ورود اصفهان به فاز سالمندی در سه سال آینده/صدور ۵۶ هزار کارت ملی هوشمند

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان گفت: در هفت ماهه امسال تعداد ۳۴ هزار و دو نفر در استان متولد شده‌اند و استان ظرف دو سه سال آینده وارد فاز اول سالمندی خواهد شد، در حال حاضر قریب به ۵۶ هزار کارت ملی هوشمند برای متقاضیان صادر است.

حسین غفرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص صدور کارت ملی هوشمند اظهار کرد: از مجموع چهار میلیون و ۱۷۰ هزار نفر جامعه هدف کارت هوشمند در استان اصفهان چهار میلیون و ۱۸ هزار نفر (۹۸ درصد) برای صدور کارت ملی هوشمند ثبت‌نام کرده‌اند.

فعال بودن بارکد روی رسید و گرفتن خدمات

وی اضافه کرد: چنانچه افرادی که برای صدور کارت ملی هوشمند درخواست داده‌اند و هنوز به دست آنها نرسیده است می‌توانند با فعال بودن بارکد روی رسید در کنار شناسنامه و سامانه ثبت احوال، برای گرفتن خدمات در مراجعه به ادارات مانند کسانی که کارت ملی هوشمند دارند با آنها برخورد می‌شود.

مدیرکل ثبت احوال استان اصفهان تاکید کرد: در حال حاضر قریب به ۵۶ هزار کارت ملی هوشمند برای متقاضیان صادر شده است که قبلاً برای صاحبان آن پیامک وصول رسیده است تا برای تحویل به دفاتر پیشخوان یا ادارات ثبت احوال مراجعه کنند.

برخی شهرستان‌ها به فاز اول سالمندی وارد شدند

غفرانی در مورد آمار زاد و ولد در استان در سال جاری نزدیک شدن به فاز سالمندی، تصریح کرد: در هفت ماهه امسال تعداد ۳۴ هزار و دو نفر در استان متولد شده‌اند و استان ظرف دو سه سال آینده وارد فاز اول سالمندی خواهد شد، در سال‌های ۱۴۲۵ تا ۱۴۳۰ وارد فاز اصلی می‌شود که ۳۰ درصد جمعیت استان را سالمندان تشکیل خواهند داد.

وی خاطرنشان کرد: در حقیقت پنجره طلایی جمعیت با عمر چهل سال در سال ۱۳۸۵ گشوده شده است که در سال ۱۴۲۵ بسته خواهد شد، در حال حاضر تعدادی از شهرستان‌های استان مانند اردستان، خوانسار و بوئین و میاندشت در حال تجربه کردن فاز اول سالمندی هستند و تعدادی از شهرستان‌های به نسبت بزرگ فاصله زیاد و متفاوتی با این وضعیت دارند.

کد خبر 535968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.