کارت زرد بهارستان به بازار بورس

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته‌ای که گذشت پیرامون مسائل مهم کشور اظهارنظرهای مختلفی کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اینجا به بررسی اظهار نظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در اینجا به بررسی اظهار نظرها، تذکرات و بخشی از فعالیت‌های جنجالی نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی هفته گذشته می‌پردازیم.

تقوی: دیدن ورزش برای زنان ایرادی ندارد

سید رضا تقوی، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه یکی از رسالت‌های باشگاه‌ها، پرورش استعدادها و رشد آن‌ها به منظور حضور در عرصه‌های بین المللی است، اظهار کرد: باشگاه‌ها باید سهم خود را در تیم‌ملی مشخص کنند و حضور بازیکنان آن‌ها در تیم‌های ملی به منزله یک امتیار است و قصد داریم در مجلس شورای اسلامی ارزیابی کنیم که باشگاه‌ها چه سهمی در تیم‌های ملی دارند.

وی افزود: ورزش امروزه صرفاً به معنای حرکت بدنی نیست و به هویت ملی کشورها پیوند خورده است و باید نگاه خود را به ورزش تغییر دهیم و اقتدار، فرهنگ، معارف دینی خود را به دنیا معرفی کنیم و در حوزه سیاست تأثیرگذار باشیم و حتی به وزارت امور خارجه و هیأت‌های سیاسی خود کمک کنیم، کشور ما از استعدادهایی برخوردار است و در تیم‌های خارجی دارای نماینده هستیم که به عنوان نماینده ایران فعالیت می‌کنند و اگر نگاه جامعی به ورزش داشته باشیم می‌توانیم گام‌های بلندتری داشته باشیم.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی در رابطه با ورود زنان به ورزشگاه‌ها و نیز نگاه مجلس به این مساله و حمایت از ورزش زنان، تاکید کرد: حضور زنان در ورزشگاه‌ها نیاز به مقدمات دارد و مسأله‌ای نیست که من هم اکنون در مورد آن اظهار نظر کنم، دیدن ورزش اشکال و ایرادی ندارد، فضای باشگاه‌ها و اینکه آیا در این رابطه آمادگی دارند یا خیر و نیز مسائل مختلف دیگری باید مدنظر قرار گیرد.

تقوی ادامه داد: امروزه بانوان ما در عرصه‌های بین المللی ورزشی حضور دارند، اما جمع شدن عده‌ای مسائل متعددی دارد و پیامدها، مشکلات و مسائلی دارد که باید به آن‌ها توجه کرد و این‌گونه نیست که بنده در مورد آن نظر دهم و باید در سطح کلان‌تری در راستای راهبردها مدنظر قرار گیرد.

دلخوش: بورس و اقتصاد عشقی اداره می‌شود

سیدکاظم دلخوش اباتری نماینده مردم صومعه سرا در مجلس شورای اسلامی در جلسه صحن علنی ۱۸ آبان مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی اظهار کرد: باید مشخص شود جلساتی که در مجلس برگزار می‌شود چه خروجی دارد.

وی با بیان اینکه اقتصاد و بورس عشقی اداره می‌شود، افزود: وزیر امور اقتصادی و دارایی باید مشخص کند که چه کسی این حوزه‌ها را اداره می‌کند چرا که نه تنها بازار سرمایه بلکه سایر بازارها نیز نابسامان است.

نماینده مردم صومعه سرا در مجلس با بیان اینکه وزارت اقتصاد، وزارتخانه مادر است و باید همه امور اقتصادی را کنترل کند، تصریح کرد: وزیر اقتصاد تمام بازارها را باید پوشش دهد.

دلخوش با اشاره به خاطره‌ای یادآور شد: یکی از رؤسای جمهور قبلی سه وزیر پیشنهادی را برای کسب رأی اعتماد به مجلس معرفی کرد. در جلسه‌ای از من در مورد وضعیت وزرا سوال کرد که گفتم احتمالاً یکی از وزرای پیشنهادی می‌تواند رأی اعتماد به دست آورد اما دو وزیر دیگر نمی‌توانند.

وی با بیان اینکه رئیس‌جمهور فردی غیرمرتبط را به عنوان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش معرفی کرده ادامه داد: چرا رئیس‌جمهور با رئیس مجلس برای معرفی وزیر پیشنهادی مشورت نکرد، در جلسه‌ای که صبح امروز با نمایندگان داشتیم ۹۰ درصد نمایندگان به انتصابات اعتراض داشتند. مجلس به این وزیر پیشنهادی رأی اعتماد نخواهد داد. رئیس‌جمهور فرد مرتبط را معرفی کند.

بانکی پور: تمایل به فرزند سوم و بیشتر خواست ۶۰ درصد از جامعه ایرانی است

امیرحسین بانکی پور در جلسه علنی سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار کرد: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت با توجه به بحران پیش روی جامعه و قرار داشتن در انتهای دوران طلایی دریچه باز جمعیتی و پیامدهای جدی سالمندی با عنایت خدا، تلاش کارشناسان همراه و اعضای کمیسیون مشترک و اعتماد نمایندگان مجلس یازدهم در حالی به ثمر نشست که این مهم طی ۱۰ سال گذشته و علی رغم تاکید سیاست‌های کلان کشور بر مسئله خانواده و همچنین لزوم توجه به مسئله جمعیت، مغفول مانده بود.

وی افزود: "قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" جامع، مسئله محور و برخوردار از پشتوانه کارشناسی در حوزه‌های مختلف است. در مطالعات پشتیبان این قانون، در گام نخست ۲۱ مانع اصلی برای فرزندآوری شناسایی و بر همین اساس تلاش شد به تدوین موارد لازم برای رفع این موانع پرداخته شود.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: در تدوین این قانون به دنبال رفع موانع ساختاری ایجاد شده در مسیر فرزند آوری برای خانواده‌هایی که تمایل به این امر دارند؛ اهتمام داشته و البته این مسئله را با توجه به ظرفیت‌های موجود در کشور پیگیری کردیم. بخشی از این قانون در حمایت‌های اجتماعی از خانواده و بخشی دیگر در راستای اصلاح مسیرهای ضد خانواده در کشور تمرکز کرده است.

نوروزی: در مورد مهریه نباید زندانی وجود داشته باشد

حسن نوروزی عضو کمیسیون قضائی مجلس در خصوص مجازات مهریه اظهار کرد: مهریه باید نقد و به صورت عندالمطالبه باشد و اگر عندالاستطاعه شد خود زن مسئول دریافتش است.

وی افزود: خانواده‌ها نباید مهریه سنگین برای جوانان ایجاد کنند و هیچ کجای دنیا شبیه ایران نیست.

عضو کمیسیون قضائی مجلس تاکید کرد: طبق قانون جدید تضمین دریافت مهریه سنگین بر عهده خود فرد است. همچنین سهام و ارز دیجیتال نباید به عنوان مهریه ثبت شود زیرا مهریه باید نقد باشد.

نوروزی خاطرنشان کرد: جوانان از هم سطح خودشان همسر انتخاب کنند تا در آینده دچار مشکل مهریه نشوند.

کد خبر 535085

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.