احداث پل خلیج فارس، توان رقابتی منطقه آزاد قشم را بالا می‌برد

عضو شورای اسلامی شهرستان قشم گفت: احداث پل خلیج فارس و ایجاد مسیر حمل‌ونقل ریلی و توسعه بندر کاوه سبب سهولت جابه‌جایی کالا از قشم به سرزمین اصلی و بالعکس خواهد شد که این امر زمینه جذب سرمایه گذاری‌های گوناگون در منطقه آزاد را فراهم خواهد کرد.

میرعلی سلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: سازمان منطقه آزاد قشم تاکنون افزون بر دو هزار میلیارد ریال جهت احداث پل خلیج فارس هزینه کرده است که در سال‌های اخیر به دلیل تخصیص نیافتن بودجه کافی، این پروژه ملی متوقف شده است و نگرانی‌های جدی از توقف آن و هدر رفت بیت‌المال وجود دارد.

وی رویکرد توسعه‌ای دبیر شورای عالی مناطق آزاد کشور را موجب امیدآفرینی در فعالان اقتصادی مناطق آزاد از جمله قشم دانست و گفت: موضوع احداث پل خلیج فارس به عنوان یک پروژه ملی و مطالبه دیرین جزیره‌نشینان و مردم نجیب استان هرمزگان به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار دبیر شورای عالی مناطق آزاد قرار دارد که امیدواریم ادامه روند احداث پل خلیج فارس در دولت فعلی آغاز شود.

عضو شورای اسلامی شهرستان قشم به مزایای احداث پل خلیج فارس اشاره کرد و افزود: احداث پل خلیج فارس که جزیره قشم را به سرزمین اصلی در بندر پل شهرستان خمیر متصل می‌کند، موجب روان سازی و سهولت تردد هموطنان و گردشگران به جزیره قشم می‌شود که این امر خود رونق اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار را در قشم به همراه دارد.

سلامی، دیگر مزایای مهم احداث پل خلیج فارس را بالا رفتن توان رقابتی منطقه آزاد قشم نام برد و اضافه کرد: احداث پل خلیج فارس و ایجاد مسیر حمل‌ونقل ریلی و توسعه بندر کاوه سبب سهولت جابه‌جایی کالا از قشم به سرزمین اصلی و بالعکس خواهد شد که این امر زمینه جذب سرمایه گذاری‌های گوناگون در منطقه آزاد را فراهم خواهد کرد.

وی ادامه داد: احداث پل خلیج فارس به منطقه آزاد قشم، فرصت نقش آفرینی بیشتری در جذب سرمایه‌گذاری خارجی خواهد داد و توان رقابتی منطقه آزاد قشم با دیگر مناطق آزاد تجاری و گردشگری را بالا خواهد برد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر سوزا ضمن قدردانی از دغدغه‌مندی، پیگیری‌های مجدانه و مطالب‌گری امام جمعه شهرستان قشم در موضوع احداث طرح جامع پل خلیج فارس، تصریح کرد: انعکاس آرزوی دیرینه مردم قشم و تاکید امام جمعه قشم بر احداث پل خلیج فارس در تریبون نماز جمعه، بیانگر نقش مهم و بی‌بدیل احداث پل خلیج فارس در توسعه و آبادانی جزیره قشم است که امیدواریم هر چه زودتر به سرانجام برسد.

کد خبر 535566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.