"نقشه احساسی" شهر برنو برای رقابت پایتخت فرهنگی اروپا تهیه شد

به عنوان بخشی از برنامه‌های نامزدی برنوی چک برای رقابت پایتخت فرهنگی اروپا (ECOC) ۲۰۲۸، شهرداری از شهروندان درخواست کرده مکان‌هایی را که باعث افتخار آن‌ها به شهرشان می‌شود، مشخص کنند. مسئولان به طور خاص، می‌خواهند بدانند ساکنان چگونه با فرهنگ، صنایع خلاق و فضاهای عمومی شهرشان ارتباط دارند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، با این اطلاعات، شهرداری برنو بینشی به دست می‌آورد که پتانسیل‌های شهری را بهتر بشناسد، بر نقاط قوت فعلی‌اش تمرکز کند و موارد قابل بهبود را شناسایی کند.

تا پایان سال ۲۰۲۱، مردم محلی می‌توانند با پاسخ دادن به ۱۲ سوال در سایت pocitovemapy.cz به صورت آنلاین به شهرداری برای برنامه ECOC ۲۰۲۸ کمک کنند. این سوالات شامل اعلان‌هایی است که از ساکنان خواسته می‌شود مکان‌هایی را که دوست دارند اوقات فراغت خود را در آن بگذرانند یا فضاهایی را که فرصت‌هایی برای توسعه مناسب است، شناسایی کنند.

به طور همزمان، شهروندانی که ترجیح می‌دهند نظرات خود را به صورت آفلاین بیان کنند، این فرصت را خواهند داشت تا در ماه دسامبر این کار را انجام دهند. در ادامه، شهرداری نقشه‌های فیزیکی را در هر ناحیه شهر نصب خواهد کرد که به ساکنان سراسر برنو اجازه می‌دهد در پروژه شرکت کنند.

مارک فیشر، مشاور فرهنگی، در مورد نامزدی ECOC ۲۰۲۸ شهر و پتانسیل آن برای برنده شدن گفت: "برنو در بسیاری از زمینه‌های فرهنگ و توسعه فرهنگی پیشرو است و رقابت ECOC فرصتی است برای نشان دادن آنچه که این کلان شهر به جهان ارائه می‌دهد. در عین حال امکان حمایت یا راه اندازی بسیاری از پروژه‌ها در زمینه زیرساخت‌ها، استراتژی‌ها و یا طرح‌های فرهنگی را فراهم می‌کند. برنو اقدامات زیادی در زمینه فرهنگ انجام داده است، اما پتانسیل بسیار بالایی نیز دارد که به لطف کسب عنوان پایتخت فرهنگی اروپا می‌تواند آن را محقق کند."

جالب است بدانید که شهرداری قبلاً از "نقشه برداری احساسی" برای تهیه استراتژی برنو ۲۰۵۰ استفاده کرده است. با توجه به موفقیت خود، اکنون از همین روش برای تمرکز بر فرهنگ و رقابت ECOC استفاده می‌کند.

این نوع استراتژی، مشارکت همه جانبه شهروندان و شهرداری و همچنین ارتباط تنگاتنگ آن‌ها را رقم می‌زند و به همین دلیل برای اجرای پروژه‌های شهری بسیار کاربردی است.

"نقشه احساسی" شهر برنو برای رقابت پایتخت فرهنگی اروپا تهیه شد

کد خبر 535777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.