ساخت و ساز در کوی ایتالیایی‌ها ۱۰ روز متوقف شد/عضو شورای شهر تبریز قول پیگیری داد

پس از انتشار گزارش تغییر کاربری قطعه زمین فضای سبز کوی ایتالیایی‌ها در منظریه، پرویز هادی رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز با حضور در این محل به گلایه ساکنان محله رسیدگی کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اخیراً یکی از شهروندان تبریز در صفحه مجازی خود خبر از تخریب فضای سبز کوی ایتالیایی توسط فردی ناشناس که قصد داشت اقدام به برج سازی کند، داد که بازتاب زیادی داشت. مردم محلی نیز در اعتراض به این اتفاق در مقابل این فرد ایستاده و اجازه انجام عملیات ساخت‌وساز را به او ندادند.

به هر روی با پیگیری خبرنگار ایمنا، علی رشتبران، معاون شهرسازی و معماری منطقه سه شهرداری تبریز اظهار کرد: قطعه زمین بایر مورد اعتراض اهالی، با مساحت ۳۷۵ متر مربع واقع در انتهای کوی شهید کلانتری متعلق به شهرداری منطقه سه بود که در سال ۱۳۸۰ در قبال غرامت به یک فرد واگذار شده است.

وی افزود: زمین مذکور در زمان واگذاری به اشخاص، مطابق طرح تفصیلی دارای کاربری مسکونی بود و در حال حاضر نیز مطابق طرح تفصیلی جدید همچنان کاربری مسکونی دارد. مالک و یا مالکان زمین مورد اشاره، اخیراً برای دیوارکشی ملک شخصی خود از شهرداری درخواست صدور مجوز کرده بودند که شهرداری منطقه نیز مطابق ضوابط و مقررات مربوطه و به شکل کاملاً قانونی، پروانه دیوارکشی صادر کرده است.

معاون شهرسازی و معماری منطقه سه شهرداری تبریز یادآور شد: از اهالی کوی شهید کلانتری منظریه نیز به معاونت شهرسازی و معماری، واحد املاک و بازرسی منطقه در این خصوص مراجعه شده بود که ضمن قدردانی، توضیحات لازم و کافی مطابق مستندات موجود در شهرداری، به آن‌ها ارائه شد.

در فاصله چند ساعت از انتشار گزارش در این خصوص، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر به این موضوع واکنش نشان داد و با حضور در این کوی و شنیدن سخنان و گلایه‌های اهالی، از کمیته حفظ و احیای فضای سبز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز خواست تا به طور ویژه به مساله رسیدگی شود.

بیشتر بخوانید:

جنجال ایتالیایی‌ها در تبریز!

به گفته پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز، دستور توقف ۱۰ روزه این پروژه توسط شهردار کلانشهر تبریز صادر شده تا مسأله در کمیسیون تحقیق و نظارت بررسی و تعیین تکلیف شود.

وی تاکید کرد: درختان این محدوده با ده‌ها سال عمر تک به تک ثبت شده و شورا و شهردار و سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز برای حفظ و نگهداری آنها تمام تلاش خود را به کار خواهند بست و هیچ‌کس حق قطع یا حتی جابه‌جایی این درختان را ندارد.

کریمی مسئول کمیته حفظ و گسترش فضای سبز سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری تبریز، نیز در این دیدار گفت: شهرداری منطقه هیچ مستنداتی درخصوص این زمین به ما نداده، برای این زمین پروانه صادر شده است اما سازمان تاکنون بابت فضای سبز یا جابه‌جایی درختان مجوزی صادر نکرده است.

اهالی و ساکنان کوی ایتالیایی‌ها (شهید کلانتری) منظریه با گلایه از فروش این زمین و بخشی از معبر اصلی کوی در سال ۸۱ توسط شهرداری به شخص حقیقی می‌گویند در این کوی و کوی پایین اکثر واحدها شش طبقه ساخته می‌شود و بساز بفروش ها با مراجعه به تک تک خانه‌ها پیشنهاد ساخت و ساز مشارکتی می‌دهند، با بالا رفتن ارتفاع ساختمان‌ها در کوچه‌های کم عرض هم ترافیک بالا می‌رود وهم آلودگی هوا بیشتر می‌شود، با بریدن این چند قطعه درخت نیز دیگر حق تنفس از آن‌ها گرفته می‌شود.

یکی ازهمسایه‌ها با اشاره به خودروی پراید تخریب شده در حال پارک در کنار خیابان گفت: شب گذشته یک نفر آمده و با دیلم در این ماشین را شکسته و تخریب کرده است، با این وضعیت آیا ما امنیت جانی خواهیم داشت؟ مالک می‌خواهد ما را بترساند و به همسایه‌ها می‌گوید "اگر ناراضی هستید خانه‌هایتان را به من بفروشید و بروید یا حداقل مشارکت کنید" ما قصد فروش زندگی‌مان را نداریم.

یکی دیگر از ساکنان کوی شهید کلانتری (ایتالیایی‌ها) خطاب به پرویز هادی، رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز گفت: حالا که مجوز انبوه‌سازی و افزایش تراکم فراوان در محله اتفاق افتاده است، حداقل درخواست داریم که شهرداری این قطعه فضای سبز را به اهالی و شهروندان تبریز برگرداند.

در پایان این بازدید رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تبریز قول داد: با برگزاری جلسه ویژه با سازمان سیما منظر و فضای سبز شهرداری تبریز و طرح موضوع در کمیسیون تحقیق و نظارت شورای اسلامی شهر این موضوع را رسیدگی کرده و اگر مشکلی بروز نکند، تصمیم نهایی به نفع مردم و محیط زیست تبریز باشد.

کد خبر 535933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.