلی زلفی‌گل در این احکام انتصابی حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر احمدحسین شریفی را به عنوان «سرپرست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران»، دکتر «احمد علیجانپور» را به عنوان سرپرست دانشگاه ارومیه و دکتر «حسین شکفته» را به عنوان سرپرست «دانشگاه جیرفت» منصوب کرد.

در حکم انتصابی سرپرست موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه آمده است: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی و روحیه انقلابی و راهبردهای اساسی دولت مردمی و جلب همکاری استادان، پژوهشگران، کارکنان (یاوران علمی) و دانشجویان آن موسسه، نقشی شایسته در تحقق اهداف نظام علم و فناوری به ویژه «ارتقای بنیان های نظری و عملی حکمت و فلسفه ایران» ایفا کنید.

وی در این حکم تصریح کرد: امید است با توکل به خداوند متعال، مأموریت و وظایف آن موسسه حکمت بنیان را در مسیر تحقق اهداف متعالی اسناد بالادستی نظام مقدس جمهوری اسلامی به ویژه عملیاتی‌سازی راهبردهای طرح شده در «بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی» و «سند دانشگاه اسلامی» با رویکردی تحول گرایانه و مسأله محور در راستای تحقق «تمدن نوین اسلامی» به انجام رسانید.

در احکام انتصابی سرپرستان دانشگاه های جیرفت و ارومیه نیز آمده است: انتظار می‌رود با پیروی از آموزه‌های اسلامی، مبانی علمی، روحیه انقلابی، راهبردهای اساسی دولت مردمی و برنامه های ارائه شده به مجلس شورای اسلامی و جلب همکاری استادان، مدیران، یاوران علمی (کارکنان) و دانشجویان تمامی امکانات مادی و معنوی از جمله ظرفیت عظیم خیرین و واقفین دانشگاه را برای تحقق سیاست‌ها و برنامه‌های اسناد بالادستی، مرجعیت و دیپلماسی‌علمی، توسعه همه جانبه علم و فناوری، آموزش پژوهش-محور، پژوهش آموزش-محور، مهارت افزایی، کارآفرینی، فرهنگ‌سازی کار تیمی و گروهی و در نهایت اجرای تمامی محورهای سند «دانشگاه اسلامی» به کار گیرید.

وزیر علوم، همچنین در نامه های جداگانه، از خدمات و تلاش‌های دکتر غلامرضا زکیانی رییس سابق موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران، دکتر رحیم حب‌نقی رییس سابق دانشگاه ارومیه و دکتر مرتضی مختاری رییس سابق دانشگاه جیرفت، در مدت تصدی این مسئولیت‌ها قدردانی کرد.

سرپرستان دانشگاه‌های ارومیه و جیرفت و موسسه حکمت و فلسفه منصوب شدند

حجت‌الاسلام و المسلمین شریفی (زاده نهاوند _ ۱۳۴۹) استاد فلسفه و عضو هیات علمی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) است که پیش از این معاون آموزشی و پژوهشی این موسسه بوده است.

علیجانپور دارای دکترای جنگلداری، عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه ارومیه است که معاونت اداری، مالی و ریاست دانشکده منابع طبیعی این دانشگاه را در کارنامه کاری خود دارد.

شکفته نیز دارای دکترای تخصصی علوم خاک، عضو هیات علمی و دانشیار دانشگاه جیرفت است که پیش از این معاون آموزشی و پژوهشی این دانشگاه نیز بوده است.

کد خبر 536140

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.