بازدید هیئتی از کمیسیون امنیت ملی از مرکز ملی عملیات امنیت

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عرصه نوین دفاعی کشور، در حوزه سایبر به طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است لیکن بحمدالله در این مرکز بسیاری از حملات بموقع شناسایی و دفع و پیشگیری می‌شود.

محمود عباس‌زاده مشکینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص بازدید امروز اعضای کمیسیون امنیت ملی اظهار کرد: اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس قبل از ظهر امروز از مرکز ملی عملیات امنیت بازدید نموده و در مرکز مدیریت راهبردی افتا (امنیت فضای تبادل اطلاعات) در جریان کارکرد و مأموریت‌ها و محدودیت‌های این مجموعه قرار گرفتند.

وی افزود: در جریان این بازدید نحوه مدیریت، پیشگیری و مقابله با تهدیدات و حملات سایبری و به خصوص حملات سایبری اخیر در حوزه وزارت نفت و راه و شهرسازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: عرصه نوین دفاعی کشور، در حوزه سایبر به طور طبیعی با تهدیدات جدی از طرف دشمن مواجه است، لیکن بحمدالله در این مرکز بسیاری از حملات به موقع شناسایی و دفع و پیشگیری می‌شود.

عباس‌زاده تاکید کرد: برای کاهش آسیب‌پذیری‌های زیرساخت‌های حیاتی، این مرکز یک رصد دائمی و مستمر روی تهدیدات دارد؛ لذا بدیهی است که تقویت سخت افزاری و نرم افزاری این مجموعه اجتناب ناپذیر است. در جهان پیچیده امروزی امنیت اساسی‌ترین مؤلفه مانایی و توسعه کشور است.

کد خبر 535512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.