تاثیر داروهای سرتونینی بر درمان افسردگی بعد از کرونا

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در خصوص تاثیر سریع و بسزای داروهای سرتونینی بر روی افسردگی بعد از کرونا توضیحاتی ارائه داد.

میرشهرام صفری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص درمان افسردگی بعد از کرونا، اظهار کرد: افسردگی بعد از کرونا در ۴۰ درصد افراد مبتلا به کرونا تا شش ماه بعد از ابتلاء به وجود می‌آید. افسردگی بعد از کرونا از عوارضی است که در مشکلات کرونا طولانی مدت ممکن است به وجود بیاید. مطالعات جدید حاکی از آن است که داروهای سرتونینن بر روی افسردگی بعد از کرونا تأثیرات سریع و بسزایی دارد.

وی با اشاره به تأثیر داروهای SSRI بر درمان افسردگی غیرکرونایی، ادامه داد: در افسردگی‌های غیرکرونایی پاسخ به مهارکننده‌های باز جذب سرتونین یا SSRI یعنی داروهایی مانند سرترالین در یک سوم افراد افسرده موفق نیست و حدود دو سوم نیز پاسخ تدریجی می‌دهد.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تهران در رابطه با زمینه افسردگی بعد از کرونا، تصریح کرد: مطالعه‌ای که بر روی افسردگی بعد از کرونا انجام شده نشان می‌دهد، داروهای سرتونینی در ۹۱ درصد افراد افسرده بعد از کرونا جواب مؤثر می‌دهد و بهبودی در عرض چهار هفته حاصل می‌شود که این موضوع بسیار تأثیرگذار و عالی است.

وی با اشاره به اینکه داروهای سرتونینی بر روی افسردگی بعد از کرونا تأثیر گذار است، افزود: داروهای سرتونینی علائم خستگی و افت عملکردهای شناختی را نیز بهبود داده است. محققان به دنبال کشف علت دقیق این تأثیر قابل توجه هستند، بر اساس مطالعه‌های گذشته این دسته از داروها ممکن است علاوه بر افزایش سروتونین در مغز، دارای اثرات ضد التهابی و ضد ویروسی نیز باشد، البته بررسی دقیق این موضوع نیاز به مطالعه بیشتر دارد.

کد خبر 534960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.