تغییر چهره سارق برای وصول چک از بانک

همزمان ۵ نفر له شدند، ۱۰۰ ثانیه وحشت در آپارتمان، دختر تهرانی جانش را برای قمار داد، خودکشی تلخ پسر تهرانی، قتل فجیع زن جوان به دست شوهر، پلیس آبادان دست به اسلحه شد، تغییر چهره سارق برای وصول چک از بانک را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید:

به گزارش خبرنگار ایمنا، چند روز قبل پسر جوانی به‌نام هومن به اداره پنجم پلیس آگاهی رفت و از سرقت خودروی پراید و لوازم خانه‌اش توسط دو مرد جوان شکایت کرد. او اظهار کرد: در یک شرکت تجهیزات پزشکی کار می‌کنم. به‌دنبال شیوع ویروس کرونا و استقبال از فروش ماسک تصمیم گرفتم به شکل اینترنتی و آنلاین هم ماسک بفروشم به‌همین خاطر یک صفحه اینستاگرامی راه‌اندازی و تبلیغاتم را شروع کردم.

وی ادامه داد: مدتی بعد پسری به نام شاهین تماس گرفت و سفارش خرید ماسک داد. زمان تحویل، او به‌همراه یکی از دوستانش به مقابل خانه‌ام آمد و همین خرید باعث دوستی بین ما شد. من به تنهایی زندگی می‌کنم، شب حادثه شاهین تماس گرفت و گفت می‌خواهند برای تفریح به لواسان بروند و از من هم خواستند که همراهشان بروم. وقتی آنها به‌دنبالم آمدند تعارفشان کردم به داخل خانه بیایند تا من آماده شوم آنها هم قبول کردند، از آنجا که من خیلی سکسکه می‌کنم به همین دلیل همیشه یک بطری آب یا شربت کنارم هست. آن شب هم سکسکه‌ام گرفت و شاهین بطری آبمیوه‌ای به من داد که وقتی آن را نوشیدم بی‌هوش شدم و ۲۴ ساعت بعد وقتی چشم باز کردم تمامی مدارکم، وسایل با ارزش داخل خانه و خودروی پرایدم به سرقت رفته بود.

با شکایت پسر ۲۳ ساله تحقیقات به دستور عبدالسعید مدرسی، دادیار شعبه چهارم دادسرای ویژه سرقت آغاز شد. شماره پلاک خودروی پراید به واحدهای گشت اعلام شد و در ادامه کارآگاهان دریافتند که خودروی پراید چند روز پس از سرقت به مرد جوانی به‌نام کامران فروخته شده است.

وقتی مأموران به سراغ خریدار رفتند وی مدعی شد که خودرو را از مالک اصلی خریده و حتی چک ۱۲۲ میلیون تومانی خرید خودرو را به‌نام مالک اصلی که هومن نام داشت، صادر کرده است.

مرد جوان حتی برای اثبات اظهاراتش، قولنامه خرید خودرو را به قاضی پرونده نشان داد. قولنامه‌ای که امضای هومن زیر آن دیده می‌شد اما از آنجایی که شاکی هنگام پر کردن برگه شکایت، زیر آن را امضا کرده بود قاضی با تطبیق دو امضا متوجه جعلی بودن امضای قولنامه شد سپس برای اطمینان از شاکی خواسته شد با خریدار رو به رو شود که در این مواجهه حضوری وی هومن را به‌عنوان فروشنده شناسایی نکرد.

همین مسئله نشان می‌داد که سارقان با ترفندی خاص خود را به جای مالک اصلی معرفی کرده و خودرو را فروخته‌اند. در ادامه تحقیقات مشخص شد که مبلغ بیعانه خرید خودروی پراید به‌حساب دختر جوانی به‌نام مینا واریز شده است. بدین ترتیب مینا بازداشت و مدعی شد که برادرش شاهین از او خواسته شماره کارت خود را در اختیار خریدار خودرو قرار دهد تا پول به حساب وی واریز شود. در ادامه کارآگاهان پی بردند که مرد جوان یک سارق سابقه‌دار است بنابراین با هماهنگی‌های قضائی شاهین بازداشت شد.

مرد جوان در تحقیقات راز سرقت از خانه فروشنده ماسک را با همدستی دوستش فاش کرد و گفت: پس از سرقت مدارک خودرو تصمیم به فروش گرفتم اما برای وصول چک به سراغ یکی از دوستانم که آرایشگر حرفه‌ای بود رفتم تا او مرا شبیه هومن گریم کند، با این شگرد توانستم هم خودرو را بفروشم هم چکی را که به‌نام هومن بود وصول کنم.

با اعتراف متهم جوان، همدست او نیز بازداشت شد و در ادامه تحقیقات کارآگاهان اداره پنجم پلیس آگاهی پایتخت با دو شاکی دیگر این دو متهم را شناسایی کردند. تحقیقات برای شناسایی سایر شاکی‌های احتمالی ادامه دارد.

همزمان ۵ نفر له شدند

میثم خیرالله‌زاده رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی بیجار اظهار کرد: براثر تصادف کامیون با پراید در جاده بیجار دیواندره در محدوده روستای حصار سفید بیجار پنج نفر در دم کشته شدند.

وی افزود: برخورد این دو خودرو از روبرو منجر به کشته شدن سرنشینان و راننده خودروی سواری پراید شد و اجساد توسط مرکز فوریت‌های پزشکی و شهرداری بیجار به آرامستان باغ رضوان منتقل شدند. علت این حادثه در دست بررسی است.

۱۰۰ ثانیه وحشت در آپارتمان

ساعت ۹ شب چهارشنبه ۱۹ آبان سرقتی مسلحانه در یافت‌آباد تهران اتفاق افتاد. اهالی آپارتمان شماره هفت با شنیدن سروصدای فریاد از خانه‌هایشان بیرون آمدند اما دزدان مسلح به هیچ‌کدام از آنها امان نداده و همه را با قمه و چاقو تهدید کردند. سارقان مستقیم سراغ واحد سوم این آپارتمان رفته، در را شکسته و دست به سرقت میلیونی زده بودند در حالی بود که اعضای خانواده همگی در طبقه چهارم میهمان بودند.

بلافاصله پلیس در جریان ماجرا قرار گرفت. مأموران کلانتری یافت‌آباد و پلیس آگاهی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند و با حضور در محل حادثه به تحقیق در این رابطه پرداختند. همسایه‌ها همگی وحشت‌زده بودند و هرکدام روایتی از ماجرا را تعریف کردند.

تیموری صاحب‌خانه‌ای که از او سرقت شده بود، اظهار کرد: ساعت ۹ شب بود، ما در طبقه چهارم منزل پدرزنم میهمان بودیم. خودمان هم در طبقه سوم زندگی می‌کنیم. ناگهان صداهای عجیبی از طبقه پایین شنیدیم. من به سرعت به طبقه پایین رفتم. همان لحظه دیدم که افرادی مسلح از خانه بیرون آمدند.

وی ادامه داد: خیلی شوکه شده بودم. آنها تا مرا دیدند، فریاد زدند که حرفی نزنم، در دست همه آنها قمه و چاقو بود. بلافاصله فریاد زدم دزد؛ اما آنها به سمتم آمدند و یکی از آنها قمه‌ای را در مقابلم گرفت و گفت اگر حرف بزنم مرا می‌کشد. سه نفر دیگر نیز با داد و فریاد به طبقه پایین رفتند. همان لحظه همسایه‌ها از خانه بیرون آمدند. اما این مردان مسلح به هیچ‌کس اجازه ندادند که نزدیک شود، با قمه به در واحدها می‌کوبیدند، فریاد می‌زدند و در نهایت هم با همین تهدید و عربده‌کشی، سوار دو موتورسیکلت شدند و فرار کردند.

فقط خانه ما در آن لحظه خالی بود. دزدان هم مستقیم به خانه ما رفته بودند. در را با دیلم باز کرده و وارد شده بودند. خیلی وسایل را به هم نریخته بودند. مستقیم سراغ طلاها و جواهرات رفته بودند. بیشتر از ١٠٠ میلیون تومان طلا را با خودشان بردند. این طلاها را برای خرید خانه کنار گذاشته بودیم. سرمایه‌مان بود که سارقان در عرض چند دقیقه با خود بردند. اما این دزدی به کنار، خانواده‌ام خیلی ترسیده‌اند. وقتی سارق با قمه به من نزدیک شد، آنها وحشت کرده بودند.

این صحنه‌ها برای همه ما بزرگ‌ترین شوک بود، سارقان حتی در خانه ما پسته هم خورده بودند. چون ما در خانه‌مان پسته نداشتیم، اما بعد از رفتن، دزدان پوست پسته روی زمین ریخته بودند.

محمد فراهانی یکی دیگر از اهالی این ساختمان است. او نیز درباره جزئیات این سرقت گفت: «من به همراه همسر و فرزندم در خانه بودیم. ما طبقه دوم زندگی می‌کنیم. در یک لحظه صدای فریاد شنیدم. اول فکر کردم شاید دعوای خانوادگی باشد. اما در آپارتمان ما هیچ‌وقت صدای دعوا و درگیری شنیده نمی‌شد، برای همین تعجب کردم. ناگهان شنیدم کسی گفت دزد. بلافاصله از خانه بیرون آمدم. در همان لحظه مردی قمه به دست به سمتم آمد و مرا به داخل خانه‌ام هل داد.

در را بست و با همان قمه چند ضربه به در واحد زد. همزمان فریاد می‌زد که اگر از خانه بیرون بیایم، مرا می‌کشد. آنقدر وحشتناک بود که در یک لحظه تصور کردم حمله تروریستی باشد. وقتی از خانه‌ام بیرون آمدم، متوجه شدم سارقان به طبقه پایین رفته و در حال عربده‌کشی هستند. آنها همه درهای واحد را تخریب کرده بودند.

داوود سلیمی همسایه طبقه اول اظهار کرد: وقتی صدای فریاد را شنیدم به سرعت به طبقه پایین رفتم. سه سارق دیگر از خانه بیرون رفته بودند. یکی از آنها هنوز داخل آپارتمان بود. با یکی از اعضای ساختمان درگیر بود. می‌خواست او را با قمه بزند. همان لحظه به دور و برم نگاه کردم و چشمم به یک چهارپایه آهنی افتاد. آن را برداشتم و به همسایه‌مان گفتم که کنار برود. می‌خواستم آن را به سمت سارق پرتاب کنم.

او وقتی این صحنه را دید، با داد و فریاد و ایجاد رعب و وحشت از ساختمان خارج شد. یک نفر دیگر هم در کنار موتور بیرون ایستاده بود که همانجا فهمیدیم آنها پنج نفر هستند. هر پنج مرد با دو موتور فرار کردند. در حال حاضر نیز مأموران کلانتری و پلیس آگاهی در حال پیگیری این ماجرا هستند و شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار آنان قرار گرفته است.

دختر تهرانی جانش را برای قمار داد

ساعت ۱۱:۴۰ شامگاه ۲۱ آبان، مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار در تماس با بازپرس حبیب‌الله صادقی از مرگ دختر جوانی در یکی از بیمارستان‌های پایتخت خبر دادند. در بررسی‌های اولیه مشخص شد دختر جوان که از ناحیه کتف مجروح شده، ساعاتی بعد از انتقال به بیمارستان، به خاطر عفونت جان خود را از دست داده است.

خاله این دختر ۲۲ ساله در تحقیقات گفت: خواهرزاده‌ام شیما به تنهایی زندگی می‌کرد. امروز که برای دیدن او به خانه‌اش رفتم، متوجه شدم بی‌حال و نیمه‌هوش روی زمین افتاده است. بلافاصله به اورژانس زنگ زدم و او را به بیمارستان منتقل کردند. شیما از ناحیه کتف مجروح شده بود و وقتی از او پرسیدم چه اتفاقی برائت رخ داده است.

او گفت: چهار روز قبل زن جوانی به نام سمیرا با چاقو ضربه‌ای به کتفش زده است اما چون به نظر او ضربه سطحی بوده به دکتر نرفته و خودش زخم را پانسمان کرده بود. با گذشت چهار روز، زخم عفونت کرده و باعث می‌شود که او بی‌حال و نیمه‌جان داخل خانه بیفتد تا من او را پیدا کنم.

به دنبال اطلاعاتی که خاله شیما به تیم جنایی داد، به دستور بازپرس پرونده، تحقیقات برای شناسایی و بازداشت سمیرا ادامه یافت. در حالی که مأموران کلانتری ۱۱۳ بازار مقابل بیمارستان بودند، به خودرویی مشکوک شدند که چند بار بی‌هدف از مقابل بیمارستان عبور کرده و یکی از سرنشینانش زن جوانی بود.

طبق اعلام پرسنل بیمارستان زن جوان لحظاتی قبل به بیمارستان رفته و اطلاعاتی در خصوص شیما گرفته بود. با توجه به مشخصاتی که خاله شیما در خصوص سمیرا داده بود و از سویی حضور او در بیمارستان و گرفتن اطلاعاتی در رابطه با دختر جوان، این احتمال برای مأموران پررنگ شد که وی همان سمیرا است.

با گزارش موضوع به بازپرس جنایی؛ مأموران برای دستگیری سرنشینان خودروی پراید وارد عمل شدند و با تعقیب خودرو، زمانی که زن جوان قصد ورود به مخفیگاهش را داشت، او را بازداشت کردند.

سمیرا که به خاطر مصرف مواد مخدر حال خوبی نداشت، در تحقیقات اولیه اظهار کرد: روز حادثه در منطقه دروازه غار با شیما قماربازی می‌کردیم. شرط‌بندی‌مان سر مواد بود، قمار را شیما باخت. اما به جای اینکه شرط خود را پرداخت کند، سوار موتورسیکلتی شد که راننده آن پسر جوانی به‌نام بردیا بود. او بی‌توجه به اعتراضات من می‌خواست فرار کند که عصبانی شدم و می‌خواستم با چاقو ضربه‌ای به کتف بردیا بزنم اما به جای بردیا چاقو به کتف شیما برخورد کرد.

من نمی‌خواستم او را با چاقو بزنم، این اتفاق کاملاً ناخواسته بود. بعد از آن نگران شیما شدم و وقتی فهمیدم که حالش بد شده و او را به بیمارستان رسانده‌اند، به آنجا رفتم تا از وضعیت دختر جوان اطلاعاتی به‌دست بیاورم.

با اعتراف سمیرا به قتل ناخواسته، به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی پایتخت، او در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار داده شد و تحقیقات در این خصوص ادامه دارد.

خودکشی تلخ پسر تهرانی

ساعت ۱۹ روز گذشته جمعه ۲۱ آبان ماه، گزارش مرگ پسر جوان ۲۶ ساله‌ای در بیمارستان شهدای یافت آباد به اداره پلیس گزارش شد. به دنبال اعلام این خبر مأموران با پلیس با دستور بازپرس پرونده در بیمارستان حاضر شدند و تحقیقات خود را آغاز کردند.

مأموران پلیس در بیمارستان شهدای یافت آباد با جسد مرد جوانی مواجه شدند که بر اثر جراحات ناشی از سقوط فوت کرده است. تحقیقات از شاهدان عینی حادثه نشان داد پسر جوان در نبود خانواده‌اش با مراجعه به پشت بام ساختمان در شهرک معلم محله یافت‌آباد خودش را به حیاط پرتاب کرده و پس از انتقال به بیمارستان توسط اورژانس فوت کرده است.

انگیزه خودکشی برای مأموران پلیس و خانواده جوان تهرانی نامشخص باقی مانده است. بنا به این گزارش، جسد جوان ۲۶ ساله با دستور بازپرس پرونده برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

قتل فجیع زن جوان به دست شوهر

سرهنگ خسرو رزمجویی فرمانده انتظامی شهرستان جهرم فارس اظهار کرد: مردی ۶۴ ساله که به علت اختلافات خانوادگی زنش را به قتل رسانده بود به کلانتری ۱۲ مطهری این شهرستان مراجعه و خود را معرفی کرد. در پی مراجعه مردی ۶۴ ساله به کلانتری ۱۲ مطهری مبنی بر قتل همسر خود با چاقو در یکی از مناطق مسکونی، تیمی از کارآگاهان پلیس آگاهی برای بررسی موضوع به محل حادثه اعزام شدند.

وی ادامه داد: مأموران پلیس با بررسی صحنه جرم و انجام تحقیقات میدانی دریافتند این زن توسط شوهرش با ضربات چاقو در اتاقکی در منزل که مشغول خیاطی بوده مورد ضرب و جرح قرار گرفته و به علت شدت جراحات وارده قبل از انتقال به بیمارستان فوت کرده است.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه متهم در بازجویی اولیه به قتل همسر خود به دلیل اختلاف خانوادگی اقرار کرد، گفت: قاتل پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد.

پلیس آبادان دست به اسلحه شد

سرهنگ حسین زلقی رئیس‌پلیس شهرستان آبادان اظهار کرد: در پی انجام چندین مرحله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی مأموران دایره مبارزه با مواد مخدر کلانتری ۱۳ قدس متوجه گردیدند که یکی از سابقه‌داران معروف آبادان به همراه همسرش اقدام به خرده فروشی مواد مخدر مذکور در منطقه طیب این شهرستان می‌کنند.

وی ادامه داد: به دنبال این موضوع مأموران با رصد دقیق فعالیت مجرمانه متهمان، مخفیگاه و محل فعالیت آنان را در طیب ۱۹ آبادان شناسایی پس از تجمیع اطلاعات روز گذشته مأموران با رعایت موازین شرعی و قانونی ضمن ورود به مخفیگاه متهمان، آنان را در یک عملیات غافلگیرانه پلیسی دستگیر کردند.

این زن شوهر موادفروش در زمان دستگیری با مأموران درگیر شدند و مأموران نیز طبق قانون بکارگیری سلاح اقدام به تیراندازی هوایی برای مهار متهمین کردند. مأموران در جست‌وجوی خانگی موفق شدند در کشوی مخفی که در کمد دیواری خانه طراحی شده بود مقدار قابل توجهی انواع مواد مخدر صنعتی کشف و ضبط کنند.

رئیس پلیس آبادان خاطر نشان کرد: متهمان پس از دستگیری به مقر پلیس منتقل و ضمن انجام تحقیقات تکمیلی برای سیر مراحل قانونی به مقام قضائی ارجاع شدند.

کد خبر 535328

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.