نرم‌افزار فرایند امور پرسنل شهرداری تبریز راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز از راه‌‎اندازی و اجرای نرم‌افزار انجام فرایند امور کارمندی و کارگری شهرداری جهت احقاق حقوق پرسنل تا پایان سال جاری خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، محمدعلی مولاخواه با اشاره به ضرورت ایجاد و راه‌اندازی این سیستم در شهرداری تبریز، گفت: پیش از این شهرداری تبریز کارمند رسمی وزارتی کمتر از یک‌هزار نفر داشت، اما پس از اقدامات اخیر شهرداری در رابطه با تبدیل وضعیت ایثارگری و همچنین همسان‌سازی قراردادهای کار معین، تعداد این کارمندان سه برابر شد که با توجه به این افزایش تعداد کارمندان رسمی، وجود یک نرم‌افزار با قابلیت انجام فرایند امور کارمندی و کارگری شهرداری جهت احقاق حقوق این عزیزان که خارج از اختیار عامل انسانی و کارشناسان باشد، ضروری بود.

وی ادامه داد: در این راستا به دستور شهردار و پیگیری معاونت برنامه‌ریزی و در قالب سامانه شفافیت که اخیراً رونمایی شد، اقداماتی در خصوص نرم‌افزاری کردن امور پرسنلی در دستور کار قرار گرفته و موضوعات مربوط به پرسنل نیز در قالب این سامانه انجام می‌شود تا از دست عامل انسانی خارج باشد.

مدیرکل سرمایه انسانی شهرداری تبریز با اشاره به جزئیات و کاربرد نرم‌افزاری کردن امور پرسنلی، اظهار کرد: راه‌اندازی و اجرای این نرم‌افزار موجب خواهد شد تا حقوق هیچیک از پرسنل تضییع نشود. به عنوان مثال، کارمندی که می‌خواهد گروه‌های خود را بگیرد، به دلیل اینکه مشغول به کار است و فرصتی برای مراجعه به واحد پرسنلی ندارد، وقت گروهش می‌گذرد و این عدم مراجعه موجب می‌شود تا حقوق وی تضییع شود. از طرفی کارمندی که برای این کارهای خود وقت می‌گذارد و ارتباط تنگاتنگی با واحد پرسنلی دارد، برخورداری‌اش بیشتر از استحقاقش است.

وی افزود: همچنین برای اخذ کارشناسی ارشد، خبره و عالی، پرسنلی که مدارک خود را جمع‌‎بندی می‌کنند و به دلیل اینکه مشغله کاری ندارند، طرح، مقاله و کتاب می‌نویسند، در اخذ آن موفق هستند اما کارمندانی که سمت‌های آنها به گونه‌ای است که مشغول هستند و فرصت پیگیری ندارند، نمی‌توانند از این مزیت برخوردار شوند و نتیجه‌اش آن می‌شود که یک نفر با ۳۰ سال خدمت به همه مزایای متصور دست می‌یابد اما نفر دیگر پس از ۳۰ سال نمی‌تواند به حقوق و مزایای خود برسد.

مولاخواه عنوان کرد: این موضوع، نوعی تبعیض سیستم پرسنلی است که با نرم‌افزاری کردن انجام فرایند امور کارمندی و کارگری، همه گروه‌ها، مزایا، برجستگی‌ها، ارتقای شغلی و سایر مزایا که در قانون پیش‌بینی شده است، به شکل عدالت‌محور، شفاف و متناسب با وضعیت پرسنل اعم از کارگری و کارمندی انجام می‌یابد.

وی گفت: اجرای این نرم‌افزار تا پایان سال جاری با هماهنگی سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز انجام می‌شود و چنانچه اجرای آن از قدرت این سازمان خارج باشد، نسبت به خرید و راه‌اندازی نرم‌افزار اقدام خواهد شد. کما اینکه هم‌اکنون سیستم پرسنلی با امور مالی از باب پرداخت لینک است و با راه‌اندازی و اجرای نرم‌افزار انجام فرایند امور کارمندی و کارگری شهرداری، نیاز به حضور فیزیکی افراد در کارگزینی نخواهد بود.

کد خبر 534507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.